Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Senior Inkoopadviseur 1fte, 36 u/w
 
Sluitingsdatum
2016-04-04 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Inkoop
 
Provincie
Limburg
 
Beschrijving
Aanvang opdracht: 18-4-2016
Voltooiing opdracht: 18-4-2017
Optie verlenging: 4 x 3 maanden
Prijsstelling: €0 - €85 per uur
Vakgebied: Verkoop & Inkoop
Uren: 36 per week
Aantal FTE: 1
Type: 2B dienst 




Opdrachtomschrijving
Het team inkoop van de afdeling Advies en Beheer van de Gemeente Venlo is op zoek naar een Senior Inkoopadviseur.


Afdeling Advies en Beheer
De afdeling Advies en Beheer biedt advisering en ondersteuning aan het bestuur en management op het gebied van bedrijfsvoering. De afdeling biedt ondersteuning bij bedrijfsvoeringsvraagstukken aan alle andere afdelingen van de organisatie. De afdeling bestaat uit acht teams: Financiën, Informatiemanagement, Inkoop, P&O, Facility Management, Juridische zaken, Communicatie en Administratie.


Team Inkoop
Venlo zet in op de verdere professionalisering van inkoop. In 2015 is er gebouwd aan een stevig team inkoop en aan de verdere professionalisering van de inkoopfunctie van de gemeente. Team inkoop bestaat uit 7,5 fte: een teamleider, drie senior inkoopadviseurs, een juridisch adviseur, een contractbeheerder, een inkoopanalist en een ondersteuner. Op dit moment is er, als gevolg van initiatieven om de inkoopfunctie verder te professionaliseren en een toename in het aantal inkooptrajecten, behoefte aan extra tijdelijke ondersteuning binnen het team.


Opdracht Senior Inkoopadviseur
De Senior Inkoopadviseur gaat meedraaien in het team van de zittende senior inkopers en gaat zelfstandig een aantal (Europese) aanbestedingen begeleiden. Het werkveld, diensten én leveringen, is breed. De Senior Inkoopadviseur begeleidt zelfstandig inkooptrajecten van eenvoudig ('meervoudig onderhands') tot matig complex, door de gehele organisatie heen.



Kandidaatomschrijving
Wij zijn op zoek naar een enthousiast, energiek en communicatief vaardig persoon die door zijn inhoudelijke kennis van het totale inkoopproces in staat is samen met de klant en het team inkoop aanbestedingstrajecten tot een goed einde te brengen. Hiernaast helpt de Senior Inkoopadviseur het team inkoop en de organisatie bij de volgende stap in de professionalisering van de inkoop. De kandidaat dient naast flexibiliteit en organisatiesensitiviteit, over een uitstekend analytisch vermogen te beschikken en profesioneel om te kunnen gaan met weerstand en verandermanagement. Ook dient de kandidaat een teamplayer te zijn en te acteren binnen de reeds uitgezette kaders en inkoopprocessen.


Kerncompetenties
- Analytisch vermogen
- Kennis
- Overtuigingskracht

Als Senior Inkoopadviseur weet je op basis van je gedegen tactische inkoopkennis snel door te dringen tot de kern van de situatie en ben je van daaruit in staat om systematisch vragen en problemen te onderzoeken en te benoemen waarbij je relevante informatie weet te ontleden en het verband weet te leggen tussen oorzaak en gevolg (Kennis en Analytisch vermogen).
Je presenteert ideeën en feiten op overtuigende wijze en weet de instemming m.b.t. een standpunt te verkrijgen van anderen binnen de organisatie (Overtuigingskracht). Daarnaast zorg je voor heldere, concrete en meetbare doelstellingen en je maakt daarover duidelijke afspraken waarbij je zicht houdt op de voortgang van de werkzaamheden en daarover ook rapporteert ( Resultaatgerichtheid). Tenslotte ontwikkel en onderhoudt je de contacten met collega's, klanten, vakgenoten en (externe) relaties met als doel de afgesproken resultaten te behalen (Contactuele effectiviteit).


Eisen
Werkervaring
Op CV aantoonbare werkervaring van minimaal 3 jaar, in de afgelopen 5 jaar, op inkoopgebied bij de overheid.


Werkervaring
Op CV aantoonbare werkervaring van minimaal 4 Europese aanbestedingen (binnen Aanbestedingswet 2012). Openbare en niet openbare procedure, die zelfstandig zijn uitgevoerd, waarvan minimaal 2 aanbestedingen diensten betroffen. Uit de beschrijving is per aanbesteding duidelijk wat de rol van betrokkene was, de aanbestedingsvorm en de contractvorm.


Opleiding
Op CV aantoonbaar tenminste een afgeronde HBO opleiding èn in bezit van Nevi 2 of gelijkwaardig.


Opmaak CV
CV omvat maximaal 4 pagina's enkelzijdig.


Werkervaring
Op CV aantoonbare werkervaring met 'emvi-technieken'.


Gevraagde documenten
aanleveren na gunning
-Kopie ID-bewijs (indien ZZP-er)

-Kopie geldige VAR-verklaring (indien ZZP-er)

-Bewijs inschrijving K.v.K. niet ouder 6 maanden (indien ZZP-er)


Gunningscriteria
Weging prijsdeel:10 %


Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.

Weging:46 %


BVP (Best Value Procurement)

Op CV aantoonbare ervaring met BVP.
Weging:10 %


Werkervaring
Op CV aantoonbare werkervaring met het begeleiden van aanbestedingen binnen een gemeente.
Weging:10 %


Werkervaring
Op CV aantoonbare werkervaring in het (mee)schrijven van documenten voor besluitvormingsprocedures.
Weging:5 %


Werkervaring
Op CV aantoonbare ervaring met duurzaam en circulair (C2C) inkopen.
Weging:14 %


Ontwikkelingen
Op CV aantoonbaar op de hoogte zijn van recente en aankomende (2016) ontwikkelingen op juridisch gebied van inkoop en aanbestedingen.
Weging:5 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht