Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Senior Inkoopadviseur (met focus op werken) 0,5 fte, 16 u/w
 
Sluitingsdatum
2016-04-04 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Inkoop
 
Provincie
Limburg
 
Beschrijving
Aanvang opdracht: 18-4-2016
Voltooiing opdracht: 18-4-2017
Optie verlenging: 4 x 3 maanden
Prijsstelling: €0 - €100 per uur
Vakgebied: Verkoop & Inkoop
Uren: 16 per week
Aantal FTE: 0,5
Type: 2B dienst 

 


Opdrachtomschrijving
Het team inkoop van de afdeling Advies en Beheer van de Gemeente is op zoek naar een Senior Inkoopadviseur met een focus op het inkopen van werken.


Afdeling Advies en Beheer
De afdeling Advies en Beheer biedt advisering en ondersteuning aan het bestuur en management op het gebied van bedrijfsvoering. De afdeling biedt ondersteuning bij bedrijfsvoeringsvraagstukken aan alle andere afdelingen van de organisatie. De afdeling bestaat uit acht teams: Financiën, Informatiemanagement, Inkoop, P&O, Facility Management, Juridische zaken, Communicatie en Administratie.


Team Inkoop
De gemeente zet in op de verdere professionalisering van inkoop. In 2015 is er gebouwd aan een stevig team inkoop en aan de verdere professionalisering van de inkoopfunctie van de gemeente. Team inkoop bestaat uit 7,5 fte: een teamleider, drie senior inkoopadviseurs, een juridisch adviseur, een contractbeheerder, een inkoopanalist en een ondersteuner. Op dit moment is er, als gevolg van initiatieven om de inkoopfunctie verder te professionaliseren en een toename in het aantal inkooptrajecten, behoefte aan extra tijdelijke ondersteuning binnen het team.


Opdracht Senior Inkoopadviseur
De Senior Inkoopadviseur gaat meedraaien in het team van de zittende senior inkopers en gaat zelfstandig een aantal (Europese) aanbestedingen begeleiden. Het werkveld, diensten, leveringen en werken, is breed. De Senior Inkoopadviseur begeleidt zelfstandig inkooptrajecten van eenvoudig ('meervoudig onderhands') tot complex, door de gehele organisatie heen.



Kandidaatomschrijving
Wij zijn op zoek naar een enthousiast, energiek en communicatief vaardig persoon die door zijn inhoudelijke kennis van het totale inkoopproces in staat is samen met de klant en het team inkoop aanbestedingstrajecten tot een goed einde te brengen. Hiernaast helpt de senior inkoopadviseur het team inkoop en de organisatie bij de volgende stap in de professionalisering van de inkoop. De kandidaat dient naast flexibiliteit en organisatiesensitiviteit, over een uitstekend analytisch vermogen te beschikken en professioneel om te kunnen gaan met weerstand en verandermanagement. Ook dient de kandidaat een teamplayer te zijn en te acteren binnen de reeds uitgezette kaders en inkoopprocessen


Kerncompetenties
- Analytisch vermogen
- Kennis
- Overtuigingskracht

Als Senior Inkoopadviseur weet je op basis van je gedegen tactische inkoopkennis snel door te dringen tot de kern van de situatie en ben je van daaruit in staat om systematisch vragen en problemen te onderzoeken en te benoemen waarbij je relevante informatie weet te ontleden en het verband weet te leggen tussen oorzaak en gevolg (Kennis en Analytisch vermogen).
Je presenteert ideeën en feiten op overtuigende wijze en weet de instemming m.b.t. een standpunt te verkrijgen van anderen binnen de organisatie (Overtuigingskracht). Daarnaast zorg je voor heldere, concrete en meetbare doelstellingen en je maakt daarover duidelijke afspraken waarbij je zicht houdt op de voortgang van de werkzaamheden en daarover ook rapporteert ( Resultaatgerichtheid).
Tenslotte ontwikkel en onderhoudt je de contacten met collega's, klanten, vakgenoten en (externe) relaties met als doel de afgesproken resultaten te behalen (Contactuele effectiviteit).



Eisen
Werkervaring
Op CV aantoonbaar tenminste 5 Europese aanbestedingen, (binnen Aanbestedingswet 2012), openbare en/of niet openbare procedure, die zelfstandig zijn uitgevoerd, Hiernaast ervaring met het begeleiden, minimaal 3 aanbestedingen van Werken. Uit de beschrijving is per aanbesteding duidelijk wat de rol van betrokkene was, de aanbestedingsvorm en de contractvorm.


Opleiding
Op CV aantoonbaar tenminste een afgeronde HBO opleiding en in het bezit van Nevi 2 of gelijkwaardig.


Opmaak CV
CV omvat maximaal 4 pagina's enkelzijdig.


Werkervaring
Op CV aantoonbaar in de afgelopen 6 jaar, tenminste 4 jaar werkervaring op inkoopgebied bij de overheid.


Werkervaring
Op CV aantoonbaar werkervaring met 'emvi-technieken', toegepast binnen aanbestedingen van werken.


Gevraagde documenten
aanleveren na gunning

-Kopie ID-bewijs (indien ZZP-er)

-Kopie geldige VAR-verklaring (indien ZZP-er)

-Bewijs inschrijving KvK niet ouder dan 6 maanden (indien ZZP-er)


Gunningscriteria
Weging prijsdeel:10 %


Gesprekkenronde

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:46 %


Werkervaring
Op CV aantoonbare ervaring met duurzaam en circulair (C2C) inkopen.
Weging:15 %


Werkervaring
Op CV aantoonbare werkervaring in het (mee)schrijven van documenten voor besluitvormingsprocedures.
Weging:9 %


Werkervaring
Op CV aantoonbare werkervaring met de begeleiding van aanbestedingen binnen een gemeente.
Weging:15 %


Ontwikkeling
Op CV aantoonbaar op de hoogte zijn van recente en aankomende (2016) ontwikkelingen op juridisch gebied van inkoop en aanbestedingen.
Weging:5 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht