Beschrijving
Opdrachtinformatie
Startdatum |
1-4-2016 |
Einddatum |
15-4-2016 |
Optie tot verlenging |
Nee |
|
36 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Project |
1. Algemene omschrijving • advies aan (lijn)management en begeleiding van lijnmanagement en -medewerkers bij complexe multidisciplinaire ontwikkelings- en veranderingsprocessen en bij implementatie, en bijbehorende besluitvormingsprocessen en uitvoering • ontwikkeling en realisatie van bedrijfsvoeringproducten, -diensten, -beleid en -processen op meerdere complexe multidisciplinaire aandachtsgebieden • klant- en relatienetwerk (intern of extern) opgebouwd en onderhouden • inspelen op veranderingen in strategische beleidsdoelstellingen • aandachtsgebieden inhoudelijk sterk verweven met, invloed op en bepalend voor andere aandachtsgebieden en beleidsterreinen • effecten werkzaamheden beïnvloeden direct externe werkprocessen, zijn meerjarig en effect beslissingen is beperkt voorspelbaar • draagvlak voor, uitdragen en verdedigen (intern en extern) van ontwikkeling en implementatie van bedrijfsvoeringproducten, -diensten, -beleid en -processen (‘wat’)
2. managementadvies, begeleiding en ondersteuning van lijnmanagement en -medewerkers bij implementatie en uitvoering • advies over en begeleiding van complexe multidiciplinaire ontwikkelings- en veranderingsprocessen en bijbehorende besluitvormingsprocessen • draagvlak gecreëerd voor en advies over toepassing, implementatie en uitvoering bedrijfsvoeringproducten, -beleid en -processen • opstellen van of bijdrage aan implementatieplannen en begeleiding implementatie- en uitvoeringsprocessen en bijbehorende besluitvorming • inschakeling interne (of externe) deskundigheid, bewaking voortgang en kwaliteit van de dienstverlening
3. voorbereiding, ontwikkeling en implementatie van producten, diensten, beleid en processen • bedrijfsvoeringproducten, -diensten, -beleid en -processen ontwikkeld en plannen opgesteld o.b.v. analyse, verrichten en/of beoordelen van onderzoek en rapportages • beleid en processen van aanpalende terreinen getoetst op consequenties voor het eigen aandachtsgebied • ontwikkelde bedrijfsvoeringproducten, -diensten, -beleid en -processen afgestemd op beleid en processen van andere aandachtsgebieden en beleidsterreinen en rekening houdend met organisatorische ontwikkelingen, vraagstukken en haalbaarheid • coördinatie van besluitvorming voor ontwikkeling en implementatie van bedrijfsvoeringproducten, -beleid en -processen • draagvlak gecreëerd voor ontwikkeling en implementatie van bedrijfsvoeringproducten, -diensten, -beleid en –processen
4. evaluatie en monitoring • ontwikkeling evaluatie en monitoring • evaluatie van effectiviteit van bedrijfsvoeringproducten, -diensten, -beleid en -processen voorbereid en uitgevoerd • voorstellen voor verbetering en bijstelling (aanpalend) beleid • evaluatie van ontwikkelings- en veranderingsprocessen • monitoring bedrijfsvoeringprocessen (implementatie en uitvoering) • beheer en bijstelling producten en diensten en aanpassing processen
5. klanten, relaties en netwerken (zowel intern als extern) • klant- en relatienetwerken opgebouwd, onderhouden en gebruikt • afspraken gemaakt en onderhandeld met klant over dienstverlening en opdracht • plannen en (management)rapportages over klantennetwerk opgesteld
6. projecten • complexe multidisciplinaire projecten (voorbereiding, aansturing en uitvoering) • deelname complexe (inter)departementale projecten
7. Speelruimte / Kaders • strategische beleidslijnen, abstractere onderwerpen en niet duidelijk omlijnde keuzefactoren en kaders • beoordeling op kwaliteit, bruikbaarheid en realisatie van ontwikkelde bedrijfsvoeringproducten, -diensten, -beleid en -processen en op afstemming daarvan op andere aandachtsgebieden en beleidsterreinen • werkwijzen en inhoud van te leveren adviesproducten komen tot stand op basis van een multidisciplinair besluitvormingsproces • verschuivingen in beleidsdoelstellingen en innovatieve ontwikkelingen beïnvloeden de werkzaamheden en beslissingen
8. Kennis & Vaardigheid • gespecialiseerde en brede kennis van de eigen multidisciplinaire en aanpalende aandachtsgebieden en totale bedrijfsvoeringgebied • inzicht in organisatorische, procesmatige en vakinhoudelijke samenhangen in bredere context dan eigen bedrijfsvoeringgebied • vaardigheid in het signaleren en analyseren van ontwikkelingen en problemen • vaardigheid in het ontwikkelen, uitdragen en verdedigen van bedrijfsvoeringproducten, -diensten, -beleid en -processen, nieuwe ideeën en concepten • vaardigheid in het adviseren, begeleiden en ondersteunen van management en lijn(management) • vaardigheid in het tot stand brengen, implementeren en uitvoeren van producten, diensten, beleid en processen
9. Contacten • de contacten kenmerken zich door het verwerven van draagvlak voor ontwikkeling en implementatie van bedrijfsvoeringproducten, -diensten, -beleid en -processen • interne en/of externe klanten/relaties om te adviseren en af te stemmen over de ontwikkeling, toepassing, implementatie en uitvoering van bedrijfsvoeringproducten, -beleid en –processen en om belangentegenstellingen te overbruggen • met (interdepartementale) werk- en projectgroepen over ontwikkelingsprocessen en beleidsmaatregelen op het vakgebied om het organisatiestandpunt te verdedigen en uit te dragen en om inhoudelijke en procesmatige afspraken te maken over ontwikkeling, implementatie en uitvoering
|