Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ11042
 
Opdracht
Manager Projectbeheersing, 36 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2016-04-15 12:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Baan/spoorbouw, Financieel en administratie
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

Opdrachtinformatie

Startdatum 1-6-2016
Einddatum 1-6-2017
Optie tot verlenging ja
36
Toelichting aantal uur per week  
Aantal posities 1
 
Opmerkingen maximum tarief Tarief incl. reiskosten etc. ex btw dient u zelf te bepalen

 

 

Beschrijving project: De Manager Projectbeheersing wordt specifiek ingezet op het project Theemswegtracé. Het Theemswegtracé is een nieuw spoortracé van circa 4 km wat loopt over een verhoogd spoorviaduct. Dit is een oplossing voor de problematiek bij de Calandbrug bij Rozenburg. In 2020 bereikt deze Calandbrug het einde van haar technische levensduur. Tegelijkertijd valt een capaciteitsknelpunt voor het treinverkeer te voorzien, door de verwachte groei van het spoorvervoer en ook van het zeescheepvaartverkeer van en naar de Brittanniëhaven. Met dit project gaat het Havenbedrijf Rotterdam i.s.m. ProRail en het ministerie van Infrastructuur en Milieu er voor zorgen dat het capaciteitsknelpunt dat de Calandbrug vormt op de Betuweroute en de Havenspoorlijn wordt opgelost.  


Opdracht beschrijving/belangrijkste werkzaamheden:  
Het Project Management Office heeft primair een interne rol en adviseert de projectmanagers en het afdelingsmanagement van de afdeling Port Development. Daarnaast is ook de dienstverlening van PMO breder uitgerold over ICT projecten. De Manager Projectbeheersing is verantwoordelijk voor het opzetten van, bijhouden van en adviseren over de projectbeheersing van het project Theemswegtracé van HbR t.a.v. tijd, geld, risico’s, informatie en kwaliteit. Vanuit die functie ondersteunt en adviseert de Manager Projectmanager de projectmanager bij het aansturen van het project, fungeert hierbij als spil in het projectteam en monitort en rapporteert over de voortgang van de projecten t.a.v. deze beheer aspecten. De Manager Projectbeheersing is onderdeel van het kernteam van het project en is inhoudelijk sterk betrokken in het project, heeft een integraal overzicht en weet waar de prioriteiten liggen. De Manager Projectbeheersing stuurt rechtstreeks een planner/risicomanager en administrateur aan en is daarnaast verantwoordelijk voor de coördinatie van de subsidies en is daartoe ook contactpersoon naar de subsidieverstrekker.   



Kerntaken:
? (Laten) opstellen en proactief bewaken van het investeringsbudget binnen het project en zorgdragen voor een adequate vastlegging in de financiële administratie en prognoses; ? (Laten) opstellen en proactief bewaken van de projectplanning en het risicoregister; ? Aansturen van de beheersactiviteiten in het project;  ? Verzorgen van de integraliteit tussen de verschillende projectbeheersingsproducten zoals planning, risicoregister, kostenraming en financiële overzicht; ? Proactief adviseren over scopebepaling, projectaanpak/ strategie, omgaan met risico’s  en issues, oplossen van mogelijke knelpunten, sturen op beheersmaatregelen, te stellen prioriteiten en op te starten activiteiten; ? Aanspreekpunt voor het kwaliteitsmanagement van het project en bewaakt het gebruik van de HbR projectmanagementmethodiek binnen het project; ? Bevorderen van juist gebruik van documentmanagement binnen het project. ? Stelt de projectmanagementproducten en -rapportages op in samenwerking met de projectmanager en het projectteam; ? Identificeert, volgt, beoordeelt en anticipeert op ontwikkelingen binnen het vakgebied projectbeheersing en vertaalt dit waar nodig naar verbetervoorstellen op basis van behoefte en meerwaarde voor de HbR projectenportefeuille.   



Type mens:
? Teamplayer/ is in staat medewerking te verkrijgen ? Proactieve houding ? Kritisch-analytisch ? Resultaat- en oplossingsgericht ? Kwaliteits- en organisatiebewust ? Sociaal en communicatief vaardig ? Brede blik (kijkt verder dan alleen de “eigen discipline”)


CV eisen
CV volledig in het Nederlands en maximaal 5 pagina's. Minimaal 2 referenties van relevante opdrachten. Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.


Opleiding
Academisch werk- en denkniveau, opleiding bijvoorbeeld (civiele) techniek, bedrijfskunde, bedrijfseconomie of planologie;  Specifieke opleiding/cursussen op het gebied van planning, kosten en/of risicomanagement gerelateerd aan bouwprocessen en projectmanagement;


Specifieke kennis
Software: Primavera P6 (vereist), MS project 2003/2010, SAP en Sharepoint 2013. Methodiek: Prince 2, IPMA, Risman.


Ervaring
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met projectbeheersing, waarvan minimaal 2 jaar in infra gerelateerd projectmanagement;  - Ervaring met projectbeheersing in groot infrastructureel en spoorproject is een pré; - Aantoonbare ervaring in een planners- en risicomanagementfunctie; - Aanvullende ervaring in projectfinanciën in de bouw (infrastructuur, spoor en/of vastgoed); 
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht