Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
000706
 
Opdracht
Projectleider sociale kaart
 
Sluitingsdatum
2013-05-16 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Gelderland
 
Beschrijving
Startdatum 01-06-2013
Einddatum 01-06-2014
Uren per week 16
Uren per dag 8
Optie verlenging Aantal 2
Optie verlenging Maanden 3
 
 
Opdracht omschrijving
De gemeente gaat voor een optimale dienstverlening voor haar burgers en streeft daarbij een goede kwaliteit na. De gemeente Rheden werkt daarbij aan de vorming van een volwaardig Klantcontactcentrum. De doorontwikkeling van de website en e-dienstverlening zijn daarbij belangrijke ontwikkelingen en sterk verbonden met het gemeentelijk project Klant in Beeld.

In het door de gemeenteraad vastgestelde meerjarenbeleidsplan WMO “Kantelen is een werkwoord” is als opdracht aan het college meegegeven, om een goede en voor iedereen toegankelijke sociale kaart te ontwikkelen.

Een doelstelling bij de uitvoering van het WMO-beleid is het geven van informatie, advies en cliëntondersteuning en is gericht op alle doelgroepen van de Wmo. Een goede vraaggestuurde sociale kaart is daarbij een essentieel instrument, zowel voor de individuele burgers als voor de consulenten en gespreksvoerders.

Een goede Sociale Kaart verbindt de diensten die de gemeente aanbiedt met de diensten die door derden worden aangeboden op het gebied van maatschappelijke ondersteuning. Op basis van het Wmo uitvoeringsplan moet het resultaat zijn dat de sociale kaart:
1 Antwoord geeft op vragen
2 Overzicht geeft van het lokale ondersteuningsaanbod
3 Ondersteunend is aan ‘het gesprek’
4 De zelfredzaamheid van de burger bevordert
5 Helpt bij het vinden van een mogelijke oplossing voor een probleem

Voor de ontwikkeling van de sociale kaart is een concept projectplan beschikbaar. We zoeken tijdelijke capaciteit voor de ontwikkeling van de sociale kaart.

TAKEN VAN DE PROJECTLEIDER
- De projectleider onderzoekt de mogelijkheden voor een sociale kaart. De projectleider stelt het probleem, doel en de gewenste resultaten vast.
- De projectleider onderzoekt of er aansluiting mogelijk is met bestaande projecten, zoals ‘Opplussen de Luxe’.
- De projectleider stelt een projectteam samen inclusief de voorwaarden waaraan projectleden moeten voldoen. Daarbij wordt ook de werkwijze vastgelegd, zoals vergaderfrequentie, terugkoppelmomenten naar de opdrachtgever en communicatie met de stakeholders.
- De projectleider stelt de eisen en wensen van alle betrokkenen vast. Het gaat daarbij om randvoorwaarden, functionele eisen, operationele eisen.
- Bij de start van het project organiseert de projectleider een brainstormsessies. Ook wordt een risicoanalyse opgesteld
- Na alle gesprekken wordt een bestek opgesteld.
- Daarna gaat de projectleider op zoek naar het vinden van een software-aanbieder c.q. mogelijke partners voor het ontwikkelen van de sociale kaart in overleg met stakeholders. Eventueel voor hij/zij gesprekken met gemeentes die applicaties gebruiken.
- De projectleider gaat hierna in samenspraak met de opdrachtgever over tot aanschaf c.q. aanbesteding. Daartoe start hij/zij een ontwikkeltraject met uitvoerende partijen.
- De aanbesteding is gereed voor 1 september 2013. De sociale kaart in de gewenste vorm is gereed voor 1 juni 2014.
- Organiseren dat de Sociale Kaart actueel gehouden wordt. De voorwaarden zijn:
o De nieuwe sociale kaart moet volledige informatie bevatten
o De dienstenaanbieders worden zelf verantwoordelijk gehouden voor hun deel
o De aanbieder van de applicatie is verantwoordelijk voor de noodzakelijke aanpassingen
 
 
 
Kandidaat omschrijving
KENNIS EN ERVARING
• HBO werk en denkniveau
• Opleiding op het gebied van projectmanagement
• Aantoonbare en recente ervaring op soortgelijke projecten
• Technisch inzicht in de ontwikkeling van het gewenste eindproduct (hoeft echter niet zelf te programmeren)
• Kennis en het vermogen om de sociale kaart verder uit te bouwen tot een volwaardig product, in samenwerking met stakeholders, cliëntgroepen en aanbieders van producten
• Aantoonbare recente kennis en ervaring met het opstellen van een bestek
• Aantoonbare recente kennis en ervaring met aanbestedingen
• Aantoonbare recente kennis en ervaring met het implementeren van een sociale kaart
• Aantoonbare recente ervaring met het leiden van projecten

COMPETENTIES

SAMENWERKEN
• Laat anderen inzien dat het te halen resultaat een gezamenlijke verantwoording is.
• Neemt initiatief tot samenwerking met anderen.
• Houdt rekening met de verschillende rollen en posities binnen de opdracht

REGISSEREN
• Is in staat belangen, opinies en inbreng van diverse partijen samen te brengen. Geeft vorm aan en richting aan het samenwerkingsverband en realiseert een gemeenschappelijk resultaat.
• Werkt toe naar een gemeenschappelijk resultaat.
• Maakt afspraken met anderen over de wijze van voortgangsbewaking.
• Legt het probleem daar neer waar het thuis hoort

RESULTAATGERICHTHEID
• Werkt binnen de gestelde kaders aan het behalen van resultaten en stelt de juiste prioriteiten noodzakelijk voor het behalen van de afgesproken resultaten.
• Is in staat acties bij te stellen.
• Is vasthoudend bij het behalen van resultaten en zoekt effectieve oplossingen voor
problemen.

PLANNEN EN ORGANISEREN
• Deelt werkzaamheden efficiënt in en stemt activiteiten op elkaar af.
• Heeft inzicht in tijd, middelen, geld en mensen die nodig zijn om een optimaal resultaat te behalen en weet deze op de juiste wijze in te zetten.
• Coördineert onderling verschillende werkzaamheden die worden uitgevoerd; houdt overzicht over de werkzaamheden en rapporteert de voortgang aan de opdrachtgever.
• Legt relaties tussen werkzaamheden binnen de organisatie en stemt planning van eigen
werkzaamheden hierop af en weegt belangen en risico’s af. Knelpunten worden voorgelegd aan de opdrachtgever.

OORDEELSVORMING
Is in staat gegevens en mogelijke handelwijzen in het licht van relevante criteria tegen elkaar af te wegen en tot realistische beoordelingen te komen.
• Bekijkt situaties vanuit meerdere invalshoeken.
• Weet hoofd- en bijzaken te scheiden.
• Baseert het oordeel op zowel de voor- als de nadelen van opties.
 
 
Kwaliteit aangeleverd CV
CV volledig in het Nederlands (maximaal 7 pagina's)
Minimaal 1 referentie van een eerder relevant project/opdracht.
 
 
Tarief (inclusief alle kosten, exclusief BTW)
 
Uurtarief
Minimaal: 35,00
Maximaal: 65,00
 
 
Inhoudelijke CV eisen
 
Werkervaring cv eis
Aantoonbare en recente ervaring met het leiden van vergelijkbare projecten.
 
Een toelichting is verplicht
 
 
Opleiding cv eis
HBO diploma.
 
 
Werkervaring
Aantoonbare en recente ervaring met het opstellen van een bestek en daaruit voortvloeiende aanbesteding.
 
 
Werkervaring
Bekendheid en affiniteit met het sociale domein en de kantelingsgedachte.
 
 
Inhoudelijke CV wensen
 
Opleiding
HBO projectmanagement Gewicht: 40 %
 
 
Werkervaring
Aantoonbare en recente ervaring binnen een gemeentelijke organisatie. Gewicht: 30 %
 
Specifieke kennis / Ervaring
Kennis en ervaring met het implementeren van een sociale kaart Gewicht: 30 %
 
 
Planning
Start publicatie 08-05-201300:00
Vragenstellen tot (NVI) 12-05-201323:59
Beantwoording vragen 14-05-201323:59
Offertes indienen tot 16-05-201323:59
Beoordeling offertes (vanaf) 17-05-201300:00
Verwachte terugkoppelingsdatum 07-06-201323:59

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht