Als financieel medewerker Sociaal Domein bestaat je takenpakket onder andere uit:
Participatiewet
-Je zorgt voor het berekenen en betaalbaar stellen van uitkeringen;
-Je voert mutaties door naar aanleiding van periodieke verklaringen;
-Je verwerkt inkomenstopgaven, wijzigingen en IB signalen;
-Je ondersteunt de klantmanagers bij complexe (her-)berekeningen en maakt bruteringen;
-Je verzorgt inhoudingen en wijzigingen in hoogte van de uitkering die zonder rapportage verwerkt kunnen worden;
-Je stelt rapportages en beschikkingen op (bijvoorbeeld n.a.v. beëindiging uitkering);
-Je voert cliëntgegevens in het uitkeringssysteem in en controleert de volledigheid van deze gegevens;
-Je onderzoekt routinematig overeenkomstig vastgestelde richtlijnen en verordeningen;
WMO / Jeugd
-Je verwerkt aanvragen, mutaties en beëindigingen aan de hand van rapportages;
-Je controleert en verricht betalingen van nota’s van zorgaanbieders;
-Je verzorgt de afhandeling van het berichtenverkeer iWmo/iJw;
-Je verwerkt administratieve en financiële gegevens ten aanzien van PGB’s in GWS4all/Suite;
-Je verwerkt signalen die voort komen uit het berichtenverkeer tussen gemeente en SVB;
-Je upload toekenningsbeschikkingen bij het SVB inzake PGB’s;
-Je verzorgt de aanmelding bij het CAK ten aanzien van de opgelegde eigen bijdrage.
Functie eisen
-Over MBO+ / HBO werk- en denkniveau;
-Ruime kennis en ervaring met GWS4all/Suite4inkomen, Suite4Zorg en Suite4Jeugdzorg;
-Ruime kennis van de wet- en regelgeving (Sociaal Domein);
-Minimaal 2 jaar relevante werkervaring;
-Goede administratieve vaardigheden;
-Beschikt over cijfermatig inzicht;
-Een accurate en gestructureerde werkhouding.
Eisen
Werkervaring
Op CV aantoonbaar in de afgelopen 5 jaar, minimaal 2 jaar werkervaring als medewerker financiële administratie sociaal domein.
Werkervaring
Op CV aantoonbaar ruime werkervaring met de uitvoering van WMO en Participatiewet in de afgelopen 2 jaar.
Gevraagde documenten
aanleveren na gunning