De projectleider Realisatie Infrastructuur werkt voor en vanuit de afdeling UItvoering Werken team ORW, die gevestigd is in het gebouw Marktstate in Arnhem. In voorkomende gevallen zal een deel van de werkzaamheden op andere locaties van de provincie worden verricht.
Functie omschrijving:
-De projectleider is verantwoordelijk voor de besteksvoorbereiding en begeleiding van de uitvoering van civiel-technische infrastructuurprojecten. De verantwoordelijkheid betreft naast de inhoudelijke kwaliteit ook de planning en organisatie van het project. De projectleider is vooral een organisator die het feitelijk maken van een contract en het toezicht op de uitvoering overlaat aan onder andere projectmedewerkers en dit aanstuurt. De projectleider controleert inhoudelijk wel de producten;
-De projectleider draagt zorg voor het maken van een contract zoals afgesproken met de opdrachtgever (kwaliteit, tijd en geld). Hiertoe stuurt hij/zij inhoudelijk projectmedewerkers/adviesbureau’s aan voor het maken van contracten, bestekken en bestekstekeningen. De projectleider is hierbij verantwoordelijk voor de kwaliteits- en kostenbewaking van de besteksvoorbereiding;
- De projectleider draagt, op basis van aanbestede en gegunde bestekken, zorg voor de begeleiding en toezicht bij de uitvoering van civieltechnische projecten. Hiertoe stuurt hij/zij enerzijds de toezichthouders aan die het dagelijks toezicht op de werken uitvoeren. Anderzijds is de projectleider bijstaander van de directie UAV op het werk en handelt en beslist hij/zij over planning, voortgang, technische/inhoudelijke items en financien van de uitvoeringsprojecten;
-De projectleider is verantwoordelijk (o.a. kwaliteit, geld en voortgang) voor de realisering van een project vanaf het Definitief Ontwerp tot aan de overdracht aan Beheer en Onderhoud. In de ontwerpfase wordt de projectleider al bij de projecten betrokken;
-De projectleider is in projectteamverband betrokken bij en levert expertise aan projecten met geïntegreerde contractvormen;
- Hij/zij draagt zorg voor de voorbereiding, afstemming en communicatie van de tijdelijke verkeersmaatregelen met wegbeheerders (gemeente, rijk), hulpdiensten, omwonenden, weggebruikers etc.;
-De projectleider draagt zorg voor de communicatie van de uitvoeringswerkzaamheden naar derden en overlegt met belanghebbenden (o.a. bewoners);
-Hij/zij werkt projectmatig aan meerdere projecten in projectteams van verschillende samenstelling. De projectmanager en overige projectteamleden worden per project toegewezen.
Overwerk
Het is mogelijk dat werkzaamheden moeten worden verricht buiten de reguliere werktijden. Deze zullen worden verrekend op basis van het geoffreerde uurtarief, verhoogd met de volgende percentages:
- Werkzaamheden op werkdagen tussen 07:30 uur - 18:00 uur: basisloon = 100%
- Werkzaamheden op werkdagen tussen 05:30 uur - 07:30 uur en 18:00 uur - 20:00 uur: basisloon + 25% = 125%
- Werkzaamheden op werkdagen 20:00 uur en 05:30 uur en dienstvrije dagen (zaterdag/zondag en feestdagen): basisloon + 50% = 150%
Van overwerk is sprake als er werkzaamheden moeten worden verricht buiten de reguliere werktijd van 07.30 uur - 18.00 uur waarbij de overeengekomen uren in reguliere werktijd ook gewerkt zijn.
De projectleider moet beschikken over / door het detacheringsbureau woren voorzien van :
-veiligheidsschoenen;
-mobiele telefoon met camera;
-lap-top met Windows en Office voorzien van mobiel internet;
-auto;
De kosten van deze voorzieningen worden geacht te zijn opgenomen in het uurtarief. Kosten voor zakelijke kilometers worden verrekend tegen een tarief van € 0,28 per km.
Provincie zal voorzien in een veiligheidsjas/-vest, voorzien van provinciaal logo.