Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ontwikkeling, 36 u/w
 
Sluitingsdatum
2016-05-16 08:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Ruimtelijke ordening en milieu
 
Provincie
Groningen
 
Beschrijving
Aanvang opdracht: 22-5-2016
Voltooiing opdracht: 1-9-2016
Optie verlenging: 2 x 3 maanden
Prijsstelling: €0 - €90 per uur
Vakgebied: Ruimtelijke ordening & Milieu
Uren: 36 per week
Aantal FTE: 1
Type: Openbaar 

 

Opdrachtomschrijving

Profiel van de functie:

-Je adviseert over en maakt nieuw beleid op basis van landelijke en provinciale ontwikkelingen.Je geeft uitvoering aan de implementatie van bestaand en nieuw beleid.

-Je stelt prioriteiten en onderhoudt een relevant netwerk.

-Je bent een partner voor organisaties in het veld en voert vanuit gemeentelijk perspectief regie op de ontwikkelingen;

-Je bent opdrachtgever voor partijen die projecten en diensten voor de gemeente uitvoeren en onderhandelt over de inhoud en randvoorwaarden van de opdrachten voor die partijen.

-Je werkt samen met collega's binnen de gemeente en met collega's van andere gemeenten, met name met collega’s uit de DEAL-gemeenten (Delfzijl, Eemsmond, Appingedam, Loppersum) maar ook in de bredere regio.

-Je zorgt vanuit jouw expertise en kennisgebied voor aansluiting met andere thema’s van het team beleid.

-Je verricht overige voorkomende werkzaamheden.

 

De nadruk ligt momenteel o.a. op:

Ruimtelijke Ordening 

-Adviseren en vertalen van landelijke en provinciale ontwikkelingen naar lokaal beleid, o.a. de voorbereiding van omgevingsplannen en de nieuwe omgevingswet;

-Ontwikkelen en wijzigen van bestemmingsplannen

-Deelname aan projectgroepen in het kader van gemeentelijke vernieuwings- en versterkingsopgaven;

-Contactpersoon en accountmanager voor organisaties op het gebied van bestemmingsplannen, vergunningverlening, toezicht & handhaving en economische zaken

 

Volkshuisvesting

-Adviseren en vertalen van ontwikkelingen en wetswijzigingen naar lokaal beleid, o.a. rondom de Woningwet;

-Maken van beleid en voorstellen rondom het werkgebied van de corporaties, huurders- en eigenarenverenigingen;

-Deelname aan structureel overleg (o.a. bestuurlijk platform wonen en overige overleggen met bestuurders, makelaars en woningbouwcorporaties).

-Monumentenzorg

-Adviseren en vertalen van ontwikkelingen en wetswijzigingen naar lokaal beleid, o.a. uitvoeren cultuurhistorische verkenning, gemeentelijke monumenten;

-Deelnemer/secretariaat Damster Monumentencommissie en contactpersoon relevante partijen;

-Beoordeling subsidiering kerken en molens.

-Stadsvernieuwing

-Deelnemen en/of trekken van multidisciplinaire projecten en werkgroepen in afstemming en samenwerking met collega’s binnen de gemeente en met de programmamanager namens de Nationaal Coördinator Groningen (NCG) voor de gemeente Appingedam;

-Begeleiden sloop- of verbouwprojecten.


Kandidaatomschrijving
Wij vragen:

-Relevante opleiding op minimaal HBO-niveau;

-Minimaal 4 jaar relevante ervaring binnen het werkveld, bij voorkeur binnen een gemeentelijke organisatie;

-Kennis van wetgeving, (gemeentelijk) beleid, procedures op onderdelen van het betreffende terrein en het kunnen toepassen hiervan;

-Kennis van het ontwikkelen van scenario’s en het opstellen van nota’s en adviezen;

-Ervaring met het optreden in overlegsituaties;

-Kunnen omgaan met belangentegenstellingen en verschillende rollen;

-Uitstekende communicatieve eigenschappen en goed kunnen samenwerken op verschillende niveaus;

-Je hebt oog voor ontwikkelingen in de samenleving en combineert dit met een goede politieke antenne.

-Je bent alert, flexibel, weet kansen te benutten en hebt een pro-actieve en resultaatgerichte houding naar de samenleving en naar het bestuur.



Eisen
Gemeentelijke werkervaring

Minimaal 4 jaar recente werkervaring als beleidsmedewerker Ruimtelijke ontwikkeling
Referentie vereist


Gevraagde documenten
Aanleveren bij offerte
-Relevant HBO-diploma


Gunningscriteria
Weging prijsdeel:15 %


Verificatiegesprekken
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:55 %


Relevante en met diploma afgeronde HBO-opleiding of hoger
Dit is minimaal een Hbo-opleiding die aansluit bij het werkveld van de geboden vacature
Weging:15 %


Minimaal 5 jaar recente ervaring in het ontwikkelen van scenario's en het opstellen van nota's en adviezen
De kandidaat dient in een eerdere functie niet langer dan 3 jaar geleden minimaal 4 jaar beleidstukken, nota's en adviezen opgesteld te hebben bij een vergelijkbare organisatie als een gemeente
Weging: 7 %


Aantoonbaar minimaal 4 jaar recente ervaring waarbij een beroep is gedaan op de politieke en bestuurlijke sensitiviteit
Kandidaat heeft afgelopen 8 jaar gefunctioneerd in een rol waarbij minimaal 4 jaar aantoonbaar een beroep werd gedaan op de bestuurlijke/ politieke sensitiviteit
Weging: 8 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht