Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
698
 
Opdracht
Consulent Wmo, 24 u/w
 
Sluitingsdatum
2016-06-02 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Welzijn en zorg
 
Provincie
Noord-Holland
 
Beschrijving

Aanvraagnummer

698

Aanvang

z.s.m.

Duur

3 maanden

Opleidingsniveau

HBO

Optie tot verlenging

Mogelijk maar nog niet bekend.

Regio

Zuid-Holland

Uren per week

24

Verloopt op

02-06-2016 09:00

 

Opdracht
Consulent onderzoekt de binnengekomen Wmo melding en schrijft m.b.v. de probleemanalyse een plan van aanpak.


Taken en verantwoordelijkheden

-je verricht huisbezoeken;

-je onderzoekt de klantvraag d.m.v. een gekanteld en integraal gevoerd gesprek

-je verstrekt informatie op het terrein van de Wmo;

-je schrijft een plan van aanpak dat goed bruikbaar en leesbaar is voor het opstellen van een indicatie.

De Wmo consulent onderzoekt de noodzaak voor een voorziening op grond van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo). De consulent draagt zorg voor de behandeling en afhandeling van Wmo-meldingen. Het plan van aanpak is leidend.  De consulent bepaald of er een aanvraag doorgezet kan worden. De afhandeling van de aanvraag gebeurt in een ander team

 

Wat neem je mee aan gedrag en vaardigheden?
Je bent overtuigend in je gespreksvoering met de klant, waarbij je de vraag achter de vraag onderzoekt tijdens het gesprek. Je bent in staat samen met de klant de eigen mogelijkheden (eigen kracht) of die in het eigen netwerk te verkennen (kanteling Wmo). Je bent in staat de medische/psychische situaties te beoordelen en te interpreteren naar gebreken in zelfredzaamheid. Vervolgens bepaal je of en welke voorziening aanvullend noodzakelijk is. Je maakt daarbij gebruik van de wet- en regelgeving in het brede sociale domein. Je bent in staat een gedragsverandering bij de klant te bewerkstelligen en kunt omgaan met mogelijke weerstand bij de klant. Je werkt nauwkeurig en kent de rol van consulent binnen een project.

 

Kennis en opleiding

-Kennis van de wet- en regelgeving en beleidskaders

-Het gewenste werk- en denkniveau is HBO-niveau aangevuld met de benodigde specialistische opleidingen: een paramedische achtergrond is een pré (fysiotherapie, ergonomie of verpleegkunde, GGZ of vergelijkbaar);

-kennis van de Algemene Wet Bestuursrecht, van zorgvoorzieningen en het sociaal zekerheidsterrein, Wmo, privacy regels.

-Goed op de hoogte van ontwikkelingen binnen de AWBZ en Wmo

-Kennis over en inzicht in lokale beleidskaders en rijksregelingen

-Brede kennis van de sociale kaart, adequate hulpverlening en maatwerk opties

-Kennis van vormen van ondersteuning, behandeling en begeleiding bij vragen en knelpunten inwoners

-Kennis van (voorliggende) voorzieningen op uiteenlopende gebieden

-Kennis van de producten en diensten van de relevante organisaties

-Kan goed omgaan met geautomatiseerde systemen zoals GWS

 

Knock-out criterium
Minimaal 24 uur per week beschikbaar voor de duur van drie maanden met optie tot verlenging.

 

Gunningscriteria (weging)

-Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar met herindicaties voor huishoudelijke taken en begeleiding. (45 punten)

-Aantoonbare ervaring met het werken volgens de uitgangspunten van ‘De Kanteling’. (30 punten)

-Selectiegesprek (25 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende puntenaantal geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.

In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:

-Onderhandelen

-Besluitvaardigheid

-Oordeelsvorming: beheersing van relevante methodes om tot een verdiepende diagnose te kunnen komen en een beoordeling uit te voeren.

-Verbinding kunnen leggen tussen verschillende specialismen

-Goede communicatieve vaardigheden.

-Creatief in het bedenken van passende oplossingen .

-Goed en helder kunnen schrijven en formuleren

-Goed kunnen prioriteren

-Wet en regelgeving kunnen toepassen

-In staat om ook onder druk goede prestaties te kunnen leveren

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht