Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Werkconsulent Werk en Poort Weener XL , 36 u/w
 
Sluitingsdatum
2016-06-20 08:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving
Aanvang opdracht: 4-7-2016
Voltooiing opdracht: 31-12-2016
Optie verlenging: 2 x 6 maanden
Prijsstelling: €0 - €45 per uur
Vakgebied: Sociale zaken & Werkgelegenheid
Uren: 36 per week
Aantal FTE:
Type: Openbaar 



Opdrachtomschrijving

Betreft tijdelijke inzet extra personeel door toegenomen drukte.
De afdeling
De afdeling Werk en Dienstverlening van Weener XL is een bedrijfs- en beleidsmatige afdeling, opererend op het snijvlak van economische ontwikkelingen, de arbeidsmarkt en sociale infrastructuur.
Kerntaken zijn:
- het toeleiden van werkzoekenden naar werk;
- het verstrekken van een (tijdelijk) inkomen;
- het (financieel) ondersteunen van burgers met een laag inkomen en/of handicap;
De afdeling Werk en Dienstverlening bestaat uit de teams Werk & Poort, Handhaving & Werk, Uitkering Front-Office en Uitkering Back-Office. De functie van Werkconsulent Werk en Poort is gesitueerd binnen het team Werk & Poort. Het toeleiden van werkzoekenden naar de arbeidsmarkt behoort tot de kerntaak; de uitkerings-verstrekking is daaraan ondersteunend.
    

De functie
Als Werkconsulent Weener XL ben je een specialist op het gebied van re-integratie van werkzoekenden.


Je werk bestaat uit:
Het ontdekken van arbeidspotentieel bij werkzoekenden met een Participatiewet uitkering. Vaak is er sprake van meervoudige gecompliceerde problematiek die belemmerend werkt bij het vinden van werk. De volgende deeltaken zijn te onderscheiden:
• het trainen, coachen en intrinsiek of extrinsiek motiveren van de klant (individueel of in groepsverband)
• diagnose door inzet van diagnose instrumenten. Waarna vervolgens een Werk-Ontwikkelplan wordt opgesteld.
• klanten door leiden naar afdelingen binnen Weener XL die het best past bij de kansen van de klant op de arbeidsmarkt.
• regie voeren over een caseload waarbij tevens uitvoering wordt gegeven aan het maatregel- en eerste lijns- handhavingsbeleid.

Het scheppen van randvoorwaarden en het wegnemen van belemmeringen zodat een klant bemiddeld kan worden naar werk door:
• een plan van aanpak op te stellen
• de cliënt te begeleiden in een re-activeringsproces waarbij sprake is van meerdere sessies
• trainingen
• op inventieve en creatieve wijze omgaan met de Participatiewet
• schuldenproblematiek te ontdekken en de klant te motiveren dit aan te pakken, al dan niet in samenwerking met schuld dienstverlening.
• de klant te motiveren en bemiddelen om maatschappelijke en of psychische hulpverlening aan te gaan
• ervoor zorg dragen dat de klant kinderopvang regelt.

Klanten toe leiden naar werk door:
• Intensief en veelvuldig individueel of groepscontact te hebben met bemiddelbare klanten
• Lik op stuk beleid vanuit de participatiewet
• Uitvoeren van maatregelbeleid en handhaving
• Samenwerking met het Werkgevers Service Punt van Weener XL
• Matching op vacatures (Werkervaringsplaatsen, reguliere vacatures, proefplaatsingen e.d.).

Verder behoren tot de werkzaamheden:
• Het rapporteren van alle voorkomende aspecten die van belang zijn voor de duidelijkheid van de voortgang van een traject alsmede met het oog op de voorgeschreven controle van werkzaamheden.
• Zorgdragen voor de registratie in klantvolgsystemen



Kandidaatomschrijving
~Modulaire cursussen, betrekking hebbend op de Participatiewet;
- Ervaring (na afronding van de functiegerichte opleiding) met re-integratie van werkzoekenden;
- Ervaring met het geven van groepstrainingen en informatiebijeenkomsten
- Aantoonbaar ervaring met social media en weet dit over te dragen aan werkzoekenden
- Fraude alert zijn;
- Flexibel en stressbestendig zijn;
- Resultaatgericht en inventief kunnen werken;
- Kunnen coachen van klanten naar werk.
- Goede communicatieve- en schriftelijke vaardigheden
- Overtuigend, netwerker, integer, empathisch, deskundig en gedreven



Gespreksplanning
De gesprekken worden gehouden op vrijdag 24 juni in de namiddag.


Toelichting op rooster
Maximaal 8 uur per dag werken, dus de 36 uur worden verdeeld over 4,5 dagen


Eisen


Opleidingsniveau
HBO-diploma


Werkervaring
• Ervaring met werken binnen een sociale dienst in de functie van werkconsulent én
• Kennis van de participatiewet


Competenties
-Ervaring (na afronding van de functiegerichte opleiding) met re-integratie van werkzoekenden; -Ervaring met het geven van groepstrainingen en informatiebijeenkomsten -Aantoonbaar ervaring met sociale media en weet dit over te dragen aan werkzoekenden -Fraude alert zijn; -Flexibel en stressbestendig zijn; -Resultaatgericht en inventief kunnen werken; -Kunnen coachen van klanten naar werk. -Goede communicatieve- en schriftelijke vaardigheden -Overtuigend, netwerker, integer, empathisch, deskundig en gedreven


Uurtarief
Het uurtarief is altijd inclusief reiskosten woon-werkverkeer maar exclusief BTW en exclusief kosten dienstreizen. Bij verlenging van de opdracht is GEEN verhoging van het tarief mogelijk met de volgende kanttekeningen: • In het geval u een CAO toepast dan mag verhoging van het tarief plaatsvinden naar aanleiding van een wijziging van de CAO lonen. • Indien geen CAO wordt gevolgd, dan mag jaarlijkse tariefverhoging plaatsvinden op basis van het CBS indexcijfer.


Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte

-Geheel ingevulde en ondertekende Eigen Verklaring


aanleveren na gunning
-VAR verklaring

Gunningscriteria
 
Weging prijsdeel:20 %


Verificatiegesprekken
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:20 %


Opleidingsniveau
HBO- of WO-diploma

-HBO-diploma (5 %)

-WO-diploma (10 %)

Weging:10 %


Werkervaring
werkervaring als werkconsulent binnen een sociale dienst

-minder dan 1 jaar (5 %)

-tussen 1 en 3 jaar (10 %)

-meer dan 3 jaar (20 %)

Weging:20 %


Civision samenlevingszaken
aantoonbare praktijkervaring met het pakket Civision samenlevingszaken

ja (5 %)

nee (1 %)

Weging:5 %


CompetenSYS
aantoonbare praktijkervaring met het pakket CompetenSYS

ja (5 %)

nee (1 %)
Weging:5 %


Verseon

aantoonbare praktijkervaring met het pakket Verseon

ja (5 %)

nee (1 %)

Weging:5 %


Orchestra
aantoonbare praktijkervaring met het pakket Orchestra

ja (5 %)

nee (1 %)

Weging:5 %


Xential
aantoonbare praktijkervaring met het pakket Xential

ja (5 %)

nee (1 %)

Weging:5 %


Quickscan competenSYS
aantoonbare praktijkervaring met het pakket Quickscan competenSYS: nabesprekingen met klanten kunnen voeren

ja (5 %)

nee (1 %)

Weging:5 %

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht