Beschrijving
Start Inhuur: 1-6-2016
Eind Inhuur: 30-5-2017
Aantal uren per week: 24 Salarisschaal 9
Uurtarief bandbreedte* 40-55
Aantal gesprekskandidaten: 3
Gespreksdatum matchingsgesprek: <Indien bekend graag invullen>
Verhouding kwaliteit en prijs* <bv kwaliteit 70% en prijs 30%>
Dit is het werk
Als klantmanager geef je advies en financiële ondersteuning aan startende- en gevestigde ondernemers. Het werk is vooral gebaseerd op een aantal landelijk sociale regelingen voor ondernemers waaronder het Bbz. Deze regelingen voer je uit voor inwoners van een groot aantal gemeenten. Als klantmanager heb je een realistische- en praktische blik op de mogelijkheden om mensen te ondersteunen in ondernemerschap.
Je weet een juiste balans te vinden tussen een zakelijke opstelling en betrokkenheid met ondernemers. Het werk bestaat onder andere uit het voeren van gesprekken met (aspirant) ondernemers om hun mogelijkheden in beeld te krijgen.
* Je voert adviesgesprekken met (potentiële) ondernemers over de (door-) start van het bedrijf;
* neemt besluiten op aanvragen Bbz en IOAZ en bewaakt termijnen;
* toetst aanvragen bedrijfskapitalen en levensonderhoud aan Bbz en IOAZ;
* stelt beschikkingen en overeenkomsten op;;
* stelt bijstand “om niet” en rentekwijtscheldingen bij verstrekte bedrijfskapitalen vast;
* maakt definitieve vaststellingen van de verstrekte Bbz uitkeringen en stelt beschikkingen op;
Plek in de organisatie
komt te werken bij het organisatieonderdeel Werk en Inkomen, Unit Werk. Deze unit bestaat uit een team 'Jongeren' twee teams 'Volwassenen' en het Werkgeversservicepunt. De vacatureruimte voor de functie van klantmanager valt onder Frontoffice Werk 2 van de Unit Werk. We werken veel samen met de andere teams van de unit werk.
Taak van het onderdeel
Werk en Inkomen levert een bijdrage aan de leefbaarheid en sociale samenhang in de stad. Werk en Inkomen draagt zorg voor bijstandsverlening en toeleiding van bijstandsgerechtigden naar werk, de uitvoering van de Sociale Werkvoorziening in Utrecht, armoederegelingen en bijzondere bijstand, individuele voorzieningen op grond van de WMO (prestatieveld 6) en schuldhulpverlening. Werk en Inkomen is sterk in beweging, want de wet- en regelgeving is aan verandering onderhevig. Werk en Inkomen richt zich op innovatie om ook in de toekomst faire en fatsoenlijke dienstverlening te kunnen bieden aan klanten en om goede resultaten te behouden
Dit breng je mee
HBO diploma, bij voorkeur HEAO, MER of vergelijkbaar;
Bedrijfseconomisch inzicht; Kennis van de Participatiewet, Bbz 2004, IOAZ en re-integratieinstrumentarium;
Werkervaring op het gebied van sociale zekerheid en/of bedrijfseconomie;
Als klantmanager ben je snel van begrip, flexibel , analytisch en in staat om je een oordeel te vormen en daarop een besluit te nemen.
Je bent in staat tot het voeren van slecht-nieuws gesprekken en de klant mee te nemen in de genomen besluitvorming.
Je beschikt over zakelijk inzicht en vindt resultaat uit onderneming van doorslaggevend belang.
|