Beschrijving
Aanvraagnummer
|
772
|
Aanvang
|
z.s.m.
|
Duur
|
6 maanden
|
Opleidingsniveau
|
WO
|
Optie tot verlenging
|
1 maal 6 maand(en)
|
Regio
|
Zuid-Holland
|
Uren per week
|
36
|
Verloopt op
|
01-08-2016 09:00
|
Opdracht
Als kwartiermaker / interim teamleider maak je samen met het afdelingshoofd en de andere teamleiders deel uit van het afdelingsteam (AT). Vanzelfsprekend creëer je samenhang met het AT, stem je activiteiten af en geef je richting aan het AT. Binnen het AT denk je over de grenzen van het team heen en werk je op inspirerende wijze mee aan de verdere ontwikkeling van de bedrijfsvoering binnen de gemeente Westland.
Daarnaast fungeer je, in aanloop naar de nieuwe organisatiestructuur, als interim teamleider voor het team Bestuursondersteuning en Juridische Zaken. Als teamleider stuur je het team aan en ben je verantwoordelijk voor resultaat en kwaliteit. Je bereikt dit door medewerkers te motiveren en te coachen. Je bent een stevige sparringpartner op het werkterrein van het team. Je houdt vanuit jouw verantwoordelijkheid het totale overzicht en bewaakt de toedeling van het werk. Dit in aanvulling op de specifieke werkzaamheden die aan jou, als kwartiermaker, zijn toebedeeld.
Als kwartiermaker vervul je een stevige rol in de transitie van de afdeling BAS naar het cluster Bedrijfsvoering. Hieronder vallen een aantal specifieke taken. De eerste betreft het centraliseren van de functie managementassistente; je zorgt voor de overdracht van werkzaamheden en bijbehorende formatie van de overige afdelingen, als gevolg van deze centralisatie. Ook richt je de bijbehorende processen en de positionering van deze groep binnen het cluster Bedrijfsvoering.
De tweede taak is de ontvlechting van de werkzaamheden van bestuursondersteuning. Deze werkzaamheden plaatsen wij onder voorbehoud van het definitieve besluit over de organisatiewijziging, in de nieuwe organisatie direct onder de gemeentesecretaris. Hiervoor breng je in beeld tot welke proceswijzigingen en afstemmingsmomenten dat leidt en doe je een voorstel om dat nader vorm te geven.
Verder draag je zorg voor, het verder professionaliseren en inbedding van de juridische functie binnen de organisatie. Je stelt daarvoor, in nauwe samenspraak, met het team een concreet plan van aanpak op en verzorgt de uitvoering daarvan.
Profiel
Als kwartiermaker / interim teamleider heb je inzicht in de opgaven die er liggen en kun je deze goed vertalen naar de dagelijkse praktijk. Je bent een ervaren, energieke en doortastende verandermanager met gevoel voor mensen en inhoud. Je weet hoe het in een gemeentelijke organisatie werkt.
Ontwikkelingen vertaal je naar de rol en resultaten voor het team en je stuurt actief op het leveren van integrale, eenduidige, krachtige en herkenbare producten en diensten. Je haalt energie uit het oplossen van problemen en het positioneren van je medewerkers en je hebt moderne / nieuwe ideeën over de ontwikkeling van het team. Je ontwikkelt, vernieuwt en verbetert samen met de medewerkers van het team. Je beschikt over een uitstekende politiek-bestuurlijke antenne, je bent communicatief sterk en gericht op samenwerking. Je creëert kansen en zet je optimaal in om de doelstellingen van de organisatie en het team te realiseren. Als lid van het AT zorg je voor een inspirerende en proactieve inbreng bij de ontwikkeling van de gemeentelijke organisatie en de afdeling zelf.
Je hebt een afgeronde studie op het gebied van Bestuurskunde of Rechten. Een studie Nederlands recht is daarbij een pré. Daarnaast is ruime ervaring met bestuurlijke en juridische processen een vereiste. Je hebt minimaal vier jaar relevante werkervaring, bij voorkeur bij de lokale overheid.
Tot slot kun je stevig positie kiezen als de situatie daarom vraagt. Je bent iemand die standvastig en stressbestendig is. Je staat stevig in je schoenen en bent daarom goed in staat grenzen te stellen en deze te bewaken. Je houdt van doorpakken en kunt goed prioriteiten stellen.
Vereisten / knock-outcriteria
Uurtarief maximaal € 93,98
Gunningscriteria (weging)
-Afgeronde opleiding
-Op WO-niveau (20 punten)
-Op WO-niveau, richting Bestuurskunde (30 punten)
-Op WO-niveau, richting Nederlands Recht (40 punten)
-Minimaal 5 jaar aantoonbare leidinggevende ervaring in de laatste 10 jaar aan zowel hoger als lager opgeleide medewerkers (30 punten)
-Minimaal 4 jaar aantoonbare leidinggevende ervaring in de laatste 10 jaar binnen een overheidsorganisatie (10 punten)
-Aantoonbare ervaring met leidinggeven aan verandertrajecten (15 punten)
-Selectiegesprek in de tweede beoordelingsfase (5 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
-Samenwerken
-Organisatiesensitiviteit/ Omgevingsbewust
-Resultaatgericht
-Drukbestendigheid
|