Beschrijving
Startdatum |
1 juli 2013 |
Einddatum |
1 juli 2014 |
Min. uurtarief |
|
Max. uurtarief |
€ 95,00 |
Uren per week |
32 |
Uren per dag |
8 |
Optie tot verlenging |
2 keer, 12 maanden |
De opdrachtomschrijving
Opdrachtformulering.
Voor het aansturen en inhoudelijk leiden van een aantal projecten inzake de harmonisatie van applicaties, zijn wij op zoek naar een ervaren projectleider die zijn sporen verdiend heeft op het gebied van het leiden van harmonisatie projecten in een technisch en organisatorisch krachtenspel.
De projectleider/manager heeft tot taak een aantal projecten te coördineren die tot doel hebben:
-Te komen tot 1 applicatie voor de gemeenten voor een bepaald werkveld
-Te komen tot een uniforme inrichting van de applicatie
-Te besparen op de Cost of Ownership
De projectleider opereert vanuit zijn ervaring en professie op een zelfstandige werkwijze, hij maakt heldere afspraken met de opdrachtgever, procesmanagers en zijn deelprojectleiders. De projectleider / -manager is in staat zich snel een beeld te vormen van de impact van de harmonisatie van het applicatielandschap op de DWOR organisaties. De projectleider/-manager beschikt over goede communicatieve vaardigheden en kan zich makkelijk verplaatsen in denk en handelswijze van medewerkers op diverse niveaus binnen de organisatie.
De kandidaatomschrijving
De gemeente is de eigenaar van de i-werkorganisatie dat een samenwerkingsverband is van de gemeenten op het gebied van de informatievoorziening.
De i-werkorganisatie zorgt voor nieuwe, en beheer van bestaande informatievoorziening van de gemeenten.
Vanuit een gemeenschappelijke visie op informatievoorziening zijn een aantal programma’s gedefinieerd, waaronder de harmonisatie van het applicatielandschap van de gemeenten. Het programma harmonisatie gaat meer-jarig lopen en kent een veertien-tal projecten. De complexiteit is groot en wordt mede bepaald door ontwikkelingen bij de lokale overheid die zorgen voor forse veranderingen in de dienstverlening en organisatie.
Opdrachtformulering.
Voor het aansturen en inhoudelijk leiden van een aantal projecten inzake de harmonisatie van applicaties, zijn wij op zoek naar een ervaren projectleider die zijn sporen verdiend heeft op het gebied van het leiden van harmonisatie projecten in een technisch en organisatorisch krachtenspel.
De projectleider/manager heeft tot taak een aantal projecten te coördineren die tot doel hebben:
-Te komen tot 1 applicatie voor de gemeenten voor een bepaald werkveld
-Te komen tot een uniforme inrichting van de applicatie
-Te besparen op de Cost of Ownership
De projectleider opereert vanuit zijn ervaring en professie op een zelfstandige werkwijze, hij maakt heldere afspraken met de opdrachtgever, procesmanagers en zijn deelprojectleiders. De projectleider / -manager is in staat zich snel een beeld te vormen van de impact van de harmonisatie van het applicatielandschap op de organisaties. De projectleider/-manager beschikt over goede communicatieve vaardigheden en kan zich makkelijk verplaatsen in denk en handelswijze van medewerkers op diverse niveaus binnen de organisatie.
De projectleider/-manager:
-Is belast met c.q. verantwoordelijk voor de intake van het (de) project(en).
-Is belast met het bewaken en aansturen van de samenhang van de deelprojecten
-Is verantwoordelijk voor de afspraken op het gebied van de aanpak van beheersaspecten (tijd, geld, kwaliteit, informatie, organisatie, fasering) en resultaten van het project, (verwoord in een projectplan) en draagt zorg voor de uitvoering van het project.
-Is verantwoordelijk voor een zorgvuldige afronding van het project en borging in de staande organisatie (beheer).
Speelruimte
-de projectleider rapporteert hiërarchisch aan de programmamanager Harmonisatie en rapporteert over aanpak, verloop en afloop van door hem/haar geleide projecten en te nemen maatregelen aan een stuurgroep met een business opdrachtgever
-de projectleider neemt beslissingen binnen de kaders van het project, met in achtneming van IV/ICT-beleid, die projectmanagement en implementatie van ICT voorzieningen betreffen.
-de projectleider neemt beslissingen over de uitvoering van de werkzaamheden in projecten, de benodigde middelen, de te hanteren normen en de kwaliteit van de prestaties.
Kennis en vaardigheden
-Kennis van toegepaste informatica.
-Kennis van het harmoniseren van een applicatielandschap
-Kennis van projectmanagement methoden (Prince2 en technieken).
-Vaardigheid in de toepassing van projectmanagement in overheidsorganisaties.
-Vaardigheid met veranderingen in organisaties, met name de invoering van ICT-hulpmiddelen in gebruikersorganisaties en de volledige borging van het beheer (technisch en functioneel).
-Vaardigheid in het verzekeren van de benodigde condities, noodzakelijk voor de uitvoering van projecten (managementsteun, financiën, personele capaciteit) en het omgaan met onzekerheden hierin.
-Empatische persoonlijkheid die gemakkelijk wensen van klanten kan vertalen in technische consequenties
De planning
Datum publicatie |
6 juni 2013 |
Sluiting vragen |
11 juni 2013 |
Beantwoording vragen |
14 juni 2013 |
Sluiting opdracht |
17 juni 2013 |
Gesprekken |
24 juni 2013 |
Terugkoppeling |
12 juli 2013 |
Eisen
Gunningscriteria
Op CV aantoonbare afgeronde opleiding Prince 2 of IPMA
|
10% |
Op CV aantoonbaar minimaal afgeronde HBO opleiding
|
5% |
Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar ervaring met kennis van harmonisatie trajecten binnen gemeenten
|
10% |
Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring met het inrichten en uitvoeren van ICT-migratie trajecten
|
10% |
Op CV aantoonbare ervaring van minimaal 5 jaar met uitvoeren van projecten in de rol van projectleider binnen het domein van informatievoorziening, implementatie van software en technische infrastructuren
|
20% |
Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar kennis en ervaring met ICT beheerorganisaties en gebruikersorganisaties
|
10% |
Op CV aantoonbare ervaring van minimaal 2 jaar met veranderingen in een gemeentelijk samenwerkingsverband, met name de harmonisatie en invoering van applicaties in gebruikersorganisaties en de volledige borging van het beheer(technisch en functioneel)
|
20% |
Op CV aantoonbare ervaring van minimaal 3 jaar bij overheidsorganisaties in samenwerkingsverbanden, namelijk Shared Service Centers
|
10% |
Op CV aantoonbare ervaring van minimaal 2 jaar binnen gemeenten
|
5% |
|