Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ16478
 
Opdracht
Schuldhulpverlener, 36 u/w
 
Sluitingsdatum
2016-08-11 10:01
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving

Opdrachtinformatie

Startdatum 15-8-2016
Einddatum 15-11-2016
Optie tot verlenging j
36
Aantal posities 2
Aanvraag reden Bevalling / zwangerschap

 

Als Klantmanager cq medewerker Dienstverlening ben je dé contactpersoon voor de klant, als een spin in het web. Dit levert voor de klant op dat hij de dienstverlening als één geheel ervaart. Dat hij maatwerk krijgt aangeboden en binnen de keten snel, deskundig en respectvol wordt benaderd. Ondernemerschap staat hoog in je vaandel, je durft risico’s te nemen en je weet de juiste balans te vinden en te behouden tussen de klant en de geldende wet- en regelgeving. Diagnose, indicatie en vervolgtrajecten. Uitgangspunt is dat de klant centraal staat en niet de regels! Met een actiegerichte-, outreachende houding weet jij je te onderscheiden en zoveel mogelijk belemmeringen bij de klant weg te nemen om duurzaam te kunnen participeren in de samenleving. Dit vereist mensenkennis en het kunnen stellen van een goede diagnose. Je zorgt voor het onderhouden van informatie in de beschikbare systemen en onderhoudt een goed contact met je relevante netwerk. Je neemt je verantwoordelijkheid, je ondersteunt je collega’s die te nemen en spreekt ze waar nodig aan op hun eigen verantwoordelijkheid.

 

RESULTATEN (OUTCOME)

RESULTAATINDICATOREN
(aan te tonen door medewerker, leidinggevende e/ o derde)

Aanvragen gescreend, diagnose gesteld / geïndiceerd en beoordeeld. 

 

·        Aanvraag is tijdig en volledig getoetst aan de Gedragscode schuldregeling van de NvvK.

·        Indicatiestelling voor schuldhulpverlening is gedaan.

·        Het Vrij Te Laten Bedrag (VTLB) is juist vastgesteld conform geldende richtlijnen (NvvK).

·        Een opdrachtrapportage is tijdig, volledig en juist opgesteld en een besluit ten aanzien van schuldregeling is tijdig genomen.

·        De opdrachtgever is tijdig en volledig geadviseerd over het besluit inzake het schuldhulpverleningstraject.

·        Volledig proces van screening, diagnose / indicatie en beoordeling van de aanvraag is verzorgd.

·        Besluit tot schuldhulpverlening is tijdig genomen.

·        Financieel beheer is gestart.

·        Belangen van alle partijen zijn gelijkwaardig en juist behartigd.

·        Schuldregeling is uitgevoerd conform afspraken met betrokken partijen.

·        De afdeling is vertegenwoordigd bij interne en externe bijeenkomsten gericht op het vakgebied.

Klanten begeleid, geadviseerd, gemotiveerd en geïnformeerd.

 

·        De hulpvraag is tijdig vastgesteld, mogelijke aangrenzende problemen zijn tijdig gesignaleerd en relevante hulpverlening is ingeschakeld.

·        Klanten tijdig doorverwezen naar de interne collega, dan wel juiste instantie.

·        Voortgangsgesprekken hebben conform afspraak plaatsgevonden.

·        Klanten zijn correct voorgelicht, geïnformeerd en geadviseerd.

·        Nazorg conform afspraak geboden.

Netwerk onderhouden.

·        Netwerk (klant, schuldeisers, aanbieders psychosociale zorg) behouden en uitgebreid.

Een aantoonbare bijdrage is geleverd aan het optimaliseren van werkprocessen.

·        Ontwikkelingen binnen het aandachtsgebied zijn tijdig gesignaleerd en gerapporteerd aan het afdelingshoofd.

·        Knelpunten in werkprocessen zijn tijdig gesignaleerd en verbetervoorstellen zijn tijdig en volledig gedaan.

Deskundigheid bevorderd.

·        Kennis is actueel en actief uitgewisseld met collega's.

 

BREDA KERNCOMPETENTIES

Competenties

Niveau

Indicatoren

1. Samenwerken

Niveau 2:

Werkt op eigen initiatief met anderen aan een gezamenlijk resultaat.

  • Komt met ideeën over de manier waarop een resultaat gezamenlijk verbeterd kan worden.
  • Wisselt op eigen initiatief informatie, kennis of ideeën uit met medewerkers/ collega’s.
  • Benoemt problemen binnen het team/ de groep en zet zich in om deze samen op te lossen.
  • Onderneemt acties die de samenwerking bevorderen.
  • Helpt anderen bij het behalen van hun doelstellingen.

 

2. Resultaatgerichtheid

Niveau 2:

Stelt zelfstandig en op eigen initiatief ambitieuze doelen en realiseert deze.

·        Stelt ambitieuze doelen.

·        Komt tot het resultaat, beter of sneller dan verwacht.

·        Realiseert doelen.

·        Grijpt in wanneer resultaten dreigen tegen te vallen.

·        Doet voorstellen voor methoden die efficiënter of effectiever zijn.

 

3. Klantgerichtheid

Niveau 2:

Denkt actief mee met de klant en komt op eigen initiatief met passende voorstellen.

·        Stelt vragen over zowel korte- als lange termijnbehoeften van de klant.

·        Doet de klant voorstellen die aansluiten bij zijn huidige en toekomstige behoeften.

·        Stelt onverstandige keuzes van de klant ter discussie en doet verbetervoorstellen.

·        Geeft op heldere wijze aan wat eigen organisatie(onderdeel) wel en niet voor de klant kan betekenen.

·        Onderzoekt na levering van producten/ diensten de tevredenheid en verdere behoeften van de klant.

 

 

 

 

GENERIEKE COMPETENTIES

Competenties

Niveau

Indicatoren

4. Mondelinge communicatie

Niveau 2:

Past op eigen initiatief zijn/haar taalgebruik en toelichtingen aan de ander aan en ondersteunt boodschap met houding en gebaren.

·        Draagt een boodschap op heldere wijze uit.

·        Scheidt hoofd- en bijzaken en deelt deze in een logische volgorde mee.

·        Gebruikt woorden die de ander begrijpt, verheldert vaktaal of jargon.

·        Stelt en/of beantwoordt vragen één voor één.

·        Ondersteunt zijn/haar boodschap met houding en gebaren.

 

5. Besluitvaardigheid

Niveau 2:

Neemt zelfstandig beslissingen of komt tot actie, ook als nog niet alle informatie beschikbaar is.

·        Maakt bij het nemen van beslissingen volledig gebruik van de eigen bevoegdheid.

·        Neemt beslissingen waarvoor nog niet alle informatie voorhanden is.

·        Neemt besluiten waarvan de gevolgen niet voor 100% te overzien zijn.

·        Neemt beslissingen in het geval van tegenstrijdige belangen.

·        Komt snel tot een besluit.

 

 

SPECIFIEKE COMPETENTIES

Competenties

Niveau

Indicatoren

6. Initiatief

Niveau 2:

Onderneemt zelfstandig en op eigen initiatief acties.

  • Komt actief met voorstellen of ideeën.
  • Signaleert zaken en komt uit zichzelf met ideeën en voorstellen voor aanpak.
  • Stelt als eerste dringende kwesties aan de orde.
  • Neemt uit zichzelf taken op zich.
  • Initieert activiteiten. Neemt het voortouw.

 

7. Overtuigingskracht

Niveau 2:

 

Verdiept zich in de ander en stemt zijn/haar argumentatie daarop af.

  • Geeft aan wat de voordelen van eigen standpunt voor de ander zijn.
  • Speelt tijdens zijn/haar argumentatie in op standpunten, belangen of voorkeuren van de ander.
  • Bouwt in een betoog met name voort op die argumenten waar de ander gevoelig voor blijkt te zijn.
  • Weerlegt met aansprekende argumenten de bezwaren van de ander.
  • Komt met nieuwe argumenten als de ander aangeeft nog niet overtuigd te zijn.

 

8. Probleemanalyse

Niveau 2:

 

Verzamelt en selecteert zelfstandig en op eigen initiatief relevante informatie uit verschillende bronnen. Legt verbanden en ordent informatie.

  • Brengt ter zake doende informatie van verschillende bronnen bijeen.
  • Benoemt trends in de tijd bij het doornemen van informatie.
  • Legt verbanden tussen verschillende aspecten van informatie.
  • Benoemt in korte tijd wat in zijn/haar ogen de kern is van een grote hoeveelheid informatie.
  • Deelt informatie in naar verschillende onderwerpen om inzicht te krijgen.

 

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht