Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ16481
 
Opdracht
Backoffice Specialist Burgerzaken, 18 u/w
 
Sluitingsdatum
2016-08-08 07:30
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Financieel en administratie, Management support, Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving

Opdrachtinformatie

Startdatum 15-8-2016
Einddatum 5-8-2017
Optie tot verlenging Ja
18
Aantal posities 1
Aanvraag reden Anders

 

De afdeling
De afdeling Publiekszaken is onderverdeeld in 3 teams: Frontoffice, Vergunningen en Sociaal Domein. De Backoffice Burgerzaken valt binnen het team Frontoffice en bestaat in totaliteit uit twee Backoffice Specialisten en een Backoffice Medewerker.
 
Wat ga je doen?
Je organiseert verkiezingen.
Je neemt het voortouw in de instandhouding, het beheer en de kwaliteit van de BRP, evenals het berichten-, gegevens- en applicatiebeheer en adviseert aan collega’s, bestuur en derden instanties over alle (specifieke) kennis hierover. Je begeleidt (zelf)evaluaties en audits;
Je bent het eerste vakinhoudelijke aanspreekpunt voor collega’s en bestuur en belast met het opstellen, implementeren en wijzigingen van verordeningen, beleidsregels en regelingen op het volledige gebied van Burgerzaken;
Je zorgt als kasbeheerder voor correcte handelingen en afdrachten aan interne collega’s en banken;
Je vertegenwoordigt de gemeente in juridische geschillen op het eigen taakgebied;
Je verzorgt het applicatiebeheer van BRP, kas4all, RAAS en bent mede applicatiebeheerder van Q-matic, ODAS en COVOG. Vervult tevens de rol van beveiligingscoördinator Burgerzaken en doet voorstellen aan de afdeling, het managementteam en het college omtrent ontwikkelingen of verbeteringen op dat vlak;
Je behandelt en bent eerste aanspreekpunt voor collega’s en bestuur voor de meer complexe zaken inzake de afgifte (en weigering) van waardedocumenten en draagt zorg voor het voorraadbeheer hiervan. 
Je beoordeelt en adviseert over buitenlandse brondocumenten aan burgers;
Je bent Ambtenaar van de Burgerlijke Stand en voert in die hoedanigheid de meer complexe werkzaamheden op dit terrein uit. Je verdeelt/plant werkzaamheden die hieruit voortvloeien en bent aanspreekpunt voor (externe) ambtenaren van de burgerlijke stand;
Je verwerkt een selectie aanvragen vanuit BRP voor zowel binnen- als buiten gemeentelijke afnemers.
 
 
Wie zoeken wij?
Je beschikt over een relevant HBO diploma op het gebied van Burgerzaken;
Je hebt een brede kennis van wet- en regelgeving en ontwikkelingen op het gebied van Burgerzaken;
Je hebt aantoonbare ervaring met genoemde taken; in ieder geval met de organisatie van alle voorkomende verkiezingen, (het beheer van) BRP-kwaliteit in de volle breedte en met het functioneel beheer van de genoemde applicaties;
Je hebt verantwoordelijkheidsgevoel, gaat doel- en resultaatgericht te werk en toont initiatief. Daarnaast beschik je over een flinke dosis overtuigingskracht en bent in staat om met anderen tot een optimaal resultaat te komen, waarbij klantgerichtheid hoog in het vaandel staat.
 
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht