Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
2013-112
 
Opdracht
Communicatieadviseur "Decentralisaties"
 
Sluitingsdatum
2013-06-21 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Communicatie
 
Provincie
Limburg
 
Beschrijving

 

Startdatum 1 juli 2013
Einddatum 31 oktober 2013
Min. uurtarief  
Max. uurtarief € 80,00
Uren per week 32
Uren per dag 8
Optie tot verlenging 4 keer, 3 maanden



De opdrachtomschrijving

Opdrachtomschrijving
Op het gebied van welzijn, zorg en werk krijgt de gemeente meer verantwoordelijkheden en bevoegdheden. Nu liggen die nog bij het Rijk en de provincie, vanaf 1 januari 2015 moet de gemeente dit gaan regelen. Het gaat om de volgende drie decentralisaties:
 

De functie begeleiding en persoonlijke verzorging (in de vertrouwde omgeving van de cliënt) gaat van de AWBZ (Rijk) naar de Wmo (gemeente). Specifiek gaat het hier om:
- Individuele begeleiding
- bij wonen
- bij bezoek aan formele instanties en medische organisaties
- op school en op het werk
- advies en voorlichting
- Groepsbegeleiding / dagbesteding
-Kortdurend verblijf, inclusief vervoer
-Inloopfunctie GGZ
 

Jeugdzorg (van Rijk, Zorgverzekeraars en Provincie naar de gemeente). De gemeente wordt verantwoordelijk voor alle taken op het gebied van jeugdzorg en komt hiermee in het hart van het jeugdbeleid te staan. We hebben het dan over:
-Jeugd met behoefte aan geestelijke gezondheidszorg (Jeugd-GGZ)
- Jeugd met een lichte verstandelijke handicap (Jeugd-LVB)
-Provinciale jeugdzorg
-Jeugd met een behoefte aan jeugdbescherming
-Jeugdreclassering (in aanraking gekomen met politie)
-Gesloten jeugdzorg (Jeugdzorgplus)
 

Participatiewet, een nieuwe wet die mensen met een bijstandsuitkering en mensen met een beperking helpt om weer aan het werk te gaan. Mensen die nu nog gesubsidieerde arbeid verrichten of met een uitkering thuiszitten, moeten zoveel mogelijk aan het werk in reguliere banen. De participatiewet is een samenvoeging van de Wet Werk en Bijstand, Wet Sociale Werkvoorziening en een deel van de Wajong.

De gemeente krijgt dan wel meer verantwoordelijkheden op het gebied van welzijn, zorg en werk, de uitvoering van de bijbehorende taken zal echter voor een belangrijk deel door en in de samenleving worden ingevuld. Daarvoor zijn vitale gemeenschappen nodig waarin zelfsturing en burgerschap de boventoon voeren.

De drie decentralisaties zoals hierboven geformuleerd, dragen voor een groot deel bij aan deze veranderopgave. De kernwaarden daarbij zijn vertrouwen, betrokkenheid, toegankelijkheid, gelijkwaardigheid en wederkerigheid. De veranderende rol van de gemeente, van regisseur naar facilitator, vraagt om een andere manier van communiceren.

De communicatieadviseur Decentralisaties adviseert over het gehele communicatietraject hieromheen, voert regie op de uitvoering en ondersteunt in de uitvoering

 

De kandidaatomschrijving

De tijdelijke communicatieadviseur is een enthousiast, energiek, communicatief vaardig persoon die door zijn inhoudelijke kennis en ervaring binnen een 100.000+ gemeente in staat is samen met de projectorganisatie de juiste stappen te zetten in de communicatie rondom de Decentralisatieopgaven. De kandidaat dient, naast flexibiliteit, politieke- en organisatiesensitiviteit professioneel om te kunnen gaan met weerstand en verandermanagement. Ook dient de kandidaat een team player te zijn die in staat is het projectteam te motiveren en te inspireren. Daarnaast is de kandidaat in staat om kennis te delen en over te dragen.

 

De planning

 

Datum publicatie 13 juni 2013
Sluiting vragen 18 juni 2013
Beantwoording vragen 19 juni 2013
Sluiting opdracht 21 juni 2013
Gesprekken 25 juni 2013
Terugkoppeling 27 juni 2013

 

 

Eisen

Indien u een leverancier bent dient u te beschikken over een G-Rekening* of een NEN Certificaat*. Zonder deze gegevens nemen wij uw bieding niet in behandeling.

Indien u ZZP’er bent dient u in het bezit te zijn van een VAR Verklaring WUO of DGA 2012 en een uittreksel handelsregister. Zonder deze documenten nemen wij uw bieding niet in behandeling.

Je beschikt over een afgeronde HBO of academische communicatie-opleiding, kopie diploma bijvoegen.

Je hebt ervaring met overheidscommunicatie bij een 100.000+-gemeente, aantoonbaar via concrete opdrachten en werkervaring in CV.

Je hebt ervaring met de veranderende rol van de overheid in relatie tot communicatie, aantoonbaar via concrete opdrachten en werkervaring in CV.

Je hebt zelf of de organisatie waarvan je deel uitmaakt heeft ervaring met het communicatietraject rondom de decentralisatie-opgaven, aantoonbaar via concrete opdrachten inclusief een referentie in CV.

Je hebt ervaring met verandermanagement, aantoonbaar in CV.



Gunningscriteria

Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met overheidscommunicatie, aantoonbaar via concrete opdrachten en werkervaring in CV.

20%

Je hebt minimaal 8 jaar ervaring met overheidscommunicatie,aantoonbaar via concrete opdrachten en werkervaring in CV.

20%

Je hebt minimaal 10 jaar ervaring met overheidscommunicatie,aantoonbaar via concrete opdrachten en werkervaring in CV.

20%

Je hebt zelf of de organisatie waarvan je deel uitmaakt heeft ervaring met de veranderende rol van de overheid in relatie tot communicatie bij minimaal 2 verschillende gemeenten, aantoonbaar in CV.

20%

Je hebt zelf of de organisatie waarvan je deel uitmaakt heeft ervaring met de veranderende rol van de overheid in relatie tot communicatie bij minimaal 4 verschillende gemeenten, aantoonbaar in CV.

20%

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht