Beschrijving
Opdrachtinformatie
Startdatum |
1-9-2016 |
Einddatum |
31-8-2017 |
Optie tot verlenging |
Ja, maximaal 2 x 1 jaar uiterlijk tot en met 31-08-2019 |
|
36 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Anders |
Aanvraagreden opmerkingen |
Duur van verlenging:
2 x 1 jaar |
Functie-eisen
Werk-/denkniveau
Hbo
2016 HB3039107 2 van 3
Kennis en ervaring
Je hebt kennis van de werkwijze aanleg en onderhoud in relatie tot het eigen werk.
Je hebt kennis van de van toepassing zijnde informatiesystemen.
Je hebt een inhoudelijke basisopleiding op het gebied van inkoop en contracten.
Je hebt enige relevante ervaring (indicatief 3-5 jaar) in uitvoerende, ondersteunende adviserende werkzaamheden op inkoop of contract gebied.
Je hebt een opleiding gericht op het IPM model en (IPM) rol specifieke opleiding.
Meeste essentiële competenties
Je bent resultaat gedreven, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer, ondernemend en verbindend.
Analyserend vermogen
Samenwerken
Leervermogen
Initiatief
Voor deze functie geldt het functieprofiel van functiegroep Medewerker advisering (functiefamilie Advisering) uit het Functiegebouw Rijk.
Taakbeschrijving
Contractadviseur Prestatiecontract WNZ A Wegen 2017-2020
Onderstaande beschrijving van de taken van een Contractadviseur is gebaseerd op:
Concept Contractbeheersplan Prestatiecontracten Droog;
Taakbeschrijving bijstaander / contractadviseur prestatiecontract 2012-2017;
Prestatiecontracten voor de percelen Noord en Zuid van WNZ voor het in standhouden van de droge infrastructuur (exclusief tunnels, DVM, beweegbare objecten) door het uitvoeren van taken, services en activiteiten (inclusief levensduur verlengend onderhoud);
Taken:
1. Samenwerking: a. Samenwerken met ON op basis van gelijkwaardigheid tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever en gericht op een positieve samenwerking tussen partijen, overigens met inachtneming van elkaars belangen en doelstellingen. b. Samenwerken met overige IPM-rollen en ketenpartners (district, VWM, verkeersloket, etc). c. Belangen van RWS en ON onderkennen en begrip en respect hebben voor de belangen. Belangen en verwachtingen uitspreken naar ON. d. Eerste aanspreekpunt voor ON. e. Bewaken dat OG tijdig zijn verplichtingen nakomt. Bij afwijkingen escaleren naar CM. f. Voorbereiden van en deelnemen aan het monitoringsgesprek/prestatiemeting. g. Voorbereiden van, deelnemer aan en/of voorzitten van risico-afstemoverleg OG-ON, project- en contractoverleg en overige noodzakelijke overleggen met ON.
2. Rechtmatigheid: a. Bijdrage leveren aan een actueel risicodossier. b. Adviseren van de contractmanager en/of toetscoördinator bij het actualiseren van de toetsevaluatie, procesanalyse en het toetsplan. c. Op verzoek van contractmanager uitvoeren van documenttoetsen en/of deelnemen aan toets team. d. Adviseren van contractmanager bij toets resultaten en het besluit wel/geen tekortkoming. e. Adviseren t.a.v. risico’s o.b.v. beoordeling plannen ON. f. Behandelen en beoordelen van Verzoek tot PV o.b.v. o.a. gegevens in UR-SCB. g. Opstellen “checklist PV”, “verantwoording PV”, “PV” en adviseren wel/geen PV afgeven.
3. Contractwijzigingen/Activiteiten: a. Beoordelen van en adviseren (zo nodig i.s.m. andere IPM-rollen) over verbetervoorstellen, investeringsvoorstellen, aanbiedingen voor raamactiviteiten (levensduur verlengend onderhoud), VTW’s en claims van ON en/of OG. b. Beoordelen en coördineren van contractwijzigingen, inclusief: i. Indienen van inkoopvragen bij inkoopadviseur. ii. Opstellen gunningsadvies aan OG voor het sluiten van een contractwijziging. iii. Beoordelen aanbiedingen van ON (zo nodig i.s.m. Techniek en kostenpool).
4. Algemeen: a. Expliciet en navolgbaar werken. b. Uitvoeren van beheersmaatregelen n.a.v. risico’s. c. Opstellen van en adviseren bij door contractmanager, projectteam en/of opdrachtgever te nemen besluiten. d. Vervangen van contractadviseur van andere perceel in WNZ. e. Opstellen financiële prognose, bewaken uitputting.
5. Optionele taken (momenteel zijn er ontwikkelingen die ertoe kunnen leiden dat onderstaande taken niet langer door een contractadviseur worden uitgevoerd): a. Registreren en analyseren van bevindingen van weginspecteur en/of derden. Meldingen zo nodig aan ON melden. b. Meewerken in het schadeproces. c. Meewerken in het storingsproces. d. Bewaken voortgang van o.a. VTW-proces (incl. POF’s en IKVO’s).
Benodigde kennis, kunde en competenties:
1. HBO.
2. (civiele) techniek.
3. Kennis van risicomanagement.
4. Kennis van SCB en ISO9001.
5. Kennis van relevante RWS interne regelgeving.
6. Kennis van UAV-GC.
7. Samenwerking
8. Adviesvaardigheden
9. Flexibiliteit.
10. Bij voorkeur opleiding tot auditor.
11. Bij voorkeur ervaring met Best Value Procurement.
|