Wegen Knooppunt worden door een projectteam met daarin medewerkers van Rijk, de Provincie Fryslân en de gemeentes uitgevoerd. De projecten bevinden zich in de contractvoorbereidingsfase.
De projectbeheersing van beide projecten is ondergebracht in een gezamenlijk alliantiebureau Synergie en Control. Een belangrijke kritische succesfactor voor de projecten is om de scope budget te realiseren; de provincie draagt hiervoor het risico. Het project stuurt actief op de scope, budget, mijlpalen en de belangrijkste risico's. Als financieel beheerder:
beheer je op een nauwgezette en kostenbewuste wijze de financiën voor beide projecten. De kosten worden beheert met het financiele systeem CLOXXS; Dit systeem wordt gevoed door Key2finance en SAP. je houd CLOXX dagelijks up to date: en geeft inzicht in de budgetten. Hiervoor bevraag je de verantwoordelijke projectteamleden actief op de prognoses van budgetten, opdrachten en betalingen. Je zorgt ervoor dat voor de projecten te allen tijde goed inzicht is in de prognoses einde werk en de post onvoorzien
Voor de verschillende overleggen lever je dashboards en voor de verantwoordingsmomenten lever je de gegevens voor de financiële rapportages.
Je begeleidt het proces rondom de budgetten, opdrachten, inkopen en betalingen
En tot slot begeleid je het proces van voorstellen tot wijzigingen (VTW).
Typering van de functie: voor 24 tot 32 uur per week.
Je voert zelfstandig taken uit voor het financieelbeheeren je bent aanspreekpunt financieën binnen het project.
Gesprekken worden op 4 juli 2013 van 9.00-12.00 gevoerd, bij het projectbureau
Kerncompetenties:
Nauwgezet, accuraat, analytisch en kritisch
Kan ook goed zelfstandig werken
Resultaatgericht
Open, enthousiast, gedreven, teamspeler