Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Aanbestedingsjurist (1,2 fte)
 
Sluitingsdatum
2016-10-17 17:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Juridisch
 
Provincie
Limburg
 
Beschrijving
Aanvang opdracht: 8-11-2016
Voltooiing opdracht: 8-5-2017
Optie verlenging: 2 x 3 maanden
Prijsstelling: €0 - €125 per uur
Vakgebied: Verkoop & Inkoop
Uren: 24 per week
Aantal FTE: 1,2
Type: Openbaar



Opdrachtomschrijving
 
Het team inkoop van de afdeling Advies en Beheer van de Gemeente is op zoek naar een Aanbestedingsjurist.


Afdeling Advies en Beheer
De afdeling Advies en Beheer biedt advisering en ondersteuning aan het bestuur en management op het gebied van onder andere P&O, Informatiemanagement, Communicatie en Financiën. De afdeling is enerzijds verantwoordelijk voor professionaliteit van de vakgebieden, anderzijds biedt zij ondersteuning bij bedrijfsvoeringvraagstukken aan alle andere afdelingen van de organisatie. De afdeling bestaat uit acht teams: Financiën, Informatiemanagement, Inkoop, P&O, Facility Management, Juridische Zaken, Communicatie en Administratie.


Team Inkoop
De Gemeente heeft de afgelopen jaren sterk ingezet op de verdere professionalisering van de inkoopfunctie. In 2015 is gebouwd aan een stevig team Inkoop en aan de verdere verbetering van de inkoopfunctie in de gemeente. Team inkoop bestaat uit 7,5 fte: een teamleider, drie senior inkoopadviseurs, een juridisch adviseur, een contractmanager, een inkoopanalist en een ondersteuner.

Vanwege een sterke toename van het aantal juridische (inkoop)adviezen, heeft team Inkoop per direct behoefte aan extra ondersteuning.


Kandidaatomschrijving
De aanbestedingsjurist:
- Biedt juridische ondersteuning bij een goede uitvoering van (complexe) inkoop- en aanbestedingsprocedures aan zowel interne klant alsook team Inkoop;
- Beoordeelt strategie- en/of aanbestedingsdocumenten op de daarvoor vastgestelde momenten van de inkoopprocedure;
- Adviseert Directie en College van B&W ten aanzien van juridische implicaties van inkoopprocedures;
- Is binnen team Inkoop het aanspreekpunt voor '1e-lijns' juridische inkoopvraagstukken;


Competenties
De aanbestedingsjurist geeft alternatieven aan in complexe besluitvormingsprocessen, weet deze te beargumenteren en vormt een oordeel over diffuse afwegingscriteria waarbij consequenties en risico's van verschillende beleidsgebieden een rol spelen (Oordeelsvorming). Verder speelt de aanbestedingsjurist proactief en preventief in op toekomstige ontwikkelingen of problemen (Zelfstandigheid). De aanbestedingsjurist weet anderen te overtuigen door middel van argumenten en houding bij tegengestelde belangen, weet daarbij diverse argumenten en gevoeligheden van verschillende partijen bondig samen te vatten en de essentie uit de discussie te benoemen (Overtuigingskracht). Je beschikt over uitstekende analytische vaardigheden zodat je goed in staat bent om, op grond van beschikbare informatie, analyses te maken (Analytisch vermogen).

Je bent integer en klantgericht. In je communicatie met mensen weet je een gezonde balans te vinden tussen enerzijds de wensen van de klant en anderzijds de wetgeving. Tevens weet je dit op een voor de klant heldere en duidelijke wijze te verwoorden. Je speelt proactief in op (potentiële) barrières en vindt hiervoor adequate oplossingsrichtingen. Ten slotte heb je een zeer gedegen kennisniveau op het gebied van wet- en regelgeving en weet deze kennis te combineren met economisch inzicht.

De competenties zoals hierboven omschreven worden beoordeeld in de motivatiebrief en/of tijdens het gesprek.



Eisen

Opleiding
Op CV aantoonbaar tenminste een afgeronde HBO rechtenstudie.



Werkervaring
Op CV aantoonbare werkervaring van minimaal 3 jaar in de afgelopen 5 jaar met het juridisch begeleiden van (Europese) aanbestedingen binnen een overheidsorganisatie.



Gevraagde documenten
aanleveren na gunning

-Kopie KvK (niet ouder dan 6 maanden)

-Kopie polis beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering



Gunningscriteria
Weging prijsdeel:10 %


Motivatiebrief

Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor de opdracht. De brief wordt getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties in de opdracht/kandidaat omschrijving.
Weging:15 %


Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde competenties zoals beschreven in de kandidaat omschrijving.
Weging:15 %


Opleiding
Op CV aantoonbaar een afgeronde NEVI-2 opleiding of vergelijkbaar (inkoopacademie).
Weging:15 %


Opleiding
Op CV aantoonbare tenminste een afgeronde HBO opleiding recht, specialisatie Nederlands recht of Europees recht.
Weging:10 %


Werkervaring
Op CV aantoonbare ervaring met duurzaam en circulair inkopen (C2C) in de laatste 3 jaar.
Weging:15 %


Werkervaring
Op CV aantoonbare werkervaring in het (mee)schrijven van documenten voor besluitvormingsprocessen in de laatste 3 jaar.
Weging:10 %


Wetgeving
Op CV aantoonbare kennis van actuele wet- en regelgeving zijnde aanbestedingswet 2012+ gewijzigde aanbestedingswet 2016 & ARW 2012 + 2016.
Weging:10 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht