Beschrijving
|
|
Publicatiedatum |
24-06-2013 |
Dienstverband |
36 uur per week |
Aanvraagnummer |
|
Werk/denkniveau |
HBO |
Verloopdatum |
27-06-2013 10:00 |
Aanvang |
z.s.m. |
|
Duur |
2 maanden (met optie tot verlenging) |
Organisatie
Je bent werkzaam bij de gemeente, hoofdafdeling Sociale Zekerheid. Deze hoofdafdeling heeft verschillende afdelingen met elk een eigen expertise. Jouw ruim dertig collega-klantmanagers van de afdeling Klantbeheer hebben uiteenlopende achtergronden en zijn verdeeld over vier teams. Samenwerking maar ook openheid staat hoog in het vaandel. Je werkgebied is voortdurend in beweging, bijvoorbeeld door veranderingen in de regelgeving en schommelingen op de arbeidsmarkt.
Opdracht
Aanvragers van een bijstandsuitkering betuttel je niet, die stimuleer je om zoveel mogelijk zelf het heft in handen te nemen. Je taken hebben voornamelijk betrekking op het in ontvangst nemen van de bijstandsaanvragen en het zorg dragen voor de juistheid, volledigheid en consistentie van de daarbij behorende gegevens en bewijsstukken. Na een gesprek met de cliënt bij de bijstandsaanvraag beoordeel je het recht op uitkering en regisseer je de weg naar het vervolg. Eventueel verwijs je door naar de trajectbegeleider. Dat een gesprek voeren iets anders is dan een praatje maken, hoeven we jou niet te vertellen. Als klantmanager luister je naar cliënten, maak je plannen, wijs je hen op mogelijkheden en beperkingen en help je hen het maximale te bereiken binnen de kaders van de wet. Als klantmanager intake heb je geen eigen caseload.
Profiel
Je bent iemand die stevig in zijn schoenen staat, klantgericht is en makkelijk contacten legt. Bovendien ben je een teamspeler en beschik je over goede gespreksvaardigheden. Je hebt een opleiding op hbo-niveau, bijvoorbeeld SJD, en bent op de hoogte van sociale wetgeving en de sociale kaart. Je kunt goed plannen, bent stressbestendig en werkt efficiënt. We zoeken nadrukkelijk naar een professional met talent en ervaring in een soortgelijke functie.
Gunningscriteria (weging)
- Afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau (30%)
- Kennis van sociale wetgeving en sociaal recht (25%)
- Minimaal 3 jaar ervaring in de laatste 5 jaar als klantmanager intake (35%)
- 36 uur per week beschikbaar (10%)
Competenties
De kandidaat dient over de volgende competenties te beschikken:
Klantgericht handelen, resultaatgericht handelen, helder communiceren (mondeling en schriftelijk), samenwerken, stressbestendig, plannen en organiseren, helder communiceren, stevig in je schoenen staan alsmede een groot verantwoordelijkheidsgevoel.
Gedurende de selectiegesprekken bij de gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.
Functieschaal
Deze functie is ingeschaald in schaal 9.
Benodigd aantal professionals
Wij zijn op zoek naar één klantmanager.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s , opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 1 juli of woensdag 3 juli. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 28 juni 2013 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.
Overige informatie
ZZP-ers die reageren dienen in het bezit te zijn van een geldige VAR wuo of VAR dga. De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
|