Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
SRQ101199
 
Opdracht
Projectleider voorbereiding werkbedrijf, 32 u/w
 
Sluitingsdatum
2016-10-20 18:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

Opdrachtinformatie

Startdatum 31-10-2016
Einddatum 30-4-2017
Optie tot verlenging ja
32
Aantal posities 1
Aanvraag reden Project

 

Taak/Opdracht:
De taak van de projectleider valt in hoofdzaak uiteen in de volgende onderdelen:

-De voorbereiding op de komst van de kwartiermaker

-Ondersteuning van de kwartiermaker bij de start van het Werkbedrijf

-Voorbereiden van de stuurgroepvergaderingen

-Dagelijkse aansturing van de projectgroep


De projectleider is verantwoording schuldig aan de directeur dienstverlening en sociaal domein van de gemeente.
 
Hieronder staan de taken genoemd waarvan nu bekend is dat ze moeten worden uitgevoerd. De eerste taak van de projectleider is om een projectplan op te stellen met daarin een prioritering en planning van werkzaamheden.        
NB. De projectleider zal geen onomkeerbare stappen zetten voordat de politieke besluitvorming is afgerond.
 
 


3 Overzicht van de nu bekende actiepunten

De voorbereiding op de komst van de kwartiermaker

-Opstellen vacaturetekst voor de kwartiermaker en begeleiding werving

-Voorbereidende werkzaamheden voor de implementatie van het werkbedrijf

-Contacten met werkgevers/ DEAB ( is voornamelijk taak van kwartiermaker)

 

Personeel:

-In kaart brengen van de huidige formatie (SWA en re-integratie) die overgaat naar het nieuwe werkbedrijf, inclusief was-wordt lijst

-Maken van een formatieplan, inclusief de benodigde competenties

-Voorbereiden van een zorgvuldige transitie van de betrokken medewerkers

 

Informatie: Hieronder valt in ieder geval:

-In kaart brengen van de verschillende informatiserings- en automatiseringssystemen

-Harmonisatie van de systemen en een advies over de te kiezen I&A systemen van de nieuwe werkorganisatie

-Voorbereiden van de implementatie van het I&A systeem

-Opzetten van een systeem voor management informatie

 

Organisatie: Hieronder valt in ieder geval:

-Voorbereiding van het opheffen van de huidige Gemeenschappelijke Regeling SWA inclusief de voorbereidingen voor het instellen van een nieuwe samenwerkingsconstructie

-Harmoniseren van processen van re-integratie en SWA in het nieuwe Werkbedrijf

-Een voorstel voor realistische en ambitieuze doelstellingen van het nieuwe Werkbedrijf

-Bepalen voor welke resultaten welke competenties nodig zijn en wat dit betekent voor de keuze om taken zelf te doen en/of taken te laten uitvoeren door private partijen of een combinatie daarvan

-Verder uitwerken van het organisatieconcept/structuur en de wijze waarop de verbinding met het SP en de JGT’s en TOM in de buurt wordt vormgegeven

 

Financieel: Hieronder valt in ieder geval:

-In kaart brengen van alle financiële consequenties van de ontvlechting van de SWA en de re-integratie taken uit het SP

-Afwikkeling van de reeds door het college en de Raad genomen besluiten (extra geld met goedkeuring begroting SWA, verwerking extra inkomsten meicirculaire, afspraken met de SWA over mee/tegenvallers)

-Opstellen van contractuele afspraken met kostprijsberekening voor diensten die het werkbedrijf levert aan Nieuwkoop en Kaag en Braassem, ontwikkelen van resultaatsafspraken en vormgeven van informatievoorziening

 

 

Communicatie: Hieronder valt in ieder geval:

-Communicatie naar medewerkers van SWA, SWA flex en re-integratie van het SP

-Communicatie naar de Raden van Alphen aan den Rijn, Nieuwkoop en Kaag en Braassem, in afstemming met de verantwoordelijk wethouders

-Communicatie naar de ( Bijzondere) Ondernemingsraad

NB. beantwoording van persvragen is de verantwoordelijkheid van Bestuur & Concern
 

Vastgoed: Hieronder valt in ieder geval:

-Uitvoering van het al genomen college- en Raadsbesluit over het vastgoed van de SWA

-Voorbereiding van besluit over de locatie van het nieuwe werkbedrijf

-Assetmanagement: verhuur/ verkoop van de niet gebruikte m2 van het SWA pand. NB dit is primair de taak van het team vastgoed

 

Governance: Hieronder valt in ieder geval:

-Inrichten van een nieuwe governance

-Vooruitlopend op de nieuwe governance structuur is er nog een aantal punten in de huidige governance die moeten worden opgelost

 

Fiscaal: Hieronder valt in ieder geval:

-laten uitzoeken wat fiscale consequenties zijn van het opheffen van de GR.

 

Medezeggenschap: Hieronder valt in ieder geval:

-Advies en ondersteuning bij het inrichten van de medezeggenschap. Bij voorkeur in de vorm van een Bijzondere Ondernemingsraad

-NB de (B)OR heeft adviesplicht rondom aanstellen kwartiermaker

 

Divers

-Voorbereiding van een of meer Social Impact Bonds (SIB’s)

-Invulling van SROI

 

4 Planning

De projectleider is per direct beschikbaar voor een minimum van 32 uur per week. Het is belangrijk dat de projectleider naast kennis op de inhoud ook beschikt over verbindende eigenschappen.

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht