Beschrijving
09-01-2017
30-06-2017
ja, 2 x 6 maanden
36
De Dienst Informatie en Communicatie Technologie (ICT) is onderdeel van het Politiedienstencentrum (PDC) en is de organisatie voor de totstandkoming en continuïteit van de ICT. Zij zorgt voor de beschikbaarheid van de Informatievoorziening (IV) (waar nodig 24/7) en de gebruikersondersteuning.
Tevens ontwikkelt de dienst nieuwe functionaliteiten en is verantwoordelijk voor doorontwikkeling en het onderhoud van de bestaande IV-applicaties. Binnen de dienst ICT voert de sector PPI het IV project- en programmamanagement en Interimmanagement met als doel een goede samenwerking tussen de business en de diensten Informatiemanagement (IM) en ICT bij de uitvoering van projecten en programma's. Naast borging van de continuïteit en kwaliteit van de dienstverlening voert de dienst regie op uitbestede services.
De sector PPI bestaat uit de teams: Project-, Programma- en Interim management, Projectondersteuners, Project en Programma Office en het Projectenbureau. De sector levert capaciteit voor het leiden van programma's en projecten binnen de Nationale politie. Deze programma's en projecten richten zich op de realisatie, invoering en ingebruikname van nieuwe of gewijzigde IV- en/of ICT-producten/diensten.
Ondersteunen in de uitvoering van diverse IV gerelateerde projecten.
De projectondersteuners zijn in een ondersteunende rol mede verantwoordelijk voor de realisatie van een complex (sterk organisatorisch) project op het terrein van informatievoorziening en dragen mede zorg voor de implementatie van de oplossingen.
-Assisteren van de programma-en projectmanagers bij het opstellen van programma- en projectplanningen en het bewaken daarvan;
-Voortgangsoverzichten verzamelen en afwijkingen signaleren en analyseren;
-De programma- en projectmanager assisteren bij het opzetten van de (financiële en algemene) projectadministratie en het bewaken daarvan;
-Periodieke programma- / projectrapportages samenstellen en rapportagetermijnen bewaken;
-Zorgdragen voor (centrale) projectarchivering met inachtneming van de richtlijnen hiervoor;
-Voorbereiden en notuleren programma-/ projectvergaderingen en het maken van verslagen en besluitenlijsten;
-Methodische ondersteuning geven voor Prince 2 aan programma- en projectmanagers;
-Zorgdragen voor de bewaking van de richtlijnen t.a.v. kwaliteitsmanagement voor de projecten/programma's;
-Zorgdragen voor de invulling en bewaking van de richtlijnen van risicomanagement voor de projecten/programma's;
Bewaken en registreren resourcemanagement van de projecten/programma's;
-Overige administratieve werkzaamheden.
n.v.t.
De projectondersteuners hebben contacten met de projectmanager, projectmedewerkers, medewerkers van andere lijnafdelingen, leveranciers van hard-/software, leveranciers van diensten.
Inzet in de projectorganisatie.
-Minimaal een afgeronde erkende 4 jarige HBO opleiding.
-Behaalde Prince2 foundation of practioner.
-IPMA certificering.
In de afgelopen 8 jaar minimaal 5 jaar relevante ervaring als projectondersteuner binnen een ICT of IM gestuurde omgeving.
-In de afgelopen 2 jaar aantoonbare werkervaring met de Principal Toolbox.
-In de afgelopen 5 jaar minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met één of meerdere van de projectmanagement methodieken Prince2, IPMA, P3O, CAPM, PMP.
-In de afgelopen 5 jaar minimaal 1 jaar ervaring met projectadministratie, project financiën en rapportages.
-In de afgelopen 5 jaar ervaring als projectondersteuner binnen de Politie organisatie.
Kerncompetenties:
-Organiseren
-Analyseren
-Samenwerken
-Communicatief vaardig
-Nauwkeurig
Prijs (eisen)
Maximaal: € 75,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Kwaliteit (eisen)
40 % In de afgelopen 5 jaar minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met één of meerdere van de projectmanagement methodieken Prince 2, IPMA, CAPM, PMP, P3O. Motiveer de rol van de kandidaat, de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj), en geef een situatieschets waaruit de werkervaring met (één van de) projectmanagement methodieken zoals bovenstaand benoemd blijkt. Geef een beschrijving van een recente opdracht (en). De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (4 = matig, 7 = voldoende en 10 = uitstekend). Scoreverdeling: Rapportcijfer 4: 1/5 Rapportcijfer 7: 3/5 Rapportcijfer 10: 5/5 Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
30 % In de afgelopen 5 jaar minimaal 1 ervaring met projectadministratie of project financiën of rapportages is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Motiveer de rol van de kandidaat, de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj), en geef een situatieschets waaruit de werkervaring met (één van de) projectmanagement methodieken zoals bovenstaand benoemd blijkt. Geef een beschrijving van een recente opdracht (en). De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (4 = matig, 7 = voldoende en 10 = uitstekend). Scoreverdeling: Rapportcijfer 4: 1/5 Rapportcijfer 7: 3/5 Rapportcijfer 10: 5/5 Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
10 % Een Prince 2 certificering Foundation of Practioner, is een wens en dient duidelijk te zijn benoemd in het CV van de kandidaat. De winnende inschrijver moet binnen 7 kalenderdagen een kopie van het certificaat kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde certificering beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag. Scoreverdeling: alleen foundation 3/5 en practioner 5/5
10 % IPMA certificering is een wens en dient duidelijk te zijn benoemd in het CV van de kandidaat. De winnende inschrijver moet binnen 7 kalenderdagen een kopie van het diploma kunnen overleggen.
5 % In de afgelopen 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen de Politie organisatie is een wens. Score verdeling: Bij niet aangetoond of minder dan 1 jaar - 0/5 Bij 1 tot 2 jaar: 1/5 Bij 2 jaar tot 3 jaar: 2/5 Bij 3 jaar tot 4 jaar: 3/5 Bij 4 jaar tot 5 jaar: 4/5 Bij 5 jaar of meer: 5/5
5 % In de afgelopen 2 jaar aantoonbare werkervaring met de Principal Toolbox is een wens en dient duidelijk zichtbaar te zijn in het CV van de kandidaat.
Planning
24-10-2016 00:00
26-10-2016 10:00
27-10-2016 23:59
02-11-2016 10:00
02-11-2016 00:00
02-01-2017 23:59
|