Voor een overheidsorganisatie zijn we op zoek naar een implementatiemanager.
Het Rijksvastgoedbedrijf zal op 3 november 2025 een nieuw Onderhouds Management Systeem (OMS) in gebruik nemen. Dit OMS vervangt een aantal andere systemen waarmee de Directie Vastgoedbeheer haar vastgoed beheert. OMS is gebouwd op een platform van Planon en bevat alle informatie over de Keuringen, Storingen en Extra Opgekomen Werkzaamheden (EOW) die onze opdrachtnemers uitvoeren bij onze klanten.
De ca. 300 toekomstige gebruikers van het OMS (medewerkers van de afdelingen binnen de Directie Vastgoedbeheer) zullen voor de livegang op 3 november voldoende opgeleid en voorbereid moeten zijn om vanaf de start hun werkzaamheden in het OMS te kunnen uitvoeren. Op dit implementatie project aan te sturen en uit te voeren zijn we op zoek naar een Implementatiemanager.
De implementatiemanager heeft als belangrijkste taak te zorgen voor een succesvolle ingebruikname van het OMS. De focus ligt daarbij op de ca 250 gebruikers binnen de afdeling Realisatie Regionaal. De gebruikers dienen onder andere te beschikken over de juiste autorisaties, complete en correcte werkinstructies en ondersteuning van key-users. Ook communicatie over de tijdstippen van de live-gang en aansturing van het operationeel management over onder andere vensterbankprocedures, opschoonacties van de oude systemen en dergelijke valt onder de verantwoordelijkheid van de implementatiemanager. De implementatiemanager dient kennis te hebben van het beheer van Vastgoed door de Rijksoverheid en van Planon.
Onder meer:
- minimaal over een afgeronde HBO opleiding op het gebied van Techniek, ICT of Bedrijfskunde
- aantoonbare ervaring met de implementatie van Planon en minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het beheer van vastgoed