Vastgoed accommodatie & huisvesting, Woning- en utiliteitsbouw,
technisch manager,
De Technisch Vastgoedmanager adviseert en coördineert het beheer en onderhoud van het gemeentelijk vastgoed, incl. de bijbehorende installaties en het serviceonderhoud, binnen het Team Vastgoed.
Taken en verantwoordelijkheden:
- Bewaken contracten (managementrapportages, periodiek overleg) en opdrachtgever voor aanvullende advieswerkzaamheden op het gebied van planmatig en correctief onderhoud;
- Verantwoordelijkheid voor de uitvoering van het planmatig onderhoud aan bouwdelen en gebouw gebonden installaties van de gemeentelijke objecten;
- Verantwoordelijk voor het laten opstellen en toetsen van de meer jaren onderhoudsbegroting van de gemeentelijke objecten;
- Zorgdragen voor de aanwezigheid, juistheid en volledigheid van de MeerJarenOnderhoudsBegrotingen van de gemeentelijke objecten;
- Het aansluiten van de staat van het onderhoud van de gemeentelijke objecten bij het onderhoudskwaliteitsbeleid;
- Het laten uitvoeren van al het onderhoud conform de in het jaarplan vastgestelde budgetten;
- Verantwoording dat het onderhoud aan de gemeentelijke accommodaties wordt uitgevoerd conform wet- en regelgeving (compliance). Je signaleert ontwikkelingen en trends (duurzaamheid), bestudeert nieuwe en in ontwikkeling zijnde regelgeving en de bestaande jurisprudentie, interpreteert wet- en regelgeving en adviseert proactief over de vertaling van regelgeving, procedures en verordeningen naar de dagelijkse praktijk;
- Verantwoording dat de projectdossiers (technisch dossiers) ten aanzien van het onderhoud uniform ingericht en op orde zijn en zorgdragen dat in de objectdossier of logboeken de wettelijk verplichte of benodigde informatie aanwezig is;
- Controle van de rapportages over de voortgang van de onderhoudsprojecten van de externe beheerder door middel van periodieke en afwijkingsrapportages conform de vastgestelde projectmanagement methodiek;
- Budgethouder en -verantwoordelijke voor het in het jaarplan vastgestelde onderhoudsbudget, je rapporteert over afwijkingen en adviseert over benodigde bijstelling richting de desbetreffende Assetmanager en Teamleider door middel van managementrapportages;
- Controle van de geleverde financiële informatie en rapportages in het kader van de planning & control cyclus op het gebied van onderhoud;
- Verantwoordelijk voor het doorlopen van de (Europese) inkoop- en aanbestedingsprocedures voor het onderhoud;
- Stuurt externe beheerders en leveranciers aan, beoordeelt goedkeuringsaanvragen met bijbehorende offertes en bewaakt de uitvoeringsplanning en daaraan gekoppelde budgetten;
- Werkt in een afgebakende vastgoedportefeuille samen met een portefeuillemanager en accountbeheerder(s).
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Aantoonbare werkervaring als projectleider van vastgoed onderhoudsprojecten.
Onder meer:
- Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als technisch vastgoed manager;
- Aantoonbare werkervaring als vastgoed manager bij een 100.000+ gemeente;
- Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen en beoordelen van MJOP’s.