Woning- en utiliteitsbouw, Bouw- en woningtoezicht,
vergunningverlener / Plantoetser,
Wat ga je doen?
Casemanagement
- Zelfstandig toetsen van ingediende omgevingsvergunningsaanvragen aan de geldende wet- en regelgeving;
- Inwinnen van adviezen bij verschillende interne en externe afdelingen of diensten;
- Overleggen met aannemers, architecten, ontwikkelaars, etc. over de ingediende c.q. in te dienen aanvragen;
- Het verkrijgen van en afstemmen over adviezen met verschillende afdelingen;
- Pro-actief bijdragen aan het oplossen van gesignaleerde problemen;
- Signaleren van eventuele risico’s van de aangevraagde bouwplannen.
Op het gebied van Vergunningverlening zijn de werkzaamheden o.a.:
- Adviseren over en verstrekken van informatie ten aanzien van regelgeving en procedures bij omgevingsvergunningen en bij de bouwbalie;
- Zelfstandig opstellen van omgevingsvergunningen (met onder andere de activiteiten bouwen, afwijking bestemmingsplan, sloop, enz.);
- Bewaken van de voortgang van het proces van vergunningverlening binnen de wettelijke termijnen.
Op het gebied van Adviseren, ondersteuning en ontwikkeling zijn de werkzaamheden:
- Op de hoogte blijven en toepassen van veranderende wet- en regelgeving ten aanzien van bouwen en ruimtelijke ordening, waaronder de Wet Kwaliteitsborging en de Omgevingswet;
- Bijdragen aan uniforme taakinvulling en teamontwikkeling door het delen van kennis en werkwijzen;
- Houden van overzicht over de eigen werkvoorraad en het kunnen stellen van prioriteiten.
Onder meer:
- Afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau in de richting van bouwkunde of een afgeronde HBO opleiding;
- Minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar met het werken bij een omgevingsdienst,
uitvoeringsdienst of gemeentelijke organisatie.