Details opdracht


Vorige  Volgende

Terug naar overzicht 
Referentienummer: 000358
 
Opdracht: projectleider implementatie verbetertraject Wabo.
 
Sluitingsdatum: 2012-12-11 23:59
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Bouw en utiliteitsbouw, Ruimtelijke ordening en milieu
 
Provincie: Gelderland
 
Beschrijving:

projectleider implementatie verbetertraject Wabo

 

Startdatum 2013-01-03

Einddatum: 2013-07-01
 
Uren per week: 16

Opdracht omschrijving

De gemeente  is in het kader van het programma Klant in Beeld bezig met het herontwerpen van processen, waaronder het herontwerp WABO.

Als kernpunten van het nieuwe proces zijn benoemd:
• Vooraf goed advies geven aan de klant (Quick scan), waardoor er meer draagvlak is voor het genomen besluit, er in principe een ontvankelijke en te vergunnen aanvraag wordt ingediend met als gevolg minder afwijzingen, minder bezwaren.
• Op afspraak werken mogelijk te maken;
• Volledig digitaal afhandelen van aanvragen mogelijk maken;
• Vergunningen sneller verlenen met als streeftermijnen:
- een melding en flitsvergunning in 1-2 werkdagen;
- een eenvoudige vergunning in 5 werkdagen;
- een gemiddelde reguliere vergunning in 4 weken.
• Het gaat om een gezamenlijke verantwoordelijkheid aanvrager en gemeente.
• De aanvrager doet zoveel mogelijk zelf.
• Het nieuwe proces is praktisch uitvoerbaar.
• Het proces wordt door klant, bestuur, management en medewerker begrepen en gedragen.
• Implementatie van een nieuwe knip tussen frontoffice en backoffice voor Wabo taken.


Voor dit al lopende project zoeken wij een nieuwe projectleider voor de periode van 1 januari 2013 tot 1 juli 2013 voor 2 dagen per week. De projectleider voert zijn opdracht uit namens een stuurgroep (de opdrachtgever), bestaande uit de twee betrokken teammanagers, de projectleider Klant in Beeld en een kwaliteitsmedewerker WABO.

TAKEN

• Het opstellen en (doen) uitvoeren van een implementatieplan voor het nieuwe werkproces met als einddatum 1 juli 2013.
• Sturen op resultaten, kwaliteit, tijd en geld.
• Zorgen voor draagvlak en betrokkenheid van medewerkers.
• Goede afstemming met de opdrachtgever over mijlpalen en inhoudelijke beslissingen.
• Zorgen voor aansluiting van het nieuwe proces met Squit
• Partijen bij elkaar brengen. Organiseren van overleggen en bijeenkomsten.

De kandidaten dienen beschikbaar te zijn voor de selectiegesprekken op donderdagochtend 20 december 2012. De kandidaten die uitgenodigd worden voor een gesprek, krijgen uiterlijk vrijdag 14 december telefonisch bericht.

Kandidaat omschrijving

Wij zoeken een ervaren resultaatgerichte projectleider die aantoonbare recente ervaring heeft met het leiden van projecten bij de overheid op het gebied van klantprocessen, vergunningverlening en herontwerp WABO.

KENNIS EN ERVARING:
• HBO werk en denkniveau
• Opleiding op het gebied van projectmanagement
• Aantoonbare recente ervaring met het leiden van een vergelijkbaar implementatietraject WABO bij een gemeente
• Kennis van en recente ervaring met Squit
• Technisch inzicht in de werking van procesgerichte informatiesystemen.

COMPETENTIES:

SAMENWERKEN
• Laat anderen inzien dat het te halen resultaat een gezamenlijke verantwoording is.
• Neemt initiatief tot samenwerking met anderen.
• Heeft oog voor sfeer binnen de groep en is effectief in het optimaliseren van ontspannen samenwerking.
• Houdt rekening met de verschillende rollen en posities binnen de groep

REGISSEREN
• Is in staat belangen, opinies en inbreng van diverse partijen samen te brengen. Geeft vorm aan en richting aan het samenwerkingsverband en realiseert een gemeenschappelijk resultaat.
• Werkt toe naar een gemeenschappelijk resultaat.
• Maakt afspraken met anderen over de wijze van voortgangsbewaking.
• Legt het probleem daar neer waar het thuis hoort


RESULTAATGERICHTHEID
• Werkt binnen de gestelde kaders aan het behalen van resultaten en stelt de juiste prioriteiten noodzakelijk voor het behalen van de afgesproken resultaten.
• Is in staat acties bij te stellen.
• Is vasthoudend bij het behalen van resultaten en zoekt effectieve oplossingen voor
problemen.

PLANNEN EN ORGANISEREN
• Deelt werkzaamheden efficiënt in en stemt activiteiten op elkaar af.
• Heeft inzicht in tijd, middelen, geld en mensen die nodig zijn om een optimaal resultaat te behalen en weet deze op de juiste wijze in te zetten.
• Coördineert onderling verschillende werkzaamheden die worden uitgevoerd; houdt overzicht over de werkzaamheden en rapporteert de voortgang aan de opdrachtgever.
• Legt relaties tussen werkzaamheden binnen de organisatie en stemt planning van eigen
werkzaamheden hierop af en weegt belangen en risico’s af. Knelpunten worden voorgelegd aan de opdrachtgever.

OORDEELSVORMING
Is in staat gegevens en mogelijke handelwijzen in het licht van relevante criteria tegen elkaar af te wegen en tot realistische beoordelingen te komen.
• Bekijkt situaties vanuit meerdere invalshoeken.
• Weet hoofd- en bijzaken te scheiden.
• Baseert het oordeel op zowel de voor- als de nadelen van opties.

Planning

Start publicatie: 2012-11-30
Vragenstellen tot (NVI): 2012-12-07 23:59:00
Beantwoording vragen: 2012-12-10 00:00:00
Offertes indienen tot: 2012-12-11 23:59:00
Beoordeling offertes (vanaf):
Verwachte terugkoppelingsdatum: 2012-12-21 00:00:00

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden