Opdrachtinformatie
Startdatum |
27-2-2017 |
Einddatum |
26-2-2018 |
Optie tot verlenging |
ja |
|
16 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Project |
Wij zoeken
Een stevige adviseur met een grote expertise op financieel terrein. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van het (strategisch) financieel beleid en je bent de drijvende kracht achter de doorontwikkeling van de financiële functies en de functie financieel strateeg binnen de gemeentelijke organisatie.
Je aandacht is gericht op de totstandkoming van een toekomstbestendige financiële situatie in de meest brede zin. Je realiseert vernieuwing en aanscherping van de strategie en werkmethoden van de gemeente. Je weet voor welke maatschappelijke opgaven we als gemeente voor (komen te ) staan en beoordeelt deze op relevantie voor het huidige en toekomstig te voeren financieel beleid. Uiteraard zoek je daarbij het overleg en afstemming met de andere (strategische) adviseurs binnen de organisatie. Je creëert zowel bestuurlijk als ambtelijk draagvlak voor en acceptatie van het geformuleerde beleid en consistentie en de realisatie daarvan. Je staat je ‘mannetje’ in bestuurlijke advisering, maar hebt er ook plezier in om je handen uit de mouwen te steken in de uitvoering van financiële werkzaamheden. Zo lever je een inhoudelijke bijdrage aan de planning en controll documenten als perspectiefnota, begroting en rekening en fungeer je als contactpersoon voor het inkoopbureau.
De functie
De ambtelijke organisatie omvat 4 afdelingen (beleid, beheer, publiekszaken, ondersteuning) en een staf. Momenteel loopt er een onderzoek naar de toekomstbestendigheid van de organisatie. Daarnaast verlaat binnenkort het hoofd van de afdeling Ondersteuning de organisatie. In afwachting van het resultaat van het onderzoek wordt de functie op interim basis ingevuld voor de duur van ongeveer één jaar.
Binnen de afdeling Ondersteuning zijn 4 teams geformeerd, naast I&A, DIV en P&O een team financiën dat onder leiding staat van een teamleider. Het team financiën bestaat uit 7 personen. De interim functie vervult geen hiërarchische rol ten opzichte van de teams binnen Ondersteuning.
Je beschikt over:
Wo werk- en denkniveau.
Minimaal 5 jaar ervaring in strategische (financiële) advisering bij gemeente (vereist).
Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.
Een flexibele, stressbestendige en proactieve houding.
Politiek-bestuurlijk inlevingsvermogen.
Kennis en ervaring met financiële voorschriften (BBV).
Visie op verandervraagstukken en strategisch inzicht in organisatieontwikkeling.
|