Beschrijving: |
Opdrachtinformatie
Startdatum |
3-4-2017 |
Einddatum |
29-9-2017 |
Optie tot verlenging |
ja, incl. optie tot overname |
|
32 |
Toelichting aantal uur per week |
4 dagen in de week, werkdagen in overleg |
Aantal posities |
1 |
|
|
Opmerkingen maximum tarief |
tarief bepalen door leverancie inclusief reiskosten, exclusief btw |
Project Management Office
(PMO) is verantwoordelijk voor het professionaliseren en beheren van de projectmanagementmethodiek binnen het HbR en is verantwoordelijk voor de ondersteuning van de projectmanagers op de beheeraspecten tijd, geld, kwaliteit en risico’s. In totaal telt het PMO circa 10 coördinatoren die samen verantwoordelijk zijn voor de projectbeheersing van ongeveer 100 projecten. Veruit het grootste deel van deze projecten zijn infrastructurele ontwikkelingen binnen de haven, maar in toenemende mate betreft dit ook IT-programma’s en projecten . Juist voor deze IT-programma’s en projecten is de afdeling PMO op zoek naar een Coördinator Projectbeheersing.
Als Coördinator Projectbeheersing ondersteun en adviseer je de projectmanager bij het aansturen en beheersen van met name IT-projecten binnen het Havenbedrijf. Je bent, voor vaak meerdere projecten tegelijkertijd, verantwoordelijk voor het opzetten en onderhouden van de juiste projectcontrols passend bij de uitvoeringsmethode (waterval, agile/scrum) ten aanzien van de aspecten scope, tijd, geld en risico’s. Je signaleert, adviseert, rapporteert en maakt (on)gevraagd analyses over deze beheeraspecten. Vanuit de rol van coördinator ben je inhoudelijk volledig op de hoogte van het project en kan je fungeren als de rechterhand van de projectmanager. Je bent volwaardig lid van het kernteam.
Kerntaken:
-Verzorgen van de integraliteit tussen de verschillende projectbeheersingsproducten zoals planning, risicoregister, kostenraming en financiële overzicht;
-Opstellen en proactief bewaken van de projectplanning en het risicoregister;
-(Laten) opstellen en proactief bewaken van het investeringsbudget binnen het project en zorgdragen voor een adequate vastlegging in de financiële administratie en prognoses;
-Stelt de projectmanagementproducten en -rapportages op in samenwerking met de projectmanager en het projectteam;
-Proactief adviseren over scopebepaling, projectaanpak/ strategie, omgaan met risico’s en issues, oplossen van mogelijke knelpunten, sturen op beheersmaatregelen, te stellen prioriteiten en op te starten activiteiten;
-Aanspreekpunt voor het kwaliteitsmanagement van het project en bewaakt het gebruik van de HbR projectmanagementmethodiek binnen het project;
-Bevorderen van juist gebruik van documentmanagement binnen het project.
Identificeert, volgt, beoordeelt en anticipeert op ontwikkelingen binnen het vakgebied projectbeheersing en vertaalt dit waar nodig naar verbetervoorstellen op basis van behoefte en meerwaarde voor de projectenportefeuille
|