Startdatum 12-08-2013
Einddatum 12-10-2013
Uren per week 24
Uren per dag 8
Optie verlenging Aantal 4
Optie verlenging Maanden 2
Opdracht omschrijving
Het betreft een opdracht i.v.m. ziektevervanging.
Hoofdtaken
-Adviseren van de afdelingen bedrijfsvoering, inwonerszaken en brandweer op financieel gebied bij met name het opstellen van de begroting en de bezuinigingsvoorstellen
-adviseren over de financiële gevolgen bij samenwerking/regionalisering van o.a. de brandweer, ICT en belastingen
-De advisering en ondersteuning van de teammanagers m.b.t. de financiële componenten van een B&W- en raadsvoorstel.
-De toetsing van de financiële consequenties van een B&W- en raadsvoorstel aan de hiermee verband houdende kaders en richtlijnen;
- Volgen landelijke en regionale ontwikkelingen en vertalen naar de Rhedense situatie; stemt af met teammanager en/of sectormanager;
De financieel adviseur is binnen de afdeling Bedrijfsvoering verantwoordelijk voor het adviseren van de gemeentelijke organisatie en het bestuur. Het betreft een generalistische functie met een breed en uitdagend karakter.
Plaats in de organisatie
De functie maakt onderdeel uit van de afdeling Bedrijfsvoering. Kernwaarden voor de afdeling zijn samenwerking en ontwikkeling. De uitdaging voor de komende jaren is om meer integraal samen te werken en de bedrijfsvoering van de organisatie beter op de klant af te stemmen, waarbij kwaliteit hoog in het vaandel staat. De afdeling Bedrijfsvoering bestaat uit adviseurs, specialisten en ondersteunende medewerkers. Deze functie maakt deel uit van het team advies en ontwikkeling. Het team bestaat uit bijna 40 medewerkers met verschillende vak achtergronden. Het team kent een duo leiderschap die gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor het gehele team De financiële advisering wordt gedaan door 1 senior financieel adviseur, 2 financieel adviseurs en 1 medewerker financieel advies.
COMPETENTIES
Kennis en vaardigheden
Voor deze functie zoeken wij iemand met:
-Een afgeronde bedrijfseconomische opleiding op HBO-niveau;
-Recente werkervaring van minimaal 3 jaar in een soortgelijke functie bij een gemeente ;
-Recente ervaring met financieel administratieve systemen, Excel en Word, bij voorkeur FMS;
-Recente ervaring met advisering van de afdelingen bedrijfsvoering, inwonerszaken en brandweer van een gemeente
-actuele kennis van ontwikkelingen binnen de gemeentelijke overheid
-uitstekende adviesvaardigheden
Gedragscompetenties
1. Klant- en servicegericht
Onderzoekt interactief wensen en behoefte van de (interne en externe) klant en handelt hiernaar. Toont eerlijkheid en
integriteit, geeft een hoge prioriteit aan dienstverlening en klanttevredenheid.
2. Professioneel
Zet vakkennis en vaardigheden in, werkt samen, maakt heldere afspraken over prestatie en resultaat. Neemt verantwoordelijkheid.
3. Organisatie- en omgevingsbewust
Kent de organisatiedoelen, -structuur en -cultuur. Speelt in op interne politieke en ambtelijke verhoudingen. Is goed geïnformeerd over en betrokken bij maatschappelijke, politieke en economische ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren (in- en extern). Weet deze kennis te benutten.
4. Netwerken
Ontwikkelt en onderhoudt relaties en/of samenwerkingsverbanden binnen en buiten de eigen organisatie, teneinde deze te benutten voor het verkrijgen van informatie, steun, draagvlak, medewerking of opdrachten.
5. Analyseren
Verwerkt (complexe) informatie, rafelt deze systematisch uiteen, herkent verbanden tussen gegevens, ziet oorzaak-gevolg relaties. Deelt problemen op in hoofd en bijzaken.
6. Overtuigen
Is in staat om de mening van anderen te beïnvloeden door middel van argumenten en enthousiasme.
7. Mondeling en schriftelijk communiceren
Drukt zich zodanig uit dat de essentie bij de doelgroep overkomt en de relatie goed blijft. Kan eigen mening, ideeën, feiten of gevoelens op een beknopte en duidelijke manier onder woorden brengen. Stelt ideeën, boodschappen en meningen in begrijpelijke en correcte taal op schrift. Hanteert een bij de doelgroep passende schrijfstijl.
8. Initiatief
Signaleert kansen en handelt daarnaar. Start liever uit zichzelf dan passief af te wachten.
Kwaliteit aangeleverd CV
CV volledig in het Nederlands (maximaal 3 pagina's)
Minimaal 1 referentie van een eerder relevant project/opdracht.
Uurtarief (inclusief alle kosten, exclusief BTW)
Minimaal: € 45,00
Maximaal: € 70,00
Inhoudelijke CV eisen
Werkervaring cv eis
- minimaal 3 jaar recente werkervaring in een soortgelijke functie bij een gemeente
Opleiding
-Recente ervaring van minimaal 3 jaar met advisering van de afdelingen bedrijfsvoering, inwonerszaken en brandweer van een gemeente
Gewicht: 40 %
Een toelichting is verplicht
Specifieke kennis / Ervaring
-uitstekende adviesvaardigheden
Gewicht: 50 %
Een toelichting is verplicht
-recente kennis van en ervaring met FMS.
Gewicht: 10 %
Planning
Start publicatie
29-07-2013 00:00
Vragen stellen tot (NVI)
01-08-2013 23:59
Beantwoording vragen
02-08-2013 23:59
Offertes indienen tot
04-08-2013 23:59
Beoordeling offertes (vanaf)
05-08-2013 00:00
Verwachte terugkoppelingsdatum
30-08-2013 23:59
Hierbij nodigen wij u uit een offerte uit te brengen. De aanbestedingsprocedure van deze offerteaanvraag verloopt volledig digitaal. U kunt offreren door middel van het invullen van de vragenlijst en het gewenste tarief via de marktplaatsplatform. Nadat uw aanbod is geplaatst wordt uw offerte digitaal beoordeeld. Hieruit volgt een automatische ranking. De cv’s van de top 5 offertes worden vervolgens voorgelegd aan de opdrachtgever. De opdrachtgever bepaalt uiteindelijk welke kandidaat wordt ingehuurd. Indien geen van de eerste kandidaten geschikt bevonden wordt, worden de cv’s van de volgende 5 offertes in ranking voorgelegd aan de opdrachtgever. De geschiktheid wordt beoordeeld in een gesprek. In dit gesprek wordt de kandidaat beoordeeld op ervaring, kennis, competenties, beeld en uitstraling.
|