Details opdracht


Vorige  Volgende

Terug naar overzicht 
Referentienummer: 001059
 
Opdracht: Medior Business Consultant Bedrijfsvoering, 32-36 u/w
 
Sluitingsdatum: 2017-06-30 12:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Personeel en organistatie, ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie: Zuid-Holland
 
Beschrijving:
Startdatum 11-09-2017
Einddatum 28-02-2018
Optie tot verlenging In overleg
Uren per week 32 - 36 uur per week
 
 
Opdracht omschrijving
De Dienst Informatie Management (DIM) van de Nationale Politie is de verbindende schakel tussen de eenheden en de verschillende onderdelen van de IV organisatie. Daarmee zorgt zij ervoor dat onze primaire politietaak op straat én op kantoor, op de juiste manier wordt ondersteund met informatievoorziening. Nu én in de toekomst. De dienst IM is als nieuwe landelijke dienst in 2015 voor het eerst in werking gekomen. Begin 2015 is het MT benoemd en zijn de landelijke sturingslijnen in werking gekomen.
De kerntaak van de dienst IM is het voeren van de regie op de informatievoorziening en daarmee de uitvoering van de ICT agenda. De dienst IM zorgt er, samen met de DICT, voor dat we de afgesproken continuïteit van de dienstverlening leveren, maar tevens ook dat de afgesproken vernieuwing tijdig wordt gerealiseerd. Wij hanteren een resultaatgerichte aanpak, waarbij onze collega’s binnen de nationale politie centraal staan.
Voor de verdere structurering van de dienst IM, haar processen en manier van werken in de nieuwe nationale vorm, is de dienst IM op zoek naar een medior business consultant. Specifiek zal het eerste aandachtsgebied zijn het medeontwikkelen van het team Bedrijfsvoering.
Kennis en ervaring op dit gebied (PIOFACH) is dus gewenst.
 
 
Doelstelling
Als adviseur voer je opdrachten uit binnen de dienst, met name op het gebied van bedrijfsvoering (PIOFACH). In de rol van adviseur draag je actief bij aan de benodigde verdere ontwikkeling van de dienst. Je zorgt voor reflecterende capaciteit waar nodig, bent in staat om verbeterpunten te signaleren en weet wanneer te acteren en faciliteren door nauw samen te werken met de betrokken leidinggevenden.
Voorbeelden van mogelijke werkzaamheden zijn het verder ontwikkelen van het financieel en capaciteitsmanagement, het opzetten en begeleiden van begroting en realisatieoverzichten en  het opzetten en begeleiden van een P&C cyclus. Dit alles vanuit het perspectief van het verder in control komen van de dienst, het stabiliseren en integreren van de organisatieonderdelen, zowel binnen de dienst IM maar ook in relatie tot de andere betrokken partijen binnen de nationale politie.
Voor deze functie zijn de belangrijkste eigenschappen en competenties als volgt:
Je hebt aandacht voor het individu, bent in staat om ‘out of the box’ te denken, krijgt energie van een dynamische en complexe omgeving en je hebt gevoel voor de (politiek)bestuurlijke gevoeligheden. Je werkt nauwkeurig met gevoel voor detail zonder de hoofdlijnen en het doel uit het oog te verliezen. Daarnaast ben je in staat om kritisch & analytisch te kunnen denken, heb je communicatieve vaardigheden en ben je klant -en resultaatgericht. Ook heb je aantoonbare ervaring binnen grotere organisaties in een adviserende positie, daarbij geholpen door uitvoerige kennis van bedrijfsvoering.


Verantwoordelijkheden
zie vorenstaand
Vakmatige taken
zie vorenstaand


Leidinggevende taken
Er zijn geen leidinggevende taken


Contacten
Contacten zijn zowel in- als extern


Inzet in de lijn of project
Inzet is in het project


Opleiding
Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau.
Je hebt bij voorkeur een afgeronde opleiding bedrijfskundige informatica, bedrijfskunde, bestuurskunde of vergelijkbaar.


Werkervaring
Je hebt goede kennis van organisatieontwikkeling, informatieplanning en bedrijfsvoering binnen een grote organisatie.
Je hebt affiniteit met het werkveld van de politie en ervaring binnen een politiek-bestuurlijke complexe omgeving.
Je bent gewend om langs functionele ketens te werken binnen een matrix organisatie. Je herkent het grotere verband en de samenhang tussen diverse vraagstukken, organisatieonderdelen en belangen. Je bent je bewust van je eigen positie en invloed binnen het grotere geheel.
Je hebt ervaring op het vlak van bedrijfsvoering, organisatie -en personeelsontwikkeling, advisering, financiën/control
Je gaat effectief om met onzekerheid, tegenslagen en veranderingen in de organisatie, de omgeving en jezelf.
Je bent een netwerker die relaties binnen en buiten de eigen organisatie ontwikkelt en deze benut voor het verkrijgen van informatie, steun en medewerking


Competenties
Proactief
Pragmatisch
Verbindend
Vasthoudend
Oog voor detail
 
 
 
 
 
 
Prijs (eisen)
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
 
 
Kwaliteit (eisen)
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Sjabloon : CV template Algemeen 1.2.doc
 
In de afgelopen 7 jaar minimaal 3 jaar relevante ervaring als business consultant is een eis en dient duidelijk zichtbaar te zijn in het CV van de kandidaat. Benoem duidelijk waar deze ervaring is opgedaan, omschrijf je rol (jouw bijdrage), en geef de periode aan (mm-dd-jj)
 
Minimaal een afgeronde en erkende opleiding bedrijfskundige informatica, bedrijfskunde, bestuurskunde of gelijkwaardig is een eis en dient duidelijk te worden benoemd in het CV. 
De winnende inschrijver moet binnen 7 kalenderdagen alle bewijsmiddelen overleggen. 
Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde certificering beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
 
 
Gunningscriteria (wensen)
40 % In de afgelopen 5 jaar werkervaring met bedrijfsvoering, vanuit de financiële kant (finance/control) en/of (capaciteits)management. 
 
Motiveer de rol van de kandidaat, de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj), en geef een situatieschets waaruit bovenstaande ervaring blijkt. 
Geef een beschrijving van een recente opdracht (en). 
 
De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (0 = slecht 2 matig, 2 tot 4 = matig/voldoende, 6 = voldoende, 8 = goed en 10 = uitstekend). 
Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
Alleen een verwijzing naar het CV of een kopie van de werkervaring uit het CV zal geen punten genereren. Wij verwachten in deze ruimte een zelf geschreven motivatie van de ervaring met bovenstaande. 
 
Een inhoudelijke / vaktechnische verificatie van dit criterium zal in de interview fase plaatsvinden.
 
Puntenverdeling: 
0 = 0/5
2 = 1/5
4 = 2/5
6 = 3/5
8 = 4/5
10 = 5/5
5 %
Je hebt affiniteit met het werkveld van de Politie. Geef in het CV aan waar dit uit blijkt
20 % Je hebt ervaring op het vlak van beleidsontwikkeling. 
 
Motiveer de rol van de kandidaat, de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj), en geef een situatieschets waaruit bovenstaande ervaring blijkt. 
Geef een beschrijving van een recente opdracht (en). 
 
De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (0 = slecht 2 matig, 2 tot 4 = matig/voldoende, 6 = voldoende, 8 = goed en 10 = uitstekend). 
Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
Alleen een verwijzing naar het CV of een kopie van de werkervaring uit het CV zal geen punten genereren. Wij verwachten in deze ruimte een zelf geschreven motivatie van de ervaring met bovenstaande. 
 
Een inhoudelijke / vaktechnische verificatie van dit criterium zal in de interview fase plaatsvinden.
Puntenverdeling: 
 
0 = 0/5
2 = 1/5
4 = 2/5
6 = 3/5
8 = 4/5
10 = 5/5
35 %
1 referentie van eerdere relevante werkzaamheden / projecten waarin het vorenstaande tot uitdrukking komt. 
De referentie wordt beoordeeld op vakbekwaamheid, de werkervaring en of de opdracht gelijkwaardig is. 
 
Puntenverdeling: 
0 = 0/5
2 = 1/5
4 = 2/5
6 = 3/5
8 = 4/5
10 = 5/5
Sjabloon : Template Referentie aanvraag 001059.doc
 
 
 
 
Planning
Start publicatie  21-06-2017 00:00 
Einddatum vragen 23-06-2017 12:00 
Beantwoording vragen 23-06-2017 23:59 
Sluiting publicatie 30-06-2017 12:00 
Beoordeling offertes (vanaf) 30-06-2017 00:00 
Verwachte terugkoppeling 04-09-2017 23:59
 
Type opdrachtgever: ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden