De organisatie bestaat uit tien overzichtelijke afdelingen. Het personeel van de gemeente heeft een transparante relatie met het gemeentebestuur en is zeer betrokken bij de samenleving. Dienstverlening gaat verder dan veiligheid en gezonde financiën. We denken mee met ‘onze klanten’ en zijn toekomstgericht. Integriteit staat bij werknemers van de gemeente hoog in het vaandel. Werknemers van de gemeente roesten niet vast in patronen, maar hebben een flexibele en oplossingsgerichte werkhouding.
Afdeling Sociale Zaken (SZ)
Bij de afdeling SZ werken ruim 40 medewerkers die samen verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van diverse wetten zoals onder meer de Wet werk en bijstand (WWB) en de Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO). De afdeling bestaat uit meerdere teams: Reïntegratie, Inkomen, Bijzondere regelingen, WMO, etc. SZ is een zeer dynamische afdeling die door haar nauwe relatie met de samenleving en wijzigingen in de wetgeving snel moet inspringen op veranderingen. Het werken op de afdeling is hierdoor leuk en afwisselend.
Opdracht
Voor de afdeling zijn we per direct op zoek naar een enthousiaste en deskundige Incasso en debiteuren medewerker.
Als incasso- en debiteuren medewerker verwachten we van je dat je de klant persoonlijk benadert, betalingsafspraken maakt en zoekt naar passende mogelijkheden om te komen tot een afbetalingsregeling. Daarnaast onderhoud je contact met deurwaarders en verzorg je de debiteurenadministratie.
Het takenpakket:
• Het controleren van aflossingen en het treffen van (incasso) maatregelen
• Het treffen van passende betalingsregelingen
• Onderhouden van contacten met deurwaarders
• Berekenen van de beslagvrije voet aan de hand van opgevraagde gegevens
• Afleggen van huisbezoeken.
• Bijhouden van debiteurenadministratie
Mogelijk kan het pakket, in verband met veranderende wet en regelgeving op onderdelen worden aangepast.
Gunningscriteria
- Aantoonbare ervaring als incassomedewerker bij een gemeente (minimaal 3 jaar ervaring in de laatste 6 jaar) (40%)
- Aantoonbare ervaring met het onderhouden van persoonlijk contact met cliënten inzake terugvorderingen en invorderingen (maken van betalingsafspraken, minimaal 3 jaar ervaring in de laatste 6 jaar) (40%)
- Ervaring met GWS4ALL (10%)
- Afgeronde opleiding op (minimaal) MBO niveau (10%)
Geef in het cv duidelijk aan of u / uw kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
Competenties
Als kernwaarden voor alle medewerkers van de gemeente Dronten zijn geformuleerd: Afspraak = afspraak, Klantgericht, Toekomstgericht, Integer en Veranderingsbereid (AKTIV).
• Je bent gewend om persoonlijk klant contact te onderhouden
• Je bent flexibel, klantgericht en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden;
• Je bent resultaatgericht
• Je beschikt over een probleemoplossend vermogen en bent stressbestendig;
• Je hebt affiniteit met cijfers;
• Daarnaast beschik je over een flinke dosis humor;
Gedurende de selectiegesprekken bij de gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.
Functieschaal
Deze functie is ingeschaald in schaal 8.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld in 16 – 20 uur per week. Werkdagen kunnen in onderling overleg worden vastgesteld.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 27 en 28 december tussen 9.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 21 december 2012 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.
Overige informatie
ZZP-ers die reageren dienen in het bezit te zijn van een geldige VAR wuo of VAR dga. De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
De reactietermijn van deze marktplaatsopdracht duurt tot 17-12-2012: 13.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.