Startdatum 02-01-2018
Einddatum 31-03-2018
Optie tot verlenging ja, zie opdrachtomschrijving
Uren per week 28 tot 32 uur
Opdracht omschrijving
We zijn op zoek naar een enthousiaste, analytisch ingestelde (senior-) beleidsmedewerker.
Je bent flexibel genoeg om er te zijn op de momenten waarop het ertoe doet. En je bent gezellig genoeg, zodat de rest van het team met plezier met je samen werkt.
Je werkzaamheden zijn politiek actueel en dragen bij aan een betrouwbare hulpverlening van politie, ambulance, brandweer en marechaussee aan de burger. Als (senior) beleidsmedewerker ben je nauw betrokken bij de realisatie van de landelijke meldkamerorganisatie. Binnen de programma organisatie Landelijke Meldkamerorganisatie (LMO) maak je onderdeel uit van het cluster beleid en ben je inzetbaar op verschillende domeinen ter ondersteuning van de domeinmanagers.
De opdracht is naar alle waarschijnlijkheid voor de duur van 1 jaar met een optie op verlenging van 1 jaar.
Doelstelling
Het programma LMO houdt zich bezig met de vorming van de nieuwe Landelijke Meldkamerorganisatie (LMO) en de regionale samenvoeging van de huidige 24 meldkamers naar 10 locaties.
Als nieuwe organisatie in het meldkamerdomein wordt de LMO belast met:
1) de multidisciplinaire intake van noodhulpoproepen,
2) het organiseren van de meldkamertaken als opschaling nodig is,
3) het beheer van de meldkamerlocaties en
4) het bevorderen van de samenwerking tussen partijen in de meldkamer.
Daarmee wordt beoogd de dienstverlening aan de burger in nood, de hulpverlener en het gezag te verbeteren. Daarnaast wordt gestreefd naar meer capaciteit en uitwijkmogelijkheden, betere samenwerking en doelmatige besteding van middelen. Met de vorming van de LMO en het uitwerken van de nieuwe taken en met de samenvoeging van de huidige gemeenschappelijke meldkamers is naar verwachting een periode van drie tot vijf jaar gemoeid.
De LMO staat onder leiding van een programma directeur. Hij werkt nauw samen met de kwartiermakers voor de politie, ambulancezorg, brandweer/veiligheidsregio’s en de Koninklijke Marechaussee. De werkzaamheden van de organisatie zijn ondergebracht in een programma voor het ontwerp en de inrichting van de LMO en een programma voor de transitie naar de LMO waaronder de regionale samenvoeging. Deze programma’s worden geleid door een programmamanager ontwerp en een programmamanager transitie.
De programma’s voor ontwerp en transitie worden inhoudelijk ondersteund door domeinmanagers die zich bezighouden met de ontwikkeling van de diensten en producten, de organisatie, het personeelsbeleid, de IV en ICT, de huisvesting, de communicatie en de financiën van de LMO. Daarnaast zijn er 10 regionale kwartiermakers ten behoeve van de samenvoeging van de meldkamers. De LMO beschikt verder over ondersteuning voor het programmamanagement (PMO) en over een kleine staf voor het beleid, de bedrijfsvoering en het secretariaat. Gezien de toekomstige positionering van de LMO als bijzonder onderdeel van de politie is het programma beheersmatig ondergebracht bij de politie.
Verantwoordelijkheden
De werkzaamheden lopen uiteen van het schrijven aan (delen van) plannen of het voeren van het secretariaat van vaste overleggen tot het acteren als projectleider op een deelproject binnen het programma ontwerp of het programma realisatie.
Als beleidsadviseur ondersteun je de domeinmanagers en de programma directeur zowel beleidsmatig als procesmatig. Daarnaast onderhoud je contacten met externe partners, bereid je vergaderingen en bijeenkomsten inhoudelijk voor, zorg je voor interne en externe afstemming en voorbereiding op notities en presentaties voor bestuurlijke besluitvorming.
Daarvoor ontwikkel je met het team rapportageformats, genereer je sturingsinformatie, signaleer je je risico's en bewaak de voortgang. Als spin in het web overzie je wat er speelt binnen het programma en zorg je voor de verbinding. Als team verzorgen we tevens de secretarisfunctie van interne en externe overleggen.
Hiervoor bouw en onderhoud je een netwerk met de betrokken partijen bij de LMO (departementen, veiligheidsregio’s, politie, ambulancediensten, brandweer en de Koninklijke Marechaussee).
Als beleidsmedewerker bij de LMO werk je aan een uniek traject binnen het veiligheidsdomein. We verwachten veel van je, maar bieden je een divers pakket aan werkzaamheden in een unieke omgeving met inspirerende collega’s afkomstig van alle betrokken partijen.
Vakmatige taken
nvt
Leidinggevende taken
nvt
Contacten
Je bouwt en onderhoudt een netwerk met de betrokken partijen bij de LMO (departementen, veiligheidsregio’s, politie, ambulancediensten, brandweer en de Koninklijke Marechaussee).
Inzet in de lijn of project
nvt
Opleiding
Afgeronde WO-opleiding, bij voorkeur richting Bestuurlijk Informatiekunde.
Gecertificeerd op programma management
Werkervaring
Je hebt minimaal 6-10 jaar ervaring als (senior) beleidsmedewerker in een politiek bestuurlijke omgeving bvk bij één van de bij de LMO betrokken partijen.
Aantoonbare werkervaring waarbij je zelfstandig rapportageformats hebt opgesteld
Aantoonbare werkervaring waarbij je MT vergaderingen en beleidsnotities hebt voorbereid en zorg hebt gedragen voor verslaglegging en annotaties.
Ervaring als (senior) secretaris
Ervaring als projectleider op een deelproject binnen een programma
Competenties
Je bent flexibel en breed inzetbaar op uiteenlopende (zowel qua inhoud als werkzaamheden) klussen.
Je bent proactief en creatief in het vinden van oplossingen. Je vindt het leuk te werken in een dynamische omgeving.
Verder ben je:
klantgerichtheid
goed in netwerken
ben je omgevingsbewust
politiek- en bestuurlijk sensitief
kan je goed schakelen tussen verschillende niveau's
ben je goed in plannen en organiseren
en communicatief vaardig zowel mondeling als schriftelijke
Prijs (eisen)
Minimaal: € 100,00
Maximaal: € 130,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Kwaliteit (eisen)
Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de Externe. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 7 pagina's A4.
Sjabloon : CV template IT 1.2.doc
Eis 1.
Je hebt minimaal 6-10 jaar ervaring als beleidsmedewerker in een politiek bestuurlijke omgeving.
Dit moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat.
Noem in het CV bij de werkzaamheden het nummer van deze eis, hoe je aan deze eis voldoet, de naam van de opdrachtgever(s). Noem de periode in (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het niet benoemen van het aantal jaren werkervaring en bij welke opdrachtgever deze kennis is opgedaan, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
Eis 2.
Aantoonbare werkervaring waarbij je zelfstandig rapportageformats hebt opgesteld.
Dit moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat.
Noem in het CV bij de werkzaamheden het nummer van deze eis, hoe je aan deze eis voldoet, de naam van de opdrachtgever(s). Noem de periode in (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het niet benoemen van het aantal jaren werkervaring en bij welke opdrachtgever deze kennis is opgedaan, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
Eis 3.
Aantoonbare werkervaring waarbij je MT vergaderingen en beleidsnotities hebt voorbereid en zorg hebt gedragen voor verslaglegging en annotaties.
Dit moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat.
Noem in het CV bij de werkzaamheden het nummer van deze eis, hoe je aan deze eis voldoet, de naam van de opdrachtgever(s). Noem de periode in (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het niet benoemen van het aantal jaren werkervaring en bij welke opdrachtgever deze kennis is opgedaan, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
Eis 4.
Ervaring als (senior) secretaris.
Dit moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat.
Noem in het CV bij de werkzaamheden het nummer van deze eis, hoe je aan deze eis voldoet, de naam van de opdrachtgever(s). Noem de periode in (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het niet benoemen van het aantal jaren werkervaring en bij welke opdrachtgever deze kennis is opgedaan, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
Eis 5.
De kandidaat dient over de volgende competenties te beschikken:
Je bent flexibel en breed inzetbaar op uiteenlopende (zowel qua inhoud als werkzaamheden) klussen.
Je bent proactief en creatief in het vinden van oplossingen. Je vindt het leuk te werken in een dynamische omgeving.
Verder ben je:
Klantgerichtheid: Herkent en onderzoekt de wensen en behoeften van anderen en speelt daarop in.
Goed in netwerken: Ontwikkelt en onderhoudt relaties, allianties en coalities buiten de eigen organisatie en benut deze voor het verkrijgen van informatie, steun en medewerking.
Ben je omgevingsbewust: Je beschikt over een goede kennis van organisatorische, maatschappelijke en politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren binnen en buiten de organisatie. Deze kennis benut je effectief voor je eigen functioneren en voor de organisatie waar je werkt.
Politiek- en bestuurlijk sensitief; Anticipeert op en onderkent de relevantie van gebeurtenissen in de politiekbestuurlijke context die van invloed kunnen zijn op de positionering van de politie.
Kan je goed schakelen tussen verschillende niveau's:
Goed in plannen en organiseren en communicatief vaardig zowel mondeling als schriftelijk.
Toelichting:
Dit moet middels concrete voorbeelden duidelijk uitkomen tijdens het verificatiegesprek. Geef tijdens het gesprek aan op welke wijze de competenties worden toegepast bij de uitvoering voor het gunnen van opdracht. Bij het niet of onvoldoende aantonen tijdens het gesprek zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
Eis 6.
Gecertificeerd op programma management IPMA B of gelijkwaardig is een eis.
De uitgenodigde kandidaat dient (minimaal een dag) voor het verificatiegesprek bewijsmiddelen zoals kopie diploma(s)/certificaten te kunnen overleggen aan de inhuurdesk. Bij het niet tijdig indienen zal dit leiden tot herranking van de aanvraag.
Eis 7.
Ervaring als projectleider op een deelproject binnen een programma.
Dit moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat.
Noem in het CV bij de werkzaamheden het nummer van deze eis, hoe je aan deze eis voldoet, de naam van de opdrachtgever(s). Noem de periode in (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het niet benoemen van de werkervaring, periode en bij welke opdrachtgever deze kennis is opgedaan, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
Gunningscriteria (wensen)
30 %
Afgeronde WO-opleiding, bij voorkeur richting Bestuurlijk Informatiekunde is een wens.
De uitgenodigde kandidaat dient (minimaal een dag) voor het verificatiegesprek bewijsmiddelen zoals kopie diploma(s)/certificaten te kunnen overleggen aan de inhuurdesk. Bij het niet tijdig indienen zal dit leiden tot herranking van de aanvraag.
70 %
Je hebt minimaal 6-10 jaar ervaring als (senior) beleidsmedewerker bij één van de bij de LMO betrokken partijen.
Beschrijf de ervaring die je hebt duidelijk in de daarvoor bestemde motivatie/toelichting. Benoem tevens waar deze ervaring is opgedaan (bij opdrachtgever x) en geef een omschrijving van de werkzaamheden.
Planning
Start publicatie 16-10-2017 00:00
Einddatum vragen 18-10-2017 10:00
Beantwoording vragen 18-10-2017 23:59
Sluiting publicatie 25-10-2017 10:00
Beoordeling offertes (vanaf) 25-10-2017 00:00
Verwachte terugkoppeling04-12-2017 23:59
|