Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 020277
 
Opdracht: Programmamanager Informatievoorziening Omgevingsdiensten
 
Sluitingsdatum: 2018-01-02 12:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie: Gelderland
 
Beschrijving:
Startdatum 08-01-2018
Einddatum 31-12-2018
Optie tot verlenging ja
Uren per week 18
 
 
Opdracht omschrijving
 
Taken Productowner (PO)
De PO is verantwoordelijk voor de "wat-vraag". Op basis van de wensen van de verschillende stakeholders wordt een samenhangende vraagstelling of opdrachtformulering gemaakt. Hierbij worden de belangen onderling afgewogen en wordt bewaakt dat de doelstellingen uit het programmaplan worden gerealiseerd. Stakeholders zijn onder andere: de directeuren van de 7 omgevingsdiensten, de gidscontacten (contactpersonen) bij de 7 omgevingsdiensten en inhoudelijke experts van de provincie en de 7 omgevingsdiensten.
De PO behoort tot het scrumteam. Dit scrumteam bestaat verder uit het developmentteam die het merendeel van het uitvoerende werk doet om te komen tot realisatie van waarde toevoegende producten.
De acceptatie van de op te leveren producten is ook een taak van de PO. De acceptatie van producten gebeurt waar nodig door inbreng in de stuurgroep (waarin 2 directeuren, 1 concernmanager van de provincie en 1 voorzitter van een omgevingsdienst plaats hebben), of het directeurenoverleg van de 7 omgevingsdiensten.
 
 
Taken Programmamanager (PM)
De PM stelt voortgangsrapportages op en brengt deze in bij de stuurgroep. Hierin komen onderwerpen als kosten, bereikte resultaten, plan voor de komende periode en risicomanagement aan de orde.
De PM is tevens adviseur van de stuurgroep.
De PM bewaakt het budget (tijd, geld, accordering bestede uren).
De PM verzorgt het contractmanagement (extern en intern) en faciliteert de benodigde voorzieningen bij de projectuitvoering (scrumroom, hardware, software, etc.).
 
 
Verantwoordelijkheden
De kandidaat houdt inhoudelijk overzicht over de gewenste koers en houdt daarbij rekening met de verschillende belangen. De kandidaat overziet daarbij het groter geheel en zorgt ervoor dat de producten bijdragen aan het uiteindelijke doel. Dat vraagt om inhoudelijke kennis en vaardigheden om verschillende belangen onderling af te wegen. De kandidaat moet in staat zijn om verschillende partijen inhoudelijk (waar mogelijk) op één lijn te brengen en waar dit niet mogelijk is gefundeerde keuzes maken in het ontwikkelproces.
Er wordt gevraagd om een autoriteit op het VTH proces bij omgevingsdiensten die grote affiniteit heeft met bestuurlijke-/ management-issues.
De kandidaat heeft uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden.
De kandidaat heeft de volgende competenties in zich:
Bruggenbouwer
Resultaatgericht
Klantgericht
Samenwerkingsgericht
Plannen en organiseren
Ondernemend, kansen zien en benutten
Besluitvaardig
Visie hebben
Organisatiesensitiviteit
 
 
 
Eisen
Beschikbaarheid
 
De kandidaat is inzetbaar vanaf 8 januari 2018 tot en met 31 december 2018 voor 18 uur per week.De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
 
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
 
Minimaal 2 jaar werkervaring bij een omgevingsdienst (of een vergelijkbare organisatie) in management/-management-adviesrol.
 
Academisch werk- en denkniveau op het terrein van Omgevingsrecht en/of bedrijfs-/ bestuurskunde.
 
Aantoonbare ervaring als project- of programmamanager.
 
Aantoonbare ervaring in het functioneren als Productowner.
 
 
 
Gunningscriteria Kwaliteit
30 % Ervaring met implementaties van informatiesystemen bij Omgevingsdiensten, bij voorkeur op het gebied van Workflow, Zaak- en documentinformatiesystemen en kennis van de markt (leveranciers systemen)
20 % Kennis en ervaring met het werken in een bestuurlijk en politiek complexe omgeving
30 % Ervaring in het milieu-domein met vergunningverlening en handhaving
20 % Ervaring binnen Omgevingsdiensten die inhoudelijk samenwerken op het terrein van vergunningverlening / handhaving
 
 
Gunningscriterium Prijs
 
Maximaal: € 130,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
 
 
Competenties te toetsen in interviewfase
Beschrijving (uitleg)
Bruggenbouwer
Resultaatgericht
Klantgericht
Samenwerkingsgericht
Plannen en organiseren
Ondernemend, kansen zien en benutten
Besluitvaardig
Visie hebben
Organisatiesensitiviteit
 
 
 
Planning
Start publicatie  21-12-2017 00:00 
Einddatum vragen 28-12-2017 12:00 
Beantwoording vragen 29-12-2017 23:59 
Sluiting publicatie 02-01-2018 12:00 
Beoordeling offertes (vanaf) 02-01-2018 00:00 
Verwachte terugkoppeling 05-01-2018 23:59 
 
Type opdrachtgever: ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden