Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 1642
 
Opdracht: Uitvoerend projectleider /woonwagencoordinator
 
Sluitingsdatum: 2018-01-24 12:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Bouw en utiliteitsbouw, Ruimtelijke ordening en milieu
 
Provincie: Zuid-Holland
 
Beschrijving:

Aanvraagnummer

1642

Aanvang

1 februari 2018

Duur

12 maanden

Opleidingsniveau

HBO

Optie tot verlenging

2 maal 6 maand(en)

Regio

Zuid-Holland

Uren per week

18 tot 24 uur

Verloopt op

24-01-2018 12:00

 

 

Opdracht
De uitvoerend projectleider / woonwagencoördinator geeft leiding aan het woonwagendossier en is het eerste aanspreekpunt voor de gemeentelijke organisatie én bewoners. De uitvoerend projectleider /woonwagencoördinator pakt actief vraagstukken op en formuleert oplossingen, inzake de genoemde eind- en subdoelen. De uitvoerend projectleider / woonwagencoördinator is het aanspreekpunt voor bewoners en is de spreekbuis, die contacten onderhoudt en bewoners doorverwijst naar de juiste informatiebron binnen of buiten de gemeente. De uitvoerend projectleider / woonwagencoördinatie geeft ook invulling aan het beheer van de niet overgedragen locaties via zijn organisatie of door eigen invulling.
Naast dat de uitvoerend projectleider / woonwagencoördinator  actief contact houdt met het team, stelt hij/ zij de benodigde documenten op in relatie tot zijn werkzaamheden en brengt dit in bij de opdrachtgever, al dan niet in samenwerking met de projectgroep Woonwagens. De uitvoerend projectleider woonwagencoördinator woonwagens vervult een belangrijke rol in het opstellen en invulling geven van en aan het gemeentelijke beleid omtrent woonwagens en verzorgt de  uitvoering geven aan het project, ten einde de projectdoelstellingen te behalen.
Opdracht heeft betrekking op de in gemeentelijk in bezit zijnde locaties:
Ondersteund bij de normalisatie, herstructurering toezicht en handhaving op de woonwagenlocaties. Ook de beleids- en juridische procedures vallen daaronder
Gesprekken met bewoners – heldere communicatie: men weet wat wel en niet kan en hoe de gemeente werkt, handhaaft en faciliteert.
Inventarisatie actuele situatie op de woonwagenlocatie. Denk hierbij aan illegale bouw, wijzigingen BRP-gegevens inzake daadwerkelijke bewoning en dergelijke.
Het verwerken en opslaan van de verkregen gegevens in een digitaal archief dat alleen beschikbaar is voor daartoe bevoegde personen.
Inventariseren van de huidige onderhoudstoestand van zowel het openbaar gebied, de standplaatsen als de woonwagens.
Inventariseren van de kosten voor het op peil brengen van de onderhoudstoestand.
Inventariseren waar de kosten voor beheer en onderhoud van het openbaar gebied onder zullen gaan vallen, de hoogte hiervan en de dekking hiervoor (regulier openbaar gebied).
Inventariseren van de waarde van de gronden op basis van de huidige bestemming ten behoeve van een mogelijke verkoop c.q. overdracht.
Begeleiding en aansturing/ coördineren van Team Handhaving aangaande fysieke en financiële handhaving;
Het opnemen van de eisen zoals momenteel gesteld in het Bouwbesluit 2012 aangaande de brandveiligheid;
Het opstellen van een plan van aanpak om te komen tot handhaafbaar, schoon, heel en veilige woonwagencentra voor nu en in de toekomst.
Onderdelen zijn o.a.: aanleiding, inleiding, beschrijving bestaande situatie, nieuwe situatie met meerdere scenario’s, communicatie, financiële aspecten (kosten/baten), beslispunten, planning uitvoering, e.d.
 
 
Functie-eisen
Behoefte aan een specialist op het gebied van beleidsmatig omgaan met woonwagen(problematiek) in alle vormen.
De specialist kenmerkt zich in de aanpak van vragen of problemen doordat hij of zij:
Een goede luisteraar is, echt contact maakt, zich inleeft
In staat is zelfstandig beleidstukken en uitvoeringsdocumenten inzake woonwagenbeleid op te stellen
Samenhang ziet, zelfstandig is en initiatief toont
Mensen mee krijgt, enthousiasme overbrengt.
Een netwerker en verbinder is, iemand die verschillende werelden kan verbinden
Betrokken is bij zowel bewoners, omwonenden, teamleden en management en bestuur
Initiatieven neemt en weet te handelen (en doorzet), maar hierin zo nodig ook doseert.
Open staat, reflectief is, leert, vraagt en zo nodig hulp en expertise van anderen accepteert
Lef heeft, nieuwsgierig is
Praktische ervaring heeft met de doelgroep woonwagenbewoners
Soms afwijkt, moeilijk in een ‘standaard profiel’ te passen is
Out-of-the-box kan denken.
Zich niet weg laat sturen en een doorzetter/ volhouder is.
Bij voorkeur Kennis van de betreffende  woonwagenlocaties en de gemeentelijke organisatie heeft en persoonlijke motivatie om in dit werkveld werkzaam te zijn is van groot belang.
 
 
Gunningscriteria (weging)
Minimaal afgeronde HBO bachelor opleiding (10 punten)
Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleidsdocumenten in relatie tot woonwagenzaken (10 punten)
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met genoemde werkzaamheden (20 punten)
Minimaal 4 jaar in de afgelopen 8 jaar relevante werkervaring bij een gemeente, woningbouwcoöperatie en of ontwikkelaar (15 punten)
1) ervaring bij één van de bovengenoemde opties (5 punten)
2) ervaring bij twee van de bovengenoemde opties (10 punten)
3) ervaring bij drie van de bovengenoemde opties (15 punten)
 
 
Aantoonbare werkervaring met de gemeente 
 en/of woonwagenlocaties in betreffende gemeente of deze regio (20 punten)
Uurtarief vanaf € 85- en gemaximeerd op € 100,- inclusief reis- en marktplaatskosten/exclusief BTW (10 punten)
Selectiegesprek in de tweede beoordelingsfase (10 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende puntenaantal geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
Verheldert vragen en behoeften
Sterk in woord en schrift en kan beleidsstukken opstellen
Versterkt eigen kracht en zelfregie
Is zichtbaar en gaat op mensen af
Stimuleert verantwoordelijk gedrag binnen en buiten de organisatie
Stuurt aan op betrokkenheid en participatie
Vormt mede het gemeentelijke beleid en ka dit vertalen naar bewoners en draagt het standpunt uit en koppelt terug
Verbindt gezamenlijke en individuele aanpak
Werkt samen en versterkt netwerken
Maakt iom andere partijen veiligheidsanalyses voor bijeenkomsten, gesprekken etc.
Doorziet verhoudingen en anticipeert op veranderingen
Benut professionele ruimte en is ondernemend.
 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden