Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 001499
 
Opdracht: Projectondersteuner
 
Sluitingsdatum: 2018-04-03 10:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie: Utrecht
 
Beschrijving:
Startdatum 01-07-2018
Einddatum 31-12-2018
Optie tot verlenging Ja, in overleg
Uren per week 36
 
 
 
Opdracht omschrijving
De Dienst Informatie en Communicatie Technologie (ICT) is onderdeel van het Politiedienstencentrum (PDC) en is de organisatie voor de totstandkoming en continuïteit van de ICT. Zij zorgt voor de beschikbaarheid van de Informatievoorziening (IV) (waar nodig 24/7) en de gebruikersondersteuning.
Tevens ontwikkelt de dienst nieuwe functionaliteiten en is verantwoordelijk voor doorontwikkeling en het onderhoud van de bestaande IV-applicaties. Binnen de dienst ICT voert de sector PPI het IV project- en programmamanagement en Interimmanagement met als doel een goede samenwerking tussen de business en de diensten Informatiemanagement (IM) en ICT bij de uitvoering van projecten en programma's. Naast borging van de continuïteit en kwaliteit van de dienstverlening voert de dienst regie op uitbestede services.
De sector Programma-. Project- en Interim management (PPI) levert capaciteit voor het leiden van programma's en projecten binnen de politie. Deze programma's en projecten betreffen de realisatie, invoering en ingebruikname van nieuwe of gewijzigde IV- en/of ICT-producten en -diensten. Ook levert de sector professionele medewerkers voor het leiden en ondersteunen van alle programma's en projecten die door de Project Control Board in opdracht worden gegeven aan de diensten Informatiemanagement (IM) en ICT. Denk hierbij aan integrale IV-ontwikkel- en - implementatieprojecten, maar ook aan technische ICT projecten. 
 
 
 
Doelstelling
De doelstelling van deze aanvraag is het waarborgen van de continuiteit van de programma's en projecten die voor Politie en overige OOV-partners (Openbare Orde en Veiligheid) door de sector PPI worden geleid, door middel van tijdelijke inhuur van projectondersteuners.
 
 
Verantwoordelijkheden
De projectondersteuners zijn in een ondersteunende rol mede verantwoordelijk voor de realisatie van een complex (sterk organisatorisch) project op het terrein van informatievoorziening en dragen mede zorg voor de implementatie van de oplossingen.
 
 
 
Vakmatige taken
Assisteren van de programma-en projectmanagers bij het opstellen van programma- en projectplanningen en het bewaken daarvan;
Voortgangsoverzichten verzamelen en afwijkingen signaleren en analyseren;
De programma- en projectmanager assisteren bij het opzetten van de (financiële en algemene) projectadministratie en het bewaken daarvan;
Periodieke programma/ projectrapportages samenstellen en rapportagetermijnen bewaken;
Zorgdragen voor (centrale) projectarchivering met inachtneming van de richtlijnen hiervoor;
Voorbereiden en notuleren programma-, project- of stuurgroepvergaderingen en het maken van actie- en besluitenlijsten;
Methodische ondersteuning geven voor Prince 2 aan programma- en projectmanagers
Zorgdragen voor de bewaking van de richtlijnen t.a.v. kwaliteitsmanagement voor de projecten/programma's;
Zorgdragen voor de invulling en bewaking van de richtlijnen van risicomanagement voor de projecten/programma's;
Registreren en bewaken resourcemanagement van de projecten/programma's;
 
 
Leidinggevende taken
Niet van toepassing.
 
 
Contacten
De projectondersteuners hebben contacten met de projectmanager, projectmedewerkers, medewerkers van andere lijnafdelingen, leveranciers van hard-/software, leveranciers van diensten.
 
 
Inzet in de lijn of project
Inzet in projecten.
 
 
 
Opleiding
HBO werk- en denkniveau
Prince 2 certificering 
IPMA-D, -PMO of gelijkwaardig gecertificeerd
 
 
 
Werkervaring
In de afgelopen 8 jaar, minimaal 5 jaar relevante ervaring als projectondersteuner binnen een ICT of IM gestuurde omgeving.
In de afgelopen 6 jaar minimaal 3 jaar ervaring met projectadministratie, projectfinanciën en -rapportages.
In de afgelopen 6 jaar, minimaal 3 jaar ervaring met het bewaken van en bijsturen op de richtlijnen ten aanzien van kwaliteits- en risicomanagement voor de projecten/programma's.
In de afgelopen 2 jaar aantoonbare werkervaring met de Principal Toolbox of een vergelijkbare tool.
Aantoonbare werkervaring binnen een Agile/Scrum omgeving.
Competenties
Accuratesse
Organisatievermogen 
Samenwerken 
Sociale vaardigheid
 
 
Eis 1: 
In de afgelopen 8 jaar, minimaal 5 jaar relevante werkervaring als projectondersteuner binnen een ICT of IM gestuurde omgeving.
 
Toelichting:
Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s), geef aan of het een ICT en/of IM gestuurde omgeving is, en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj). Bij het niet voldoende aantonen zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
 
Eis 2: 
Een behaalde Prince 2 certificering. 
 
Deze afgeronde en erkende certificering moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding of deze is afgerond en wanneer certificaat is behaald. Bij het niet benoemen of certificaat is behaald zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
 
Toelichting: 
De uitgenodigde kandidaat dient (minimaal een dag) voor het verificatiegesprek bewijsmiddelen zoals kopie diploma(s)/certificaten te kunnen overleggen aan de inhuurdesk. Bij het niet tijdig indienen zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
 
Eis 3: 
De kandidaat dient over de volgende competenties te bezitten:
 
Accuratesse - Werkt nauwkeurig en zorgvuldig, heeft oog voor detail en maakt weinig fouten.
 
Organisatievermogen - Kan op effectieve wijze doelen en prioriteiten bepalen en daarvoor benodigde tijd, acties, middelen en mensen inplannen en deze vervolgens doelmatig organiseren om de gestelde doelen te bereiken. Bepaalt prioriteiten en geeft de benodigde acties, tijd en middelen aan om ervoor te zorgen dat activiteiten plaats vinden en zaken geregeld worden. Evalueert de voortgang en stelt waar nodig de planning en opzet bij.
 
Samenwerken - Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat.
 
Sociale vaardigheid - Beweegt zich tactvol en gemakkelijk in contacten met anderen. Is in staat met zijn optreden emoties en de sociale interactie te beïnvloeden. Een volwaardige gesprekspartner die moeiteloos schakelt  op verschillende niveau's.
 
Toelichting:
Dit moet middels concrete voorbeelden duidelijk uitkomen tijdens het verificatiegesprek. Bij het niet voldoende mondeling kunnen aantonen zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
 
Eis 4: 
De kandidaat moet aan minimaal 60% van het totaal aantal punten voldoen bij de gunningscriteria. 
 
Toelichting: 
Bij het niet voldoende aantonen zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
 
 
 
Gunningscriteria (wensen)
25 % Wens 1: 
In de afgelopen 6 jaar, minimaal 3 jaar ervaring met projectadministratie en/of project financiën en/of rapportages. Dit moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. 
 
Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de motivatie aan hoeveel maanden/jaren ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit de werkervaring met (één van de) projectmanagement methodieken zoals bovenstaand benoemd blijkt. 
Geef een beschrijving van een recente opdracht (en). 
 
Toelichting: 
De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (0 = slecht, 2= matig, 2 tot 4 = matig/voldoende, 6 = voldoende, 8 = goed en 10 = uitstekend). Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV is niet voldoende en zal geen punten genereren. 
 
Puntenverdeling: 
0 = 0/5
2 = 1/5
4 = 2/5
6 = 3/5
8 = 4/5
10 = 5/5
 
 
25 %Wens 2: In de afgelopen 6 jaar, minimaal 3 jaar ervaring met het bewaken van en bijsturen op de richtlijnen ten aanzien van kwaliteits- en risicomanagement voor de projecten/programma's. Dit moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat.
 
Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de motivatie aan hoeveel maanden/jaren ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit de werkervaring met (één van de) projectmanagement methodieken zoals bovenstaand benoemd blijkt. 
Geef een beschrijving van een recente opdracht (en). 
 
Toelichting: 
De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (0 = slecht, 2= matig, 2 tot 4 = matig/voldoende, 6 = voldoende, 8 = goed en 10 = uitstekend). Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV is niet voldoende en zal geen punten genereren. 
 
Puntenverdeling: 
0 = 0/5
2 = 1/5
4 = 2/5
6 = 3/5
8 = 4/5
10 = 5/5
10 %
Wens 3: 
In de afgelopen 2 jaar aantoonbare werkervaring met de Principal Toolbox of een vergelijkbare tool.
 
Toelichting: 
De werkervaring / kennis zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het(sub) nummer van de wens en benoem de werkzaamheden waaruit blijkt dat je aan de wens voldoet. de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj]. 
Bij het niet kunnen aantonen van deze wens worden er geen punten toegekend.
30 %
Wens 4: 
Een behaalde IPMA-D, -PMO of vergelijkbare certificering.
 
Deze afgeronde en erkende certificering moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding of deze is afgerond en wanneer certificaat is behaald. Bij het niet benoemen of certificaat is behaald zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
 
Toelichting: 
De uitgenodigde kandidaat dient (minimaal een dag) voor het verificatiegesprek bewijsmiddelen zoals kopie diploma(s)/certificaten te kunnen overleggen aan de inhuurdesk. Bij het niet kunnen aantonen van deze wens worden er geen punten toegekend.
10 %
Wens 5: 
Aantoonbare werkervaring binnen een Agile/Scrum omgeving.
 
 
 
Planning
Start publicatie  22-03-2018 00:00 
Einddatum vragen 27-03-2018 10:00 
Beantwoording vragen 27-03-2018 23:59 
Sluiting publicatie 03-04-2018 10:00 
Beoordeling offertes (vanaf) 03-04-2018 00:00 
Verwachte terugkoppeling 31-05-2018 23:59 
 
Type opdrachtgever: ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden