Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 92560:1
 
Opdracht: coach voor klantbegeleiding naar opleiding of regulier werk
 
Sluitingsdatum: 2013-10-28 10:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie: Zuid-Holland
 
Beschrijving:

Gewenste startdatum
15 november 2013 Einddatum
30 juni 2014 Aantal uren per week
Gemiddeld 40 uren per week, kantoortijden (geen avond- en/of weekenddienst) Aantal voor te stellen kandidaten
Een tot drie Geplande datum verificatiegesprek
4 november 2013 Locatie waar gesprek plaatsvindt
Ondernemershuis Gemeente Curriculum vitae
U mag maximaal drie kandidaten voorstellen middels het overleggen van curriculum vitae.
Indien u meer dan drie kandidaten aanbiedt, wordt uw offerte ter zijde gelegd en verder niet inhoudelijk beoordeeld.

 

SPECIFICATIE

Doel
De gemeente wenst een coach in te huren om klanten intensief te begeleiden naar een opleiding of regulier werk voordat ze de WWB instromen of waardoor zij uit de WWB stromen. De gemeente wil hiermee inzetten op klanten die bij de Poort van de gemeente een verzoek indienen voor een WWB-uitkering en op klanten in het bestaande bestand die gekenmerkt worden door de term ¡¦niet willers¡¦. Beide groepen worden geacht te kunnen participeren op de arbeidsmarkt.

Het doel van deze opdracht is drieledig:
1. Het voorkomen van instroom
2. Het vergroten van zelfredzaamheid, zelfsturing en eigen verantwoordelijkheid van de klant
3. Het realiseren van WWB-uitstroom naar opleiding of regulier werk


Werkwijze

De gemeente  gaat uit van een zeer intensieve klantenbenadering waarbij ingezet wordt op zelfredzaamheid, zelfsturing en eigen verantwoordelijkheid van de klant. De coach zet aan de ene kant in op handhaving, hij controleert de klant en spreekt de klant aan op zijn verantwoordelijkheden en plichten. Aan de andere kant zet de coach in op empowerment, hij motiveert en ondersteunt de klant in het vergroten van zijn zelfredzaamheid en zelfsturing. De coach biedt de klant tijdens het traject handvatten, maar de uiteindelijke verantwoordelijkheid voor het traject ligt bij de klant zelf. De klant leert om te gaan met de tegenslagen die bij de zoektocht naar werk/opleiding horen en zijn verantwoordelijkheidsbesef zal door vallen en opstaan groeien. De verwachting is dat deze aanpak zorgt voor een geringe terugval na uitstroom, aangezien de klant heeft leren vechten voor een baan.
De trajecten die de gemeente voor ogen heeft zijn intensief. Klanten zijn fulltime bezig met hun traject en de coach dient van hen een volledige inzet te verwachten. De coach geeft de klant hiervoor opdrachten mee waardoor de klant daadwerkelijk fulltime aan het traject kan werken. Daarnaast spreekt de coach de klant minimaal drie maal per week fysiek, wat resulteert in minimaal twaalf face to face gesprekken per maand. Het traject wordt afgerond wanneer de klant een opleiding of baan heeft gevonden.


Resultaten
Door de intensieve werkwijze en begeleiding van de coach dient er een uitstroom naar opleiding of regulier werk van 70 - 80% van de (nieuwe) klanten gerealiseerd te worden.
Omvang opdracht en startdatum
De opdracht loopt van 15 november 2013 tot 30 juni 2014. Bij een mogelijke verlenging tot 31 december 2014 dient opnieuw een resultaatverplichting zoals genoemd in de eisen behaald te worden. De totale inzet betreft 1fte. Op jaarbasis betekent een inzet van 40 uur per week een begeleiding van ongeveer 200-250 klanten en een uitstroom van ongeveer 140-175 klanten.
Evaluatie Opdrachtnemer geeft aan de gemeente een maandelijkse terugkoppeling van voortgang en resultaten. Daarnaast vindt er aan het einde van de opdracht een evaluatie plaats.


Benodigdheden
De coach wordt voorzien van een werkplek met computer, krijgt toegang tot internet en kan gebruik maken van een printer. Hij dient telefonisch bereikbaar te zijn voor zowel de gemeente als voor de klanten.


Kosten
U dient een offerte in te dienen voor een coach op FT basis ( twee/drie deeltijders toegestaan) met een uurtarief, die de volledige looptijd beschikbaar is/zijn voor (gezamenlijk) 40 uur p/w voor deze opdracht.
Eisen ten aanzien van het aanbod
(U dient aan te geven of u volledig aan te gestelde eisen voldoet door de vragenlijst op het aanbestedingsplatform volledig in te vullen)
-Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat/kandidaten is/zijn beschikbaar voor gemiddeld 40 uur per week gedurende de periode van 15 november 2013 tot en met 30 juni 2014, met mogelijkheid tot verlenging tot 31 december 2014.
-Vormvereiste: De inschrijver dient de maximaal drie CV¡¦s en motivatiebrief van de kandidaat aan te leveren en toe te voegen in de map ¡¥¡¦mijn documenten¡¦ op het aanbestedingsplatform.
-U werkt op basis van een resultaatsverplichting van minimaal 70%.
-U heeft specifieke aantoonbare ervaring als Poortwachter en Jobcoach in de sociale sector.
-U maakt uw methodiek in uw eigen woorden inzichtelijk.
-Succescijfers die elders gerealiseerd zijn, zijn aantoonbaar en kunnen ter verificatie worden opgevraagd.
-De organisatie toont in managementoverleggen het nakomen van de samenwerkingsafspraken
-Diensten; Opdrachtgever vraagt nadrukkelijk om 1 op 1 sessies te houden op het Werkplein.



GUNNING EN MATCHGESPREK

Gunningcriteria
Opdrachtgever gunt op het criterium ¡¥economisch meest voordelige inschrijving¡¦ middels onderstaande wegingsfactoren.
Criterium Cijfer Wegingsfactor Kwaliteit 60% CV 0-10 2 Methodiek 0-10 4 Prijs 40% Totaalprijs (uurtarief) 0-10 4
Inhoud guninngscriteria

Opdrachtgever wenst de opdrachtnemer te beoordelen op het criterium CV en het criterium methodiek, die samen het criterium kwaliteit vormen..
Inhoud criterium CV

Opdrachtgever wenst de opdrachtnemer te beoordelen op de CV¡¦s van de medewerkers die de opdracht gaan uitvoeren. De gemeente vraagt u om de aantoonbare ervaring als Poortwachter en Jobcoach in de sociale sector in uw CV naar voren te laten komen. Deze ervaring zal zwaar meewegen in de beoordeling omtrent uw CV.


Inhoud criterium methodiek

Opdrachtgever wenst de opdrachtnemer te beoordelen op de methodiek. De gemeente  vraagt u om deze in uw eigen woorden te beschrijven. Uw methodiek dient gericht te zijn op de zelfredzaamheid, zelfsturing en eigen verantwoordelijkheid van de klant. Zowel de inzet op handhaving als de inzet op empowerment dient uit de methodiek naar voren te komen.
We willen u vragen uw methodiek te beschrijven aan de hand van de volgende vragen:
- Waaruit bestaat uw aanpak?
- Hoe ziet het klantcontact er concreet uit (vorm, intensiteit ed.)?
- Hoe stuurt u aan op zelfredzaamheid, zelfsturing en eigen verantwoordelijkheid van de klant?
- Hoeveel klanten kunt u gedurende de contractperiode bedienen?
- Op welke wijze zorgt u voor de uitvoering van de trajecten?
- Op welke manier gaat u het uitstroomresultaat behalen?
- Op welke wijze rapporteert u aan de opdrachtgever?
- Welke medewerkers gaan de opdracht uitvoeren? Waarom zijn zij gekozen en passen ze bij de opdracht?
- Hoe zet u in op handhaving?
- Hoe zet u in op empowerment?


Voor elke vraag krijgt u een cijfer tussen de een en tien, die samen een cijfer voor de methodiek opleveren. Dit cijfer wordt vermenigvuldigd met de wegingsfactor en telt mee in de beoordeling. Op het criterium kwaliteit dient u minimaal een 7.5 te behalen, wilt u in aanmerking komen voor de eindbeoordeling prijs/kwaliteit
Inhoud criterium prijs


Opdrachtgever wenst de opdrachtnemer te beoordelen op de prijzen die hij hanteert om de meest voordelige inschrijving te kunnen selecteren. De totaalprijs betreft de inzet van 1 fte van 15 november 2013 tot en met 30 juni 2014 voor 40 uur per week. U dient de totaalprijs voor de inhuur van de medewerker(s) voor de volledige periode in te dienen en daarbij het uurtarief aan te geven. Dit uurtarief is inclusief reis en verblijfskosten, administratiekosten en overige bijkomende kosten, exclusief BTW. De tarieven blijven gedurende de opdracht gestand.

Procedure
-Na evaluatie worden maximaal twee kandidaten met de hoogste totaalscore op bovenstaande gunningscriteria uitgenodigd voor een gesprek op 4 november 2013. In dit gesprek wordt de kandidaat beoordeeld op werk/opdrachtinhoudelijke aspecten, de match met de organisatie en de benodigde competenties. Op basis van de uitkomst van deze gesprekken vindt gunning van de opdracht plaats;
- Mocht aan de hand van het matchgesprek blijken dat de toelichting niet in overeenstemming is met ingediende inschrijving, kan zulks naar rato tot mindering van punten leiden voor het betreffende gunningscriterium.
-Indien uit het matchgesprek blijkt dat niet aan een of meer eisen wordt voldaan, zal dit leiden tot het alsnog uitsluiten van de inschrijving.

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden