Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: FL371
 
Opdracht: Toezichthouder RO, 8 u per wk
 
Sluitingsdatum: 2013-10-27 23:59
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Ruimtelijke ordening en milieu
 
Provincie: Flevoland
 
Beschrijving:

 

 

    Publicatiedatum 11-10-2013
Dienstverband 8 uur per week Aanvraagnummer FL371
Werk/denkniveau MBO Verloopdatum 27-10-2013 23:59
Aanvang z.s.m.  
Duur tot 1 april 2014



Organisatie


Talenten worden benut. Wie wil groeien, kan er groeien. Balans tussen werk en privé vinden wij zeer belangrijk. De directie wordt gevoerd door de directeur/gemeentesecretaris en de directeur strategie en projecten. De organisatie bestaat uit tien overzichtelijke afdelingen. De managers vormen het ManagementBeraad. Het personeel van de gemeente heeft een transparante relatie met het gemeentebestuur en is zeer betrokken bij de samenleving, maakt er afspraken en komt deze ook na. Dienstverlening gaat verder dan veiligheid en gezonde financiën. We denken mee met ‘onze klanten’ en zijn toekomstgericht. Integriteit staat bij werknemers van de gemeente hoog in het vaandel. Werknemers van de gemeente roesten niet vast in patronen, maar hebben een flexibele en oplossingsgerichte werkhouding.

 

Afdeling Vergunningen Handhaving en Veiligheid (VHV)
Op de afdeling VHV wordt binnen de taakvelden bouw, veiligheid en APV gewerkt aan de leefbaarheid en de veiligheid in de gemeente . Daarvoor worden voornamelijk wettelijke instrumenten ingezet waaraan bestuursrechtelijke/ of strafrechtelijke bevoegdheden zijn verbonden zoals: vergunningen, ontheffingen, toezicht, bestuursrechtelijke- en strafrechtelijke handhaving.
Deze instrumenten zijn middelen en kaders en geen doelen op zich. Soms is het effectiever om alternatieve middelen in te zetten, zoals in gesprek gaan met burgers en bedrijven om een vorm van zelfregulering tot stand te brengen. Bij de uitvoering van haar taken wil de afdeling VHV aanspreken en zelf aanspreekbaar zijn. Transparantie, zorgvuldigheid en voorspelbaarheid van het handelen zijn belangrijk vanwege bevoegdheden die ingrijpende consequenties kunnen hebben voor burgers en bedrijven. VHV staat voor kwalitatief goede producten die voldoen aan de wettelijke normen en de intern afgesproken richtlijnen.
De afdeling is volop in ontwikkeling. Landelijke ontwikkelingen, regionale samenwerking, digitalisering, veiligheid en dienstverlening zijn belangrijke thema’s de komende periode.

 

Opdracht
- Het uitvoeren van toezicht op de naleving van de ruimtelijke ordeningwetgeving.
- Signaaltoezicht voeren voor collega’s op verschillende wetgeving
- Rapportages maken van de bevindingen tijdens controles.
- Vooraanschrijvingen maken.
- Nauw samenwerken met de vergunningverleners en de juridisch medewerkers om samen naar een optimaal resultaat te streven: een zo goed mogelijk naleefgedrag.

 

Eis
Rijbewijs B en de beschikking over een auto

 

Gunningscriteria (weging)
- Minimaal 5 jaar ervaring (in de afgelopen 7 jaar) als toezichthouder op de naleving van de ruimtelijke ordeningwetgeving (40%)
- Minimaal 5 jaar ervaring (in de afgelopen 7 jaar) met het zelfstandig uitvoeren van toezicht (30%)
- MBO werk- en denkniveau (20%)


Geef in het cv duidelijk aan of en waarom u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. De kandidaten worden op basis van de gunningscriteria gerangschikt. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

 

Competenties
Als kernwaarden voor alle medewerkers van de gemeente zijn geformuleerd: Afspraak = afspraak, Klantgericht, Toekomstgericht, Integer en Veranderingsbereid (AKTIV).

 

Functiegerichte competenties
- Nauwkeurig
- Zelfstandig
- Creatief
- Onder druk kunnen werken
- Communicatief vaardig

 

Gedurende de selectiegesprekken bij gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.

 

Functieschaal
Deze functie is ingeschaald in schaal 8.

 

Benodigd aantal professionals
1.

 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

 

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

 

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 31 oktober van 13.30uur tot 15.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 29 oktober bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden