Startdatum: 1-8-2018
Einddatum: 1-3-2019
Optie tot verlenging: ja, max 1 x 1 jaar
Aantal uur per week: 36
Opdrachtomschrijving
Met het Omgevingsloket kunnen particulieren en bedrijven in Nederland snel en digitaal een vergunning aanvragen of een melding doen.
Bijvoorbeeld voor een nieuwe dakkapel, een nieuw bedrijfspand, de plaatsing van een beschoeiing of een activiteit aan een dijk.
Dit digitale loket ondersteunt daarmee de uitvoering van de WABO en de waterwet.
De afdeling Ondersteuning Omgevingswet is binnen de organisatie verantwoordelijk voor het functioneel beheer van het Omgevingsloket en de Activiteiten Internet Module.
Met een team van circa 12 personen wordt invulling gegeven aan gebruikersondersteuning, functioneel beheer en het realiseren van nieuwe releases.
Het huidige omgevingsloket wordt veel gebruikt door aanvragers van omgevingsvergunningen, watervergunningen of -meldingen.
Er zijn sinds de start in oktober 2010 al bijna 700.000 digitale aanvragen ingediend (zo’n 3.700 per week op dit moment).
Onze klanten zijn de gebruikers van het omgevingsloket: overheden, bedrijfsleven en burgers, zowel de aanvragers als de overheid die de aanvragen moet beoordelen.
Indien zij vragen hebben worden deze door het team gebruikersondersteuning beantwoord.
Binnen het team dat onze klanten adviseert over het gebruik van het omgevingsloket (zgn gebruikersondersteuning) is ruimte voor een adviseur Omgevingsloket Online.
Als adviseur heb je een belangrijke kennisinhoudende rol op het gebied van Wabo/Water;
zo beantwoord je complexe gebruikersvragen over het omgevingsloket in relatie tot de regelgeving en gebruikersprocessen (vergunningverlening).
Ook ben je in staat de impact te bepalen van nieuwe of gewijzigde wetgeving op het loket.
Daarnaast heb je affiniteit met ICT zodat je in staat bent technisch advies te geven
over het gebruik van webservices, berichtenverkeer, standaard uitwisselingsformaat (StuF) en het gebruik van FTP en digitale koppelingen.
Vanuit gedegen inhoudelijke kennis behandel je complexe gebruikersvragen.
De voorgelegde vraagstukken analyseer je om vervolgens een goed onderbouwd inhoudelijk antwoord de formuleren.
Om onze klanten goed te bedienen ontwikkel je veel gestelde vragen voor de website (FAQs) en stel je rapportages op over het gebruik van het omgevingsloket.
Ook test je nieuwe releases vanuit een gebruikersperspectief.
Wij zijn op zoek naar iemand die stressbestendig is, flexibel, beschikt over analytisch vermogen en die een praktische instelling heeft.
Functie-eisen
Werk- en denkniveau
HBO of WO
Kennis en ervaring
Je hebt een afgeronde HBO opleiding in relevante richting (bijv. Milieu, Natuur of Ruimtelijke Ordening, Juridische opleiding (relevante richting) of een ICT opleiding).
Je hebt aantoonbare kennis en ervaring (indicatief 3 jaar) met helpdeskwerkzaamheden.
Je heeft aantoonbare recente ervaring (> 3 jaar) in het geven van advies.
Je beschikt over gedegen kennis en aantoonbare relevante ervaring in het werken met/voor een website,
bijv: het schrijven van teksten voor een website. Het opstellen van nieuwsbrieven. Het maken van verbetervoorstellen.
Je bent per 1 augustus 2018 beschikbaar.
Je hebt heeft recente ervaring met het opstellen van rapportages.
Je hebt kennis van en ervaring met het werken met digitale voorzieningen (zoals het Omgevingsloket)
Je hebt aantoonbare relevante ervaring met het werken met (de wet- en regelgeving van) Wabo en Waterwet.
Je hebt kennis van en aantoonbare ervaring met e-overheidsbouwstenen.
Je hebt aantoonbare ervaring en kennis van BISL en/of ITIL (bijv. aantoonbaar middels certificaat)
Meest essentiële competenties
Je bent resultaatgedreven, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer, ondernemend en verbindend
Klantgerichtheid
Analyseren
Samenwerken
Plannen en organiseren
Stressbestendigheid
Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
|