Beschrijving: |
Startdatum: 1-10-2018
Einddatum: 1-4-2019
Uren per week: 36 uur
Het team
Je komt te werken in team activering. In team activering worden klanten met een langere afstand tot de arbeidsmarkt of mensen die geregistreerd staan in het doelgroep register bemiddelt naar betaald werk of activering.
Jouw taken
-
Je bent vooral werkcoach voor de groep klanten die (gedeeltelijk) ontheffing hebben van de arbeidsverplichtingen.
-
Als werkcoach ben je verantwoordelijk voor je eigen caseload waarbij je je richt op het laten uitstromen van klanten naar werk of participatie als dit het hoogst haalbare is;
-
Je voert gesprekken met de klant in het kader van de doelmatigheid en stelt een diagnose;
-
Het individueel begeleiden van klanten in het vinden van en aanmelden bij passende hulp(trajecten), training en opleidingsaanbod;
-
Het individueel begeleiden van klanten in communicatie en sociale vaardigheden naar werkgevers, hulpinstanties en gemeente/UWV;
-
Het individueel begeleiden van klanten bij het zoeken naar een oplossing van voorliggende problematiek op het terrein van participatie;
-
Het organiseren en begeleiden van en deelname aan projecten op het terrein van de aansluiting richting langdurige participatie (arbeidsoriëntatie) individueel of in groepsverband;
-
Het aanvragen en inzetten van indicaties, jobcoaching en andere voorzieningen;
-
Je onderhoudt contacten met diverse instellingen;
-
Je legt de resultaten van de inspanningen vast in systemen;
-
Je legt eventueel maatregelen op in het kader van de afstemmingsverordening en maakt de rapportages en eventueel de juridische beschikkingen daarvoor.
Wij zoeken een enthousiaste medewerker met
-
MBO werk- en denkniveau;
-
minimaal 4 - 7 jaar werkervaring in het vakgebied van sociale zekerheid;
-
Een resultaatgerichte instelling waarbij het uitgangspunt is dat voor iedere afzonderlijke klant maatwerk wordt geleverd met de kortste lijn naar betaald werk;
-
de capaciteit om een oordeel te vormen door feiten af te wegen;
-
goede luistervaardigheden;
-
uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden;
-
de juiste werkhouding om te stimuleren, empoweren en te overtuigen;
-
een zakelijke houding met affiniteit voor de doelgroep;
-
een proactieve houding en gericht op samenwerken;
-
vaardigheden in het overdragen van kennis aan de doelgroep;
Competenties
-
Stressbestendig
-
Resultaatgericht
-
Accuraat
-
Balans tussen ziel en zakelijkheid kunnen behouden
-
Commercieel
-
Initiatiefrijk en creatief
Eisen
-
Minimaal 4 jaar ervaring als werkcoach of een soortgelijke functie
-
Ervaring met GWS/Suite
|