Beschrijving: |
Startdatum: 1-11-2018
Duur: 3 maanden
Optie tot verlenging: mogelijk, maar nog niet bekend
Uren per week: 32
Opdracht
Als Klantmanager Intake maak je deel uit van het team Bijstand Participatie en Re-integratie van de afdeling Economie en Werk.
De functie maakt onderdeel uit van een multidisciplinair cluster waarbinnen de dienstverlening aan burgers die afhankelijk dreigen te worden van een uitkering centraal staat.
Binnen dit cluster zijn ook klantmanagers re-integratie werkzaam. Samen zijn zij verantwoordelijk voor de uitvoering van de poortwachtersfunctie en de te behalen resultaten.
Zelfredzaamheid van burgers en bijstandsonafhankelijkheid staan hierbij voorop. Het team bestaat naast jou uit een groep enthousiaste collega’s die professioneel samenwerken, elkaar steunen en van elkaar leren.
Taken
-
Voeren van intake- en poortwachtersgesprekken samen met de klantmanager re-integratie. Hierbij proberen jullie samen de instroom van bijstand te voorkomen;
-
De klantmanager intake richt zich vooral op het rechtmatigheidsdeel van de uitkering (aanvraag) maar houdt zich ook bezig met het samenspel van doelmatigheid, rechtmatigheid en fraudepreventie;
-
Uitvoeren van onderzoeken naar recht, hoogte en duur van bijstandsaanvragen;
-
Beheren caseload bijstandsafhankelijken inclusief de handhaving op verplichtingen (rechtmatigheid);
-
Zowel op het gebied van doelmatigheid als rechtmatigheid breng je recente kennis en ervaring mee.
Vereisten / knock-outcriteria
-
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de Participatiewet en aanverwante regelingen binnen een gemeente;
-
Minimaal een afgeronde HBO Bachelor opleiding;
Gunningscriteria
-
Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als Klantmanager Intake, Consulent Inkomen gericht op aanvragen of Poortwachter Participatie Wet in de afgelopen 5 jaar
-
Een afgeronde HBO Bachelor opleiding SJD of Rechten
-
Aantoonbare werkervaring met Suite4WIZ
-
Aantoonbare kennis met Competensys
Competenties
-
Probleemanalyse;
-
Inlevingsvermogen;
-
Samenwerken, verbinden en oplossingsgerichtheid;
-
Resultaatgerichtheid;
-
Mondelinge en schriftelijke communicatie.
|