Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: (GEANNULEERD) FL384
 
Opdracht: Administrateur, 36 u per wk
 
Sluitingsdatum: 2013-11-18 10:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Financieel en administratie
 
Provincie: Flevoland
 
Beschrijving:

Publicatiedatum 01-11-2013
Dienstverband 36 uur per week
Werk/denkniveau HBO
Aanvang in overleg 
Duur 1 jaar (met optie tot verlenging)


De organisatie bestaat uit tien overzichtelijke afdelingen. Het personeel van de gemeente heeft een transparante relatie met het gemeentebestuur en is zeer betrokken bij de samenleving. Dienstverlening gaat verder dan veiligheid en gezonde financiën. We denken mee met ‘onze klanten’ en zijn toekomstgericht. Integriteit staat bij werknemers van de gemeente  hoog in het vaandel. Werknemers van de gemeente roesten niet vast in patronen, maar hebben een flexibele en oplossingsgerichte werkhouding.


Administrateur Sociale Zaken (SZ)
 Bij de afdeling SZ werken rond de 45 medewerkers die samen verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van diverse wetten zoals onder meer de Wet werk en bijstand (WWB) en de Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO). De afdeling bestaat uit meerdere teams: Re-integratie, Inkomen, Bijzondere regelingen, WMO, Juridische Kwaliteit en ondersteunende diensten. SZ is een zeer dynamische afdeling die door haar nauwe relatie met de samenleving en wijzigingen in de wetgeving snel moet inspringen op veranderingen. Het werken op de afdeling is hierdoor leuk en afwisselend.


Opdracht
 We zijn op zoek naar een administrateur. Als administrateur ben je verantwoordelijk voor de gehele financiële huishouding van sociale zaken. Dit betreft zowel de inkomsten en uitgaven op het gebied van de WWB als de WMO. Je maakt deel uit van een team waar de uitkeringsadministratie, debiteuren, incasso en applicatiebeheer in zijn opgenomen. Je werkt nauw samen met de applicatiebeheerder, de financieel adviseur en de financieel beleidsmedewerker van concerndiensten . Taken die onder deze functie vallen zijn:


 - Het betalen van alle uitkeringen die via GWS lopen inclusief verrekening UWV/SVB.
 - uitkeringsruns draaien;
 - controleren op juistheid;
 -doorzetten naar financiën.
 - Verrekenen, Opmaken en versturen van de verrekeningen van het UWV / SVB.
 - Verantwoordelijk voor de aansluiting van GWS met het grootboek Key2 financiën voor de juistheid van de tussenrekeningen Soza.
-maandelijks journaalposten doorzetten naar de financiële administratie, maandelijks aansluiting zoeken, indien nodig middels speedmemo’s correcties laten doorvoeren.
 - Controle fiscale gegevens en boekingen GWS.
-controlescrips van Centric controleren en zo nodig correcties uitvoeren op de uitkering/ debiteuren.
 - Coderen en betaalbaar stellen van facturen SZ (inclusief controle op juistheid van factuur).
 - Het afwikkelen van het jaarwerk.
-eindcontrole fiscale gegevens;
-definitieve aangifte doen;
-boekjaar afsluiten;
-aansluiting op orde hebben.
 - Aanleveren Vodu aan het ministerie en kwartaalrapportage aan het management (aan de hand van gegevens van de financiële administratie, rekening houdend met nog te boeken bedragen).
 - Bijdragen aan het opstellen van de begroting , het aanleveren van gegevens voor het SISA en het doen van financiële voorstellen in samenwerking met financieel adviseur en afdeling.
 - Het verzorgen van loonaangifte en de afdracht van de loonheffingen WWB, IOA, aan de fiscus; de maandelijkse afdracht en tevens het betaalbaar stellen.
 - Vraagbaak voor GWS t.a.v. financiële boekingen en facturen SZ (zowel intern als extern, m.b.v. GWS en Key2 financiën).
 - Deelnemen in projectgroepen.

 
Kock-out criteria
 - Gemeentelijke ervaring als administrateur bij de afdeling Sociale zaken
 - Ervaring met GWS4all/Suite WIZ, Key2financien en Cognos.

 
Gunningscriteria
 - Het controleren van fiscale gegevens middels scripts Centric en het uitvoeren van correcties op uitkeringen en debiteuren (30%)
 - Opstellen en aanleveren van financiële rapportages aan het ministerie (Vodu, jaarwerk) en management (ontwikkeling, uitputting en te verwachte uitgaven per stelpost, forecast) (30%)
 - Het aanleveren van financiële gegevens voor SISA en het in afstemming met de vakspecialisten en financieel adviseur verklaren van over- en onderschrijdingen in het kader van de begrotingscyclus (20%)
 - Coderen, controleren op juistheid en betaalbaar stellen van facturen SZ (10%)
 - Aansluiting kunnen maken tussen GWS en grootboek Key2 financiën en inclusief doorvoeren van correcties (10%)

 

Geef in het cv duidelijk aan of u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. De kandidaten worden op basis van de gunningscriteria gerangschikt. Bij gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.


Competenties
 Analytisch, zelfstandig, proactieve werkhouding, teamspeler.


Functieschaal
 Deze opdracht is ingedeeld in functieschaal 9.

 

Benodigd aantal professionals
 1.


CV-eisen
 Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

 

Werkdagen
 De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

 

Planning
 De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 28 november 2013 (middag) en de tweede gesprekken op 5 december 2013 (ochtend). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 25 november 2013 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.

 

Overige informatie
 ZZP-ers die reageren dienen in het bezit te zijn van een geldige VAR wuo of VAR dga. De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. Let op: de vacature wordt gelijktijdig met deze plaatsing intern uitgezet, waarbij eventuele interne kandidaten voorrang hebben.

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden