Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 110237
 
Opdracht: Projectingenieur / Adviseur Projectbeheersing
 
Sluitingsdatum: 2019-01-14 14:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Financieel en administratie
 
Provincie: Limburg
 
Beschrijving:
Startdatum: 1-3-2019
Einddatum: 1-7-2019
Optie tot verlenging: 8 x 6 maanden
Uren per week: 14 uur

De Weg-Entiteit heeft de zorgplicht over circa 450 km provinciale weg (incl. circa 700 km rijwielpad). Het betreft zowel de plicht van instandhouding en (ver)nieuwbouw als het operationele en administratieve beheer en staat als zodanig borg voor een wegennet dat voldoet aan wettelijke regelgeving en door de opdrachtgever (Provinciale Staten) vastgestelde kwaliteitskaders. Binnen de weg-Entiteit zijn ook de Limburgse spoorprojecten ondergebracht die in zich de uitvoeringsfase bevinden. 
 
 
Beschrijving:
 
We zoeken een kandidaat die voldoet aan het volgende profiel:
  • Een afgesloten WO/HBO opleiding op het gebied van economie, techniek, bedrijfskunde of financieel, met een academisch denk- en werkniveau.
  • Ervaring in het werken in projectorganisaties (minimaal 3 jaar) van (zeer) complexe projecten, volgens het IPM-model.
  • Kennis en ervaring met de organisatie en werkwijze van Provincie, Rijk, gemeenten, waterschappen, nutsbedrijven, maatschappelijke organisaties, advies- en kennisinstellingen en bouwbedrijven;
  • Kennis van beleidskaders, functionaliteit, contracting, productieprocessen en procedures op verschillende bestuurs-/bedrijfsniveaus en van relevante taakgebieden en wet- en regelgeving;
  • Kennis en ervaring met financiën, projectfinanciering, calculaties, projectadministratie, planningssystemen, managementrapportages en de daarvoor bestemde automatisering;
  • Kennis van Design &Construct contracten, Uniforme Administratieve Voorwaarden voor Geïntegreerde Contracten (UAV-GC) en kennis van en ervaring met Systeemgerichte Contract Beheersing;
  • Kennis van uitvoering van grote en complexe infrastructurele projecten en met actoren met tegengestelde belangen;
  • Affiniteit met het ontwikkelen van spoorinfrastructuur binnen een projectorganisatie;
  • Kunnen opereren als specialist maar ook in teamverband weten deze kennis te benutten en over te brengen op de teamleden.
  • Bekend met methodieken zoals RISMAN, Projectramingen Infrastructuur & Projectplanningen Infrastructuur en PRINCE 2.
 
Competenties
  • klantgerichtheid, omgevingsbewustzijn, bestuurlijke sensitiviteit;
  • analytisch denkvermogen, resultaatgerichtheid;
  • leiding geven, interpersoonlijke sensitiviteit;
  • strategische alertheid, stressbestendig;
  • onafhankelijk, op samenwerking gericht;
  • bewaren van goed evenwicht tussen faciliterend en controlerend in het belang van de realisatie van het project;
  • flexibel gedrag, leervermogen, plannen en organiseren.
 
 
Taken
 
  • Binnen de projectorganisatie is de adviseur projectbeheersing verantwoordelijk voor de projectbeheersing in termen van scopemanagement, planning en risicomanagement. Hij/zij rapporteert daartoe regulier aan de projectleiding;
  • Geeft sturing aan het projectbeheersingsteam dat bestaat uit de medewerker kosten(deskundige), planner, projectondersteuner financieel en risicomanager;
  • Het creëren van omstandigheden zodanig dat het projectteam gestructureerd kan beheersen (kwaliteitssystemen en normen opzetten en uitvoeren);
  • Het opstellen en uitvoeren van een projectbeheersingsplan;
  • Het leveren van volledige, juiste en tijdige managementinformatie;
  • Het verstrekken van adviezen aan de projectmanager en overige IPM-rolhouders over de opzet, kwaliteit en werking van hun managementsystemen;
  • Het verstrekken van adviezen van waaruit beslissingen over beheersmaatregelen genomen kunnen worden;
  • Het uitvoeren van inventarisatie, analyse, vaststelling en monitoring van beheersmaatregelen op het totale projectbeheersingsproces voor een project;
  • Het verantwoorden van een effectieve facilitering en beheer van de managementsystemen en projectbeheersingsdocumenten;
  • Het in overleg met de projectleider opstellen en actueel houden van detailplanningen van het project;
  • Het adviseren en ondersteunen in projectteamverband van de projectleider op bedrijfskundig en procesmatig vlak alsmede op het vlak van projectbeheersing (Risicomanagement, Planningsmanagement, Kwaliteitsmanagement, Financieel Management en Informatiemanagement);
  • Het signaleren van knelpunten aan de hand van de masterplanning voor wat betreft capaciteitstoedeling aan de afzonderlijke projecten op projectniveau en de projectmanager hierover adviseren;
  • Het vervullen van een sturende, ontwikkelende, voorwaardenscheppende en coördinerende rol ten aanzien van werkprocessen onder verantwoordelijkheid van de projectleider;
  • Het opzetten en uitvoeren van audit-control werkzaamheden en kwaliteitszorg en het rapporteren hierover aan de projectmanager;
  • Het afstemmen met partners over uitvoeringsplanningen van projecten;
  • Het opstellen van de administratieve organisatie en de interne controle (AO/IC);
  • Het interpreteren en toetsen van kostenramingen (SSK-ramingssystematiek);
  • Het opzetten en uitvoeren van een deugdelijke administratie van het project inclusief audit-trail, afhandeling van facturen, bijwerken van de financiële overzichten.

 

 
Type opdrachtgever: Provincie
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden