Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 112207
 
Opdracht: Projectleider Grondzaken
 
Sluitingsdatum: 2019-01-10 08:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Inkoop, Juridisch
 
Provincie: Noord-Holland
 
Beschrijving:
Startdatum: 1-2-2019
Duur: 6 maanden
Optie tot verlenging: ja
Uren per week: 16-36
 

Functieomschrijving
 
Grond en Ontwikkeling is per direct op zoek naar een ervaren  projectleider grondzaken die onze afdeling komt versterken!
 
Je komt te werken aan uitdagende en afwisselende gebiedsontwikkelingsprojecten.
In de projecten is ervaring met erfpacht (Uitgifte alsmede bij Transformaties) en de Wet Voorkeursrecht gewenst. Verder is ervaring met Zelfbouw een pré. Op dit moment hebben wij o.a. verschillende projecten voor ogen, zoals IJburg en omvangrijke stadsdeel stedelijke vernieuwingsprojecten.
 
Als onderdeel van een multidisciplinair team, werk je onder leiding van een projectmanager. Vanuit Grond & Ontwikkeling ben jij de trekker om alle grondzaken in een project te organiseren. Dit houdt in dat je alle aspecten van grondzaken op hoofdlijnen goed beheerst en er op kan sturen. Dit doe je in teamverband met een of meerdere planeconomen en erfpacht- uitgevers die jij aanstuurt. Jij fungeert als verantwoordelijk aanspreekpunt en zorgt voor een goede communicatie en juridisch financiële afhandeling van alle grondzakelijke aspecten, zoals contractbeheer, het kostenverhaal, erfpachtovereenkomsten, tenders begeleiden en de selectie marktpartijen.
 
Door de diversiteit in projecten met ieder hun eigen context en uitdagingen wordt van onze projectleiders verwacht dat zij vakmanschap en ondernemerschap tonen en dat zij creatief en flexibel zijn. Zij werken aan projecten met een hoog politiek, maatschappelijk en financieel-economisch afbreukrisico, waar het werkveld zich op het scheidsvlak tussen publiek en privaat bevindt.
 
De projectleiders grondzaken zijn de spil van de grondproductie en vastgoedontwikkeling en houden zich bezig met onder meer:
 
• planvorming van projecten
• ontwikkelingsovereenkomsten en erfpachtcontracten
• grond- ,transformatie- en kavelexploitaties en grondprijsonderhandelingen
• tenders op de markt brengen
• (laten) leveren van bouwrijpe grond
 
In deze functie vervul je verschillende rollen:

• Projecttrekker;
• Contractvormer;
• Onderhandelaar;
• Financieel expert;
• Procesmanager bouw- en woonrijp maken.
 
Uiteraard ben je op de hoogte van de laatste politieke en juridische ontwikkelingen van de gemeente.
 
Eisen (knock-out)
 
  • CV max 5 x A4
  • Beschikbaarheid minimaal vanaf februari 2019 voor 16 tot 36 uur per week. Dit dient duidelijk te blijken uit de motivatiebrief.
  • Je hebt WO-werk- en denkniveau en is in het bezit van minimaal een erkende HBO opleiding in de richting van Planologie, Sociale geografie, Bouwkunde, Bestuurskunde, (bedrijfs-) economie Rechten (Dit dient beide duidelijk te blijken uit het CV)
  • Motivatiebrief
  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring in de gebieds- en vastgoedontwikkeling opgedaan in de laatste 7 jaar. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Je hebt aantoonbare recente ervaring als projectleider grondzaken opgedaan in de laatste 5 jaar bij een grotere gemeente (boven de 100.000 inwoners ), Provincies of eventueel ontwikkelaars en woningcorporaties. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
 
Gunningscriteria
  • Je hebt aantoonbare ervaring met de Wet Voorkeursrecht Gemeenten (WVG)
  • Je hebt aantoonbare ervaring met erfpacht (nieuwe Uitgiftes en Transformaties)
  • Je hebt aantoonbare ervaring met (het zelfstandig managen van) bestuurlijke besluitvormingsprocessen
  • Je hebt aantoonbare ervaring met contractvorming en onderhandelen
  • Je hebt aantoonbare ervaring met grondexploitaties en erfpacht opgedaan in de laatste 3 jaar

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden