Details opdracht


Vorige  Volgende

Terug naar overzicht 
Referentienummer: 2498
 
Opdracht: Ambtelijk Opdrachtgever Gebiedsontwikkeling
 
Sluitingsdatum: 2019-01-07 09:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Ruimtelijke ordening en milieu
 
Provincie: Noord-Holland
 
Beschrijving:
Startdatum: 14-1-2019
Einddatum: 14-7-2019
Optie tot verlenging:  2 x 6 maanden
Uren per week: 32-36
 
 
 
Opdracht
 
De ambtelijk opdrachtgever gebiedsontwikkeling is verantwoordelijk voor een portefeuille van opgaven/opdrachten. In deze veelzijdige rol creëer en bewaak je de ruimte waarbinnen projectleiders slagvaardig kunnen handelen: je voorziet hen van coaching, heldere kaders, noodzakelijke middelen en strategische sturing. Samen met de overige opdrachtgevers bewaak je de integraliteit van de organisatie brede opdrachtenportfolio en adviseer je over structurele verbeteringen, ook waar het gaat om de verdere professionalisering van de organisatie. Als ambtelijk opdrachtgever ben je het klankbord voor de projectleiders bij het maken van de juiste keuzes. Je overlegt met de leidinggevenden over het leveren van de gewenste menskracht en/of middelen voor het project. Ook neem je beslissingen over tussentijdse kernbesluiten conform de afgesproken planning voor het project. Je bent escalatieniveau voor de projectmanagers en het eerste aanspreekpunt voor het collega van burgermeester & wethouders.
Je rapporteert aan de gemeentesecretaris en bent gemandateerde namens de directie. Tot slot ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en kwaliteitsborging van het Ambtelijk Opdrachtgeverschap binnen de afdeling.
 
 
Taken en werkzaamheden
  • Bestuurlijk adviseren: kan de belangen van verschillende stakeholders inschatten en verwerken en kan ambtelijke en bestuurlijke processen combineren in integrale advisering op het gebied van de organisatie of het organisatieonderdeel;
  • Management: kan leiding geven, toezien op de planning van werkzaamheden en voortgang bewaken;
  • Organisatieontwikkeling: weet organisatiedoelen te formuleren voor de organisatie/organisatieonderdelen en weet aan te geven met welke richting en middelen deze kunnen worden gerealiseerd;
  • Gebiedsontwikkeling: kent de processen en belangen die gebiedsontwikkeling kenmerken. Is een opdrachtgever die weet wanneer je er boven op moet zitten en wanneer je afstand moet houden.

Vereisten / knock-outcriteria
  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met maatschappelijke processen in de afgelopen 5 jaar
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met projectmanagement binnen de ruimtelijke & stedelijke ontwikkeling in de afgelopen 10 jaar
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als ambtelijke opdrachtgever gebiedsontwikkeling in de afgelopen 5 jaar
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen de publieke sector in de afgelopen 5 jaar
  • Per 14 januari 2018 voor 32 tot 36 uur per week beschikbaar

Competenties
  • Coachend leidinggeven
  • Verbindend en projectmatig werken
  • Omgevingsbewust
  • Innoverend
  • Oplossend vermogen
  • Natuurlijk overwicht

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 9 januari 2019. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 8 januari 2019 bericht.

Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden