Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: SRQ120379
 
Opdracht: Trajectmanager (HRM)
 
Sluitingsdatum: 2019-01-07 23:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Personeel en organistatie
 
Provincie: Utrecht
 
Beschrijving:
Startdatum: 14-1-2019
Einddatum: 31-12-2019
Ooptie tot verlenging: ja, 1 x 12 maanden
Uren per week: 36
 
 
Organisatie
 
In de rol van trajectmanager maak je onderdeel uit van de afdeling met dienstverlening op het gebied van ondersteuning bij complexe personele casuïstiek.
Vanuit de afdeling wordt de trajectmanager ingezet op vraagstukken betreffende in- door- en uitstroom.

 
Opdrachtomschrijving
 
De trajectmanager is strategisch sparringpartner van het management en adviseert bij het vormgeven en uitvoeren van de casuïstiek bij complexe dossiers en neemt in uitzonderlijke gevallen de HR managementrol over.
Hij voert regie over de complexe trajecten.
 
De trajectmanager adviseert het management bij acties gericht op uit- en doorstroom, functioneringstrajecten en andere complexe personeelsdossiers waarbij de weg naar de oplossing meestal niet alledaags is.
Hierbij gaat het om het bepalen van de strategie per dossier (waar wordt op ingezet, welk resultaat moet worden behaald, binnen welke kaders en binnen welke termijn, met welke middelen).
 
De trajectmanager adviseert het management bij het in kaart brengen van gewenste oplossingen gekoppeld aan de productie voor de medewerkers per afdeling, team en/of directie in een continuïteitsplan.
Daarnaast houdt de trajectmanager regie op het proces en de ingezette specialisten.
Hierbij is verbinding met bedrijfsvoering expertise noodzakelijk. Te denken valt aan inkoop, arbeidsjuridisch, financieel maar ook HRM, bedrijfsmaatschappelijk werk, loopbaanadvies en recruitment.
 
Van de trajectmanager wordt verwacht dat hij een zeer belangrijke bijdrage levert bij het bereiken van resultaten.
Hij kan succesvolle oplossingen van kandidaten aantonen en onderhoudt een aansprekend netwerk bij ABP gelieerde organisaties.
 
De trajectmanager stemt zijn resultaten af met de coördinator en werkt in nauwe samenhang met de overige specialisten
 
 
Competenties
- resultaat gericht
- analytisch (verbanden leggen)
- politiek bestuurlijk sensitief
- organisatie sensitiviteit
- communicatief vaardig
- kunnen omgaan met weerstand
- verbinding kunnen maken
- overtuigingskracht
- vasthoudendheid
- lef / durf

 
Eisen (Knock-out criteria)
 
- CV max 7 A4
- minimaal een afgeronde relevante HBO opleiding
- je beschikt over 10 jaar recente en relevante ervaring (bijvoorbeeld als verantwoordelijke voor het begeleiden van trajecten of vergelijkbaar) en hebt in ieder geval minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring binnen een onderdeel van de Rijksoverheid  
- je hebt diepgaande kennis en ervaring m.b.t. personele mobiliteit
- je beschikt over goede kennis van het ARAR en andere rechtspositionele kader
 

Wensen (Gunningcriteria)
 
- je bent aantoonbaar creatief in het oplossen van complexe personeelsdossiers binnen kaders
- je hebt minimaal 2 type relevante HRM expertises vb: re-integratie bij arbeidsongeschiktheid of arbeidsjuridische dossiervorming
- je beschikt over een groot netwerk binnen RWS of andere Rijksoverheidsorganisaties
- je bent in staat om de opdracht tot het gewenste resultaat ten uitvoer te brengen

 

 
Type opdrachtgever: Rijkswaterstaat
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden