Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 001309
 
Opdracht: projectleider Huisvesting
 
Sluitingsdatum: 2013-11-21 12:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Bouw en utiliteitsbouw, Facilitair
 
Provincie: Friesland
 
Beschrijving:

Startdatum 02-12-2013
Einddatum 01-05-2014
Uren per week 10
Uren per dag 5
Aantal verlengingen 2
Hoe vaak kan er eventueel verlengd worden? 6 maanden
 
 

Opdracht omschrijving
Per 1 januari 2014 is de gemeente samengevoegd met een deel van  een andere gemeente. Het personeel dat hiermee extra voor de gemeente  kwam te werken is in 2013 ingeschoven in de huidige huisvesting van de gemeente , het “Stadskantoor”. Daarnaast is in 2012 reeds gekozen om de sociale dienst op dezelfde manier in te schuiven.

De samenvoeging heeft er toe geleid dat het totaal aantal medewerkers (845) gehuisvest is in een uit 1992 opgeleverd gebouw met een kamerstructuur met een norm van 6m2 per werkplek. Het bruto vloeroppervlak zou voldoende moeten zijn om het totaal aantal medewerkers te kunnen huisvesten. Echter door de huidige indeling is het netto vloeroppervlak niet toereikend.

In 2013 is het nieuwe huisvestingsbeleid “Activiteiten gerelateerd werken” ingevoerd. Dit moet leiden tot een flexibelere inzet van de werkplekken, een duurzamere huisvesting  en een betere ondersteuning van de verschillende activiteiten binnen een gemeentelijk apparaat.

Het project staat niet op zichzelf.

In 2014 zal de gemeentelijke organisatie sterk wijzigen. Vanuit een Directieteam worden het sociale, fysieke en veiligheidsdomein aangestuurd. Voor de belangrijkste thema’s worden programmamanagers benoemd. De vak afdelingen leveren daarbij kennis en expertise. Het apparaat wordt ondersteund door een shared service center.

De invoering van flexibele werkplekken wordt gecombineerd met een aanpassing van de gevelstructuur met als doel het pand duurzamer te maken. Dit duurzaamheidsconcept moet ook meegenomen worden in de verdere uitrol van de werkplekken. Daarnaast spelen er de vervanging van de databekabeling, een tekort aan parkeerplaatsen en fietsenstallingen, het opknappen van de lifthal, de vervanging van de keuken, aanpassingen serverruimtes en vervanging van meubilair. Randvoorwaarde daarbij is dat het productieproces zo min mogelijk wordt verstoord.

Het project vindt plaats in een omgeving waarin ook de organisatieontwikkeling een leidende rol speelt waarbij de invoering van flexplekken, het digitaliseren van de documentenstroom en de invoering van een Shared Service Center ondersteunend zijn. Daarnaast spelen nog belangrijke thema’s zoals de decentralisatie van Welzijnstaken en de oprichting van het Veiligheidshuis. Doel is een overheid die zich meer van buiten naar binnen wil opereren en met de omgeving over wil gaan tot co-creatie.

Van de projectleider wordt gevraagd om in samenspraak een totaal plan te ontwikkelen voor de ombouw naar flexibele werkplekken met de daaraan gerelateerde andere huisvestingsvraagstukken. Indien dit plan wordt goedgekeurd door de raad zal fase 2 in werking treden: het opzetten en begeleiden van de aanbesteding en de uitvoering. Vooralsnog vragen wij u een offerte voor fase 1.

Fase 1 zal naar verwachting in mei 2014 moeten worden afgerond.

Het projectteam bestaat uit een multidisciplinair team van in- en externe deskundigen.


Kandidaat omschrijving


Kennis van:
•Bouwkunde algemeen
•Bouwkostenmanagement
•Projectmanagement, Financiële planning en budgetbewaking
•Verandermanagement
•Duurzame ontwikkeling van vastgoed
•Breeam, Greencalc certificering
•Inrichting van Flex kantoorsystemen met een lange houdbaarheidsdatum


Ervaring met:
•de invoering van een flexibel huisvestingsconcept
•het voorbereiden en begeleiden van de cultuurverandering die met dit soort ombouwprojecten gepaard gaat
•integreren van verschillende beleidswensen in de uitvoering
•het kunnen omgaan met verschillende culturen binnen een organisatie
•het kunnen sturen in een veranderende omgeving


TariefMaximaal: € 120,00 Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

HBO/WO opleiding
minimaal 2 jaar ervaring als projectleider in het vakgebied
ervaring met ontwerp en invoering van een flexibel huisvestingsconcept
kennis van projectmanagement, Financiële planning en budgetbewaking
kennis van duurzame ontwikkeling van vastgoed
kennis van breeam, greencalc certificering 
ervaring met het sturen van organisatieontwikkelingsprocessen zoals het voorbereiden en begeleiden van de cultuurverandering die met dit soort ombouwprojecten gepaard gaat
kennis van bouwkunde en bouwkostenmanagement
minimaal 1 referentie van een vergelijkbare opdracht
 


Inhoudelijke CV wensen

10 % HBO opleiding richting Facility Management
50 % ervaring met het werken in een gemeentelijke organisatie
40 % kennis van inrichting van Flex kantoorsystemen met een lange houdbaarheidsdatum


Planning

Start publicatie 14-11-2013 00:00 
Einddatum vragen 19-11-2013 08:00 
Beantwoording vragen 20-11-2013 23:59 
Sluiting publicatie 21-11-2013 12:00 
Beoordeling offertes (vanaf) 22-11-2013 00:00 
Verwachte terugkoppeling 29-11-2013 23:59
 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden