Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 001920
 
Opdracht: Adviseur Financien, 32 uur per wk
 
Sluitingsdatum: 2014-02-12 23:59
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Financieel en administratie
 
Provincie: Gelderland
 
Beschrijving:

Startdatum 03-03-2014
31-12-2014
32
8
2
Hoe vaak kan er eventueel verlengd worden? 6
De lengte van de verlengde periode(s) in maanden.



De afdeling Financiën bestaat uit 4 teams en een secretariaat die nauw samenwerken om de provinciale organisatie te ondersteunen en te adviseren op het gebied van financiën en bedrijfsvoering.

Het team Financiële Administratie en Beheer (FAB) zorgt voor de financieel administratieve processen en boekhoudkundige werkzaamheden (registratie en controle) t.b.v. de provinciale organisatie

Het team Financieel Beleid (FIB) ondersteunt en adviseert het provinciebestuur en de directie op financieel gebied en bij specifieke financieel-economische vraagstukken, waaronder vermogensbeheer.

Het team Business Planning en Control (BPC) bestaat uit drie clusters van 5 tot 7 adviseurs, die de managers ondersteunen en adviseren op het gebied van planning & control, financiën en bedrijfsvoering. Daarnaast kent het team BPC een cluster waar de centrale regie op de organisatie en totstandkoming van de planning- en controlcyclus vorm wordt gegeven. Binnen dit team wordt de ontwikkeling van de financiële informatievoorziening – samen met partners binnen en buiten de afdeling – gecoördineerd en verder vormgegeven.

Het team Inkoop ondersteunt en adviseert het management bij het definiëren en vormgeven van hun inkoop- en aanbestedingsvraagstukken op het gebied van diensten en leveringen.

De provinciezoekt voor het team BPC een adviseur Financiën die zich op de financiële bedrijfsvoering van beleidsinhoudelijke Statenprogramma's en de bijbehorende afdelingen gaat richten. Hierbij gaat het vooral om advisering m.b.t. de planning- en controlcyclus, budgetbewaking, maar zeker ook meedenken over ontwikkelingsvraagstukken voor de toekomst. Kennis van financiële wet- en regelgeving, klantgerichtheid en zeker ook communicatieve vaardigheden zijn van groot belang voor de adviseur als "business partner" voor de betreffende managers.
 

Functie-inhoud
Aandachtsgebieden bij deze functie zijn het programma gezonde leefomgeving en de afdeling Vergunningverlening en Handhaving. Het programma gezonde leefomgeving bestaat uit de thema’s lucht, geluid, bodem, verantwoordelijkheid voor duurzame ontwikkeling vergunningverlening en handhaving, de omgevingsdiensten, externe veiligheid, natuurbranden en waterveiligheid en zoetwatervoorziening. De afdeling Vergunningverlening en handhaving is het bevoegd gezag voor het verlenen van vergunningen en toezicht en handhaving.

Gevraagd wordt financieel-economische beleidsadvisering, te weten:
-Het adviseren en ondersteunen van het management in de ontwikkeling en uitvoering van financieel-economische vraagstukken met daarbij oog voor zowel de advies- als controlrol.
-Het adviseren en ondersteunen van het management in hun verantwoordelijkheid voor het uitvoering geven aan de verschillende onderdelen van de planning en control cyclus: zowel in voorbereidende (verzamelen en analyseren) als uitvoerende zin.
-Het verzamelen, analyseren en toetsen van prognosegegevens: het beoordelen op (te verwachten) budgetoverschrijdingen en het adviseren aan de budgethouders over bijstelling van het beleid of tussentijds re-alloceren van financiële middelen.
-Het beoordelen en verwerken van beleidsinhoudelijke vraagstukken met financiële consequenties: toetst hierbij op financiële haalbaarheid (adviseur vs. controlrol). Binnen de context van de ontwikkelingsrichting van het programma en de afdeling.
-Voorbereiden relevante maandrapportages voor die programma’s en afdeling(en) die tot de dienstverlening behoren.
-Ondersteuning bij de uitvoering van de P&C-cyclus en stemt af met de andere adviseurs binnen het team, gericht op het gezamenlijk produceren van de producten van de P&C-cylcus.
-Het voeren van overleg met budgethouders over de financiële stand van zaken m.b.t. de budgetten en het verder ontwikkelen van de financiële informatievoorziening t.b.v. de budgethouders.
-Vorenstaande taken richten zich in eerste instantie op het programma gezonde leefomgeving en de afdeling Vergunningverlening en handhaving.
-Overige voorkomende werkzaamheden binnen het team BPC.



Wij zoeken een kandidaat die die voldoet aan het volgende profiel.
-Ervaren adviseur met werk- en denkniveau op tenminste HBO-niveau met affiniteit voor en kennis van de gevraagde beleidsterreinen die in staat is om over de grenzen van de verschillende afdelingen heen positieve impulsen te geven aan samenwerking tussen verschillende afdelingen.
-Kennis van financiële wet~en regelgeving en inzicht in en ervaring met het financiële speelveld (analytisch vermogen).
-Omgevingsbewustzijn met een antenne voor politiek-bestuurlijke verhoudingen.
-Advies- en communicatievaardigheden gericht op het analyseren van de informatiebehoeften van afdeling- en teammanagers, programmamanagers en projectleiders en het daarin voorzien.
-In de aard een doener: kunnen schakelen tussen theorie en de vertaling naar de praktijk.
-Pro-actieve houding, signaleert tijdig relevante ontwikkelingen.
-Gericht op ontwikkeling, samenwerking en invulling geven aan partnership.
-Pragmatische instelling en werkwijze.
-Teamspeler.
-Constructieve meedenker: kan daarbij goed schakelen tussen een advies~ en controlrol.


Tarief
Minimaal: € 65,00
Maximaal: € 75,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting. Inhoudelijke vragen omtrent deze offerteaanvraag kunnen UITSLUITEND via het systeem worden gesteld. De antwoorden op deze vragen zullen middels een nota van inlichtingen aan alle partijen in de marktplaats worden toegezonden. Deze nota van inlichtingen maakt integraal onderdeel uit van deze offerteaanvraag. Telefonische vragen zullen NIET worden beantwoord. Technische vragen met betrekking tot het gebruik van de applicatie kunt u stellen via de 'Helpfunctie' rechtsboven in het menu.
 
De kandidaat beschikt tenminste over een afgeronde HBO opleiding op financieel-economisch gebied (bijv. HEAO/BE/EJ/MER) en relevante werkervaring in deze richting. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, plaats en het afstudeerjaar. En benoem ook in welke rol en in een concrete beschrijving hoe de gevraagde relevante werkervaring is opgedaan.
 
Aantoonbaar kennis van en ervaring met provinciale (danwel gemeentelijke: 100.000+ inwoners) planning- en controlprocessen, financiele systemen (bijv. Oracle) en Excel waaruit blijkt dat de kandidaat in staat is een goede verbinding te leggen tussen de beleidsinhoud en de vertaling naar de financiële functie. Geef een concrete toelichting (beschrijving) hoe u denkt aan de gevraagde kennis en ervaring in deze eis te voldoen.
 
Aantoonbaar communicatieve vaardigheden, zowel in woord als geschrift van de Nederlandse taal, zowel gericht op het bijdragen aan de resultaten als aan het verder vorm geven van de samenwerking (binnen de afdeling, maar ook daarbuiten). Geef een concrete toelichting (beschrijving) hoe u denkt aan de gevraagde competentie in deze eis te voldoen.
 
Het in de samenwerking met verschillende betrokken partijen op ambtelijk niveau aantoonbaar goed kunnen schakelen tussen de verschillende abstractieniveau's (managers en collega adviseurs) in een provinciale (danwel gemeentelijke: 100.000+ inwoners) organisatie (aantoonbaar kunnen samenwerken en teamplayer). Kandidaat kan daarbij overtuigend aantonen dat hij/zij beschikt over en in staat is een "rechte rug" te houden als de situatie en omstandigheden daar om vragen. Geef een concrete toelichting (beschrijving) hoe u denkt aan de gevraagde competenties in deze eis te voldoen.


Inhoudelijke CV wensen
20 % De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van een politiek-bestuurlijke organisatie, de werkwijze bij en in het politieke-bestuurlijke krachtenveld, en ervaring als gesprekspartner met het politieke bestuur (politiek-bestuurlijke sensitiviteit). Geef een concreet voorbeeld waaruit blijkt dat u aan deze wens voldoet.
30 % De kandidaat heeft aantoonbare ervaring als een gedreven financieel adviseur (adviseur/controller met "rechte rug") met kennis van de relevante financiële wet- en regelgeving (financiële deskundigheid is daarbij een vereiste, zo beschikt u minimaal over kennis van BBV en het lasten- en batenstelsel). Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) hoe u deze kennis en ervaring heeft opgedaan.
30 % De kandidaat beschikt aantoonbaar over advies- en communicatievaardigheden, (zowel mondeling als schriftelijk in de Nederlandse taal) gericht op het analyseren van de informatiebehoeften van de afdelingsmanagers, teammanagers, programmamanagers en projectleiders met inzet van zowel de advies- als controlrol. U bent daartoe een stevige gesprekspartner; met een rechte rug en met aantoonbaar omgevingsbewustzijn, voorzien van een antenne voor politiek-bestuurlijke verhoudingen. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) hoe u aan deze wens denkt te voldoen.
20 % De kandidaat beschikt over een zeer gedegen, aantoonbare kennis van de provinciale P&C-cyclus, de samenhang tussen de verschillende onderdelen daarbinnen, en de wijze waarop deze verder kunnen worden ontwikkeld in het belang van de organisatie~en politiek-bestuurlijke sturing en verantwoording. Geef in ieder geval twee (2) concrete voorbeelden waarin u aantoont dat u aan deze wens voldoet.Planning
04-02-2014 00:00
07-02-2014 23:59
10-02-2014 23:59
12-02-2014 23:59
13-02-2014 00:00
27-02-2014 23:59

 

 
Type opdrachtgever: Provincie
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden