Startdatum 21-04-2014
31-12-2015
Ja
36 uur per week verdeeld over 4 of 5 dagen per week
Sinds 1 januari 2013 vormt de politie één korps, waar bijna 63.000 mensen werken. Eén korpschef heeft de leiding over deze organisatie die bestaat uit tien regionale eenheden, de Landelijke Eenheid voor regio-overschrijdend en specialistisch politiewerk en het Politiedienstencentrum voor ondersteunende taken. Dienst Facility Management maakt onderdeel uit van het Politiedienstencentrum.
De sector Producten- en Dienstenmanagement is verantwoordelijk voor de regie op alle ingekochte goederen en diensten die haar zijn toegewezen (end to end benadering). Dit betreft onder meer de behoeftestelling, het opstellen van het programma van eisen, het aanbestedingsproces, de contractering, de implementatie, het contract- en leveranciersmanagement en de afstoting. Door het combineren van kennis over de klantbehoefte, de markt en het product of de dienst ziet zij toe op de doelmatigheid en doeltreffendheid van de ingekochte goederen en diensten.
De Sector Producten- en Dienstenmanagement (PDM) binnen het Politiedienstencentrum (PDC) van de Nationale Politie, is op zoek naar een Producten- en Dienstenmanager Services. De Producten- en Dienstenmanager (PDM'er) Services is verantwoordelijk voor de regie over een gedeelte van de totale groep van ingekochte producten en diensten binnen het domein Services. Binnen dit domein vallen bijvoorbeeld de volgende producten: catering, schoonmaak, groenvoorziening en kantoorinrichting.
De PDM'er voert de regie gedurende de gehele levenscyclus van een product of dienst. De PDM’er vervult de rol van projectleider gedurende een (Europese) aanbesteding (de daadwerkelijke uitvoering ligt bij de Inkoper), van behoeftestelling tot en met de implementatie van de producten en diensten binnen het domein services.
-Regie over een gedeelte van de totale groep van ingekochte producten en diensten binnen het domein services.
-Sturen op de uitnutting van het contract en het onderhouden van een strategische relatie met leveranciers.
De volgende processtappen binnen het domein services worden uitgevoerd door of onder regie van de PDM’er:
-Inventariseren (o.a. businesscase en marktonderzoek);
-Initiëren en specificeren (o.a. PID en aanbestedingsdocumenten);
-Selecteren;
-Contracteren en implementeren;
-Bestellen;
-Bewaken;
-Evalueren en nazorg.
In de beheerfase vormt het leveranciersmanagement een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden van de PDM’er.
Als projectleider verantwoordelijk voor de regie op de gehele levenscyclus (van behoeftestelling tot en met de implementatie) en daarnaast de functionele aansturing van de leden van het projectteam.
Met de interne afnemers/klantgroepen binnen de Nationale Politie, de diverse proces/projectpartners (o.a. inkoop, implemenatiemanagement, logistiek, materiedeskundigen) en de verschillende leveranciers.
Lijn en project.
Minimaal afgeronde HBO / WO-opleiding. Een voor deze opdracht relevant afgeronde HBO/WO opleiding (bijvoorbeeld de Facilitaire / Bedrijfskundige richting) is een pré.
Minimaal 3 jaar (± fulltime) aantoonbare werkervaring als Projectleider binnen één of meerdere complexe ambtelijke omgeving(en) (overheid en/of semi-overheid) in de afgelopen 5 jaar.
-Aantoonbare kennis met contract- en leveranciersmanagement.
-Aantoonbare kennis van Prince 2 methodiek of vergelijkbare methodiek.
analytisch denken
-onderhandelingsvaardigheid
-planmatig werken
-kostenbewustzijn
-klantgerichtheid
-samenwerken
-ondernemerschap
-conceptueel denken
-redactionele vaardigheden
Planning / Afspraken
Gesprek 1: woensdag 19 februari 2014 van 12:30 tot 13:30 uur Gesprek 2: woensdag 19 februari 2014 van 14:00 tot 15:00 uur Gesprek 3: woensdag 19 februari 2014 van 15:30 tot 16:30 uur
20-02-2014
Tarief
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Beschikbaarheid
25 % Minimaal 2 afgeronde vergelijkbare projecten in de afgelopen 3 jaar als Projectleider in een ambtelijke omgeving gedurende een (Europese) aanbesteding. Het is hierbij van belang dat de Projectleider verantwoordelijk is voor de regie op de gehele levenscyclus (van behoeftestelling tot en met de implementatie) en daarnaast de functionele aansturing van de leden van het projectteam. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat.
15 % Een afgeronde erkende HBO / WO opleiding Bedrijfskunde, Facility Management of hogere hotelschool is een pré. Een kopie van het behaalde examendiploma dient te worden bijgevoegd bij uw aanbieding.
15 % Een afgeronde NEVI 1 of hoger is een pré. Een kopie van het behaalde examendiploma dient te worden bijgevoegd bij uw aanbieding.
15 % Aantoonbare kennis van Prince2 methodiek of een vergelijkbare methodiek in vergelijkbare opdrachten. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat.
15 % Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider binnen de overheid is een pré. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat.
15 % Aantoonbare werkervaring met contract- en leveranciersmanagement tijdens de beheerfase van een (Europese) aanbesteding in de afgelopen 5 jaar. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat.
Planning
06-02-2014 00:00
10-02-2014 16:00
11-02-2014 23:59
13-02-2014 17:00
14-02-2014 00:00
20-02-2014 23:59
|