FUNCTIE BESCHRIJVING
De functiehouder levert bijdrage en expertise op het gebied van projectbeheersing. Hij/zij lost problemen zelfstandig op en geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de MPB en projectmedewerkers, waardoor hij/zij de MPB ontzorgt. Belangrijkste processen hierbij zijn:
Financiën
Raming
- Afstemmen met de kostenadviseur over (wijzigingen van) de projectraming in relatie tot prognose
- Coördineren toetsingsproces raming (i.s.m. MPB)
Budget
- Opstellen budgetvoorstel in scopeformulier (i.s.m. MPB)
- Opstellen budgetreeks (kasreeks & verplichtingenreeks)
Werkelijke kosten
- Periodieke analyse op actuele werkelijke kosten/uitgaven en ATB (aanvraag tot bestelling)/bestellingen in relatie tot het budget
Prognose
- Afstemmen met de contractmanager over wijzigingen, nieuwe inkopen, verwachte kosten etc.
- Toetsen prognose aan budget; bij afwijking prognose van projectbudget bespreken mogelijke beheersmaatregelen met MPB/Projectmanager
- Indien nodig aanpassen prognose (in overleg met MPB/PM) en vastleggen in SAP; initiëren budgetmutatie
- Regelmatig overleg met IPM-rolhouders over te verwachten uitgaven in relatie tot huidige prognose / budget
Overig
- Maandelijks aanleveren financiële overzichten voor de voortgangsrapportage
- Steekproefsgewijs toetsen van de onderbouwing van PV’s(prestatieverklaring) van de contractmanager
- Goede registratie en archivering; zorg dragen voor ‘SAP op orde’
- Toetsen plannen IPM-rolhouders op de financiële paragraaf
Risicomanagement
- Het faciliteren/begeleiden van de IPM-rolhouders in het risicomanagementproces, waaronder het uitvoeren van risicoanalyse(s)
- Het vastleggen van geïnventariseerde informatie in het risicoregister
- Monitoren beheersmaatregelen
- Het opstellen van een overzicht met actuele beheersmaatregelen voor bespreking in het PMO (projectmanagementoverleg) dan wel opvallende mutaties.
- Het beheren van het risicoregister
- Opstellen rapportage (o.a. knelpunten, toprisico’s, risicoprofiel, risico-analyse irt tot buffers/onvoorzien) voor de voortgangsrapportage
FUNCTIE EISEN
- academisch werk- en denkniveau op het gebied van civiele techniek en/of (technische) bedrijfskunde
- kennis en ervaring op het gebied van projectbeheersing
- planningservaring is een pré
COMPETENTIES
- Klantgericht (pro-actief)
- Analyserend vermogen (positief kritisch)
- Samenwerken (communicatief vaardig)
- Plannen en organiseren (secuur)
- Leervermogen
- Netwerkvaardigheid
- Overtuigingskracht
WERK EN DENKNIVEAU
Master/ Bachelor
Gewenste aantal jaren werkervaring
3-5jaar
Opdracht informatie
Startdatum |
1-1-2013 |
Einddatum |
30-6-2013 |
Optie tot verlenging |
Ja |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Project |
Aanvraag reden opmerkingen |
Versterking van het projectbeheersteam, aangezien projecten zijn samengevoegd. |
Procedure eisen
Aanvraagprocedure |
|
|
Additionele toelichting procedure |
- Let op! De deadline voor de aanvraag is 07/01/2013 23.59 uur. Na deze datum zullen er geen cv's meer in behandeling worden genomen.
- Inhoudelijke vragen mbt de aanvraag kunnen alleen digitaal worden gesteld via marktplaats t/m 20/12/2012 23:59 uur. Hierop worden alle vragen en antwoorden gepubliceerd.
Het is niet mogelijk per mail of telefonisch de status van de aanvraag na te gaan. U krijgt hierover automatisch bericht waarin aangegeven is wat de reden van afwijzing is. Alleen kandidaten die uitgenodigd worden op gesprek ontvangen een uitgebreide terugkoppeling. Wij maken een vergelijking van gunningcriteria, kwaliteit en tarief waar uiteindelijk de meest geschikte kandidaat naar voren komt. |
Aanvraag gunningscriteria
|
Ervaring bij Rijkswaterstaat |
 |
6 |
Opleidingsniveau zoals gevraagd in bijgevoegd functieprofiel |
 |
6 |
Jaren werkervaring zoals gevraagd in bijgevoegd functieprofiel |
 |
9 |
Ervaring in GWW sector (grond/weg/waterbouw) |
 |
6 |
Ervaring in publieke sector |
 |
7 |
Relevantie werkervaring zoals gevraagd in bijgevoegd functieprofiel |
 |
10 |
Ervaring met projectmatig werken |
 |
8 |
|
|
|
|
Uren en werkdagen
|