Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: REQ07586
 
Opdracht: functioneel applicatiebeheerder, 32 uur p/w
 
Sluitingsdatum: 2014-05-20 10:31
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie: Noord-Brabant
 
Beschrijving:

Opdracht informatie

Startdatum 26-5-2014
Einddatum 1-9-2014
Optie tot verlenging ja
Aantal posities 1
Aanvraag reden Anders
Aanvraag reden opmerkingen naar aanleiding van vertrek vaste medewerker, ter overbrugging intern structurele werving

 

1. Applicaties en gegevens beheren

-Beheert de applicaties, gegevens, databases en -warehouse.

-Signaleert knelpunten en afwijkingen, rapporteert deze, lost ze op of schakelt de leverancier in.

-Voert periodiek wijzigingen ten gevolge van updates door.

-Onderhoudt het functioneel ontwerp.

-Draagt zorg voor het verwerven van relevant materiaal ten behoeve van de documentregistratie.

-Signaleert ontwikkelingen en adviseert hierover.

-Levert gegevens aan voor periodieke managementrapportages.

-Vormt, schoont en ordent dossiers/ gegevensbestanden.

-Inventariseert, reviseert en saneert (zeer complexe) dossiers/ gegevensbestanden.

-Ontwerpt selectielijsten voor vernietiging en draagt zorg voor de planning en uitvoering.

-Draagt zorg voor het actueel houden van de gegevens.

-Koppelt verschillende gegevens(bestanden).

-Inspecteert periodiek de staat van applicaties, gegevensbestanden, archieven en verzamelingen.

-Leidt werk- en projectgroepen op het aandachtsgebied.

 

2. Informatie verstrekken

-Interpreteert vragen van gebruikers en verstrekt complexe informatie.

-Onderhoudt relevante contacten met in- en externe partijen.

-Verstrekt managementinformatie.

 

3. Werkprocessen verbeteren

-Signaleert trends binnen het aandachtsgebied, maatschappelijke ontwikkelingen en knelpunten in de uitvoering van het beleid en vertaalt deze naar (beleidsondersteunende) voorstellen ter verbetering (kwaliteit en dienstverlening).

-Ziet toe op de inrichting en juiste toepassing van relevante administratieve procedures.

-Initieert en stimuleert (nieuwe) ontwikkelingen, anticipeert op (potentiële) informatiebehoeften en denkt oplossingsgericht mee over diverse administratieve procedures.

-Evalueert de dienstverlening en stelt adviezen op.

-Levert een bijdrage aan de implementatie van verbeteringen na goedkeuring van de leidinggevende.

 

 

4. Deskundigheid bevorderen

-Fungeert als aanspreekpunt voor de afdeling voor adviezen en informatie.

-Draagt zorg voor de inhoudelijke begeleiding en coaching van collega’s.

 

Uit (oude) functieomschrijving senior applicatiebeheerder:

 

-Applicatiebeheer afdeling R&B.

-draagt zorg voor de continuïteit en kwaliteit van de applicaties (Neuron-BAG, GeoTax/GT-WOZ, CiVision Waarderen); bewaakt en evalueert voortdurend de werking van de applicaties en ziet toe op tijdige en juiste verwerking van gegevens en oplevering van gevraagde informatie;

-controleert de integriteit van de door de applicatie gehanteerde gegevensverzamelingen en ziet er op toe dat de gegevens actueel blijven;

-zet in overleg met afdelingsleiding een beveiligings- en autorisatiestructuur op;

-voert de periodieke producties uit; controleert tijdens de producties de voortgang, signaleert tijdig problemen en lost deze in overleg met systeembeheer of de leverancier op;

-verzorgt incidentele producties, zoals queries, in overleg met de verzoeker; gaat aan de hand van de vraag- c.q. probleemstelling, de opbouw van de bestanden, en de technische mogelijkheden van het systeem na of aan de vraag kan worden voldaan; zet de productie op en beoordeelt met de opdrachtgever aan de hand van de mutatieberichtgeving of de productie is geslaagd;

-coördineert de opdrachten aan het externe service-layout-bureau en ziet toe op tijdige en juiste verwerking van deze opdrachten; controleert de lay-outs, de drukproeven en de kwaliteit van het opgedragen print- en drukwerk;

-coördineert en regelt autorisaties, aanmeldingen als user, en hardware-technische zaken met systeembeheer, netwerkbeheer en/of werkplekbeheer; neemt in geval van storingen contact op met de relevante leveranciers;

-neemt deel aan het applicatiebeheerdersoverleg Getronics Pink Roccade;

-Ontwikkeling en Implementatie nieuwe modules, c.q. systemen.

-Draagt zorg voor het proces van vervanging en/of ontwikkeling van nieuwe modules/releases;

-verzorgt met leverancier en afdeling automatisering de toepassing van goede acceptatieprocedures bij invoering van nieuwe versies/releases; fungeert in overleg met de leiding in voorkomende gevallen als pilot-tester van nieuwe versies/releases;

-coördineert en inventariseert de wensen van de gebruikers, beschrijft de te stellen eisen en functionaliteiten van de applicaties bij de voorbereiding van nieuwe versies/releases, en fungeert als intermediair richting leverancier voor wat betreft de werking van de applicaties;

-bespreekt met applicatiebeheerders van andere gemeenten gemeenschappelijke eisen/wensen en betrekt deze bij de besprekingen met de softwareleverancier.
 

Product- en gegevensbeheer.

-zet na overleg met de afdelingsleiding de gedetailleerde planning op ten behoeve van de jaarlijkse producties van de afdeling, rekening houdende met de wettelijke termijnen en de beleidsuitgangspunten; verzorgt een adequate controle op de voortgang van de productieplanning; signaleert tijdig afwijkingen, analyseert de oorzaken en gevolgen, en draagt oplossingen aan voor een tijdige bijsturing;

-controleert aan de hand van queries en standaardoverzichten de betrouwbaarheid, volledigheid en kwaliteit van de beschikbare gegevensbestanden; neemt bij geconstateerde onvolkomenheden contact op met de betrokken sectiechef ter bespreking van de constateringen en adviseert met betrekking tot mogelijke oplossingen;

-levert via STUF-TAX, STUF-WOZ en STUF-CAP object-, subject- en taxatiegegevens aan taxatiebureau’s, afnemers Wet WOZ (waterschappen en belastingdienst), CBS en Dataland; bespreekt met betreffende instanties technische en inhoudelijke onvolkomenheden en tracht in onderling overleg tot een oplossing te komen; waarschuwt in verband met het grote afbreukrisico het afdelingshoofd bij ernstige tekortkomingen met betrekking tot de wettelijk verplichte leveringen.

 

 

Aanvraag gunningscriteria

 
Omschrijving
Knock-out
Belang (1 = minst, 10 = meest)
- opleiding (de mate waarin deze aansluit op gestelde in aanvraag) Niet ingeschakeld 7
- competenties (de mate waarin deze aansluiten op gestelde in aanvraag) Niet ingeschakeld 1
- referentie Niet ingeschakeld 7
- relevante ervaring (de mate waarin deze aansluit op gestelde in aanvraag) Niet ingeschakeld 9
   

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden